Invia··5 min

Letecky, do 4* hotelu a s all inclusive. Na zájezd s agenturou Invia loni vyrazilo o desítky procent více Čechů

Invia

Invia

Invia.cz, a.s. je cestovní agentura. Specializuje se na prodej dovolených na internetu. Pod současným názvem působí od roku 2004. Patří do skupiny European Bridge Travel.

Tisková zpráva

Letecky, do 4* hotelu a s all inclusive. Na zájezd s agenturou Invia loni vyrazilo o desítky procent více Čechů

Češi si na loňské dovolené dopřávali větší pohodlí. K moři cestovali převážně letecky, bydleli v komfortnějších 4* hotelech a užívali si stravování all inclusive. Zároveň se nebáli objevovat méně známé destinace, jako jsou Omán nebo Madeira. Nejen to vyplývá z dat největší české cestovní agentury Invia. Prodej jejích zájezdů meziročně vzrostl o desítky procent, a jelikož do hry vstoupili velcí hráči z řad zahraničních cestovních kanceláří, dá se očekávat, že se ceny zájezdů v roce 2024 sníží.

Zájezdům vládlo Řecko, Egypt a Turecko

Rozmanité a sluncem zalité Řecko loni přilákalo největší množství klientů. Ze všech objednávek jich do Řecka mířilo 19 % a průměrná cena za zájezd se ustálila na 18 767 Kč. Těsně za Řeckem se umístil s 18 % Egypt s průměrnou cenou 17 101 Kč. Jeho letovisko Marsa Alam se stalo celkově lokalitou číslo 1, a to s 8 % ze všech objednávek, těsně následované Hurghadou se 7 %. Za Egyptem se na třetím místě nejoblíbenějších zemí umístilo čím dál populárnější Turecko, které jednu osobu průměrně vyšlo na 18 042 Kč a jako místo pro svou dovolenou si jej vybralo 17 % klientů. Za první trojicí se největší popularitě těšilo Tunisko, Bulharsko, Španělsko, Chorvatsko, Kanárské ostrovy a Itálie. A odkud přesně naopak pocházela klientela? Celých 30 % zájezdů se prodalo v rámci Prahy a Středočeského kraje a po 9 % jich nakoupili lidé z Jihomoravského i Moravskoslezského kraje.

Zmíněné Turecko spolu s Ománem se staly skokanem v popularitě s úctyhodným meziročním nárůstem o 51 %. „Je vidět, že si klienti zvykli na fakt, že v Turecku vládne příznivé slunečné počasí téměř po celý rok, a tak do Turecka nejezdí jen v létě, ale i mimo letní sezonu. Co se týče Ománu, Češi ho začali objevovat díky novým přímým letům z Prahy a nutno říct, že zanechává velmi pozitivní dojmy. Často slýcháme, že se klienti chtějí do Ománu znovu vrátit,“ říká Radek Šafařík, obchodní ředitel agentury Invia. Zájem loni vzrostl také o Kypr, kam se vydalo o 28 % klientů agentury Invia více než předloni, podobně vyšší zájem byl i o „ostrov věčného jara“ Madeiru, s nárůstem 25 %.

Prodeje i přes inflaci vzrostly

Ačkoli byla v roce 2023 jedním z nejskloňovanějších slov inflace, zájezdy u agentury Invia nezdražily plošně, a když, tak maximálně o jednotky procent. Zájezdy do Egypta ke konci roku dokonce zlevnily. Češi se ale ani přes složitější ekonomickou situaci svého relaxu v zahraničí nevzdali, právě naopak – prodeje zájezdů agentuře Invia stouply o desítky procent. „Čeští klienti už nevnímají cestování jako zbytný produkt nebo luxusní zážitek, naopak se pro ně stalo běžnou součástí života, kterou si nechtějí odepřít. K moři vyráží relaxovat alespoň jednou do roka, a tak počet našich klientů meziročně narůstá,“ podotýká Šafařík.

Nejenže k moři z Česka jezdíme a létáme ve větším počtu, zároveň si vybíráme i komfortnější služby. Celých 87 % klientů cestovalo letecky, což je o 3 % více než v roce 2022, o 4 % se zvedl zájem o stravování formou all inclusive, kterou si vybralo 75 % zákazníků. Necelá polovina (46 %) si vybrala ubytování ve 4hvězdičkovém hotelu a 5hvězdičkové pohodlí si zvolilo o 2 % více lidí – celkem 27 % z nich. Polovinu zájezdů tvořily pobyty na 8 dní, 11 % zájezdů trvalo 7 dní a 9denní pobyt si užilo 10 % klientů, což je o 2 % více než v roce 2022.

Zájezdy by letos mohly být levnější

Invia navíc pro letošek přináší pozitivní předpověď. „Na českém trhu se objevily velké zahraniční cestovní kanceláře – TUI a Coral Travel, přičemž TUI patří k jedněm z největších na světě. A další se na český trh vstoupit v tomto roce chystají. Nové CK přináší dobré ceny, širokou nabídku zájezdů a zajímavé hotely. Předpokládáme, že tyto nové kanceláře budou tlačit ceny na trhu směrem dolů, na což zareaguje i konkurence, a ceny dovolených by tak měly v letošním roce mírně klesnout,“ vysvětluje obchodní ředitel agentury Invia, která nabízí zájezdy více než 250 cestovních kanceláří. A na závěr se pojďme místo průměrných hodnot podívat na ty nejvyšší – nejdražší zájezd za rok 2023 s přehledem obsadil ten pro tři osoby do Francouzské Polynésie za více než 1,5 milionu korun. Nejvíce zájezdů za den se prodalo už 31. ledna 2023 a nejfrekventovanější den odjezdu nebo odletu byl hned zkraje letních prázdnin, tedy 1. července 2023.

Publikováno: 18.01.2024

Zdroj: www.invia.cz

Další články

Další články od Invia

Darujte začátek společného příběhu – na mapě světa

Darujte začátek společného příběhu – na mapě světa

Přemýšlíte, čím obdarovat čerstvě oddané duše? Co takhle novomanželům přispět na jejich první velké "spolu"? Dárkový poukaz od Invia je chytrý způsob, jak darovat zážitek – ať už si za něj vyberou víkend na horách nebo ho využijí jako příspěvek na svatební cestu do tropického ráje, vždycky to bude výlet podle jejich gusta.
| Invia
Chcete si dovolenou užít bez starostí? Začněte správným pojištěním

Chcete si dovolenou užít bez starostí? Začněte správným pojištěním

Opalovací krém? Máte. Plavky? Máte. A co pojištění? Bez něj může i banální zdravotní problém pořádně provětrat vaši peněženku. Přinášíme přehled toho, na co si dát při výběru cestovního pojištění pozor, a tipy, které se vám na cestách opravdu budou hodit.
| Invia
5 tipů na ideální jednodenní výlety na Turecké riviéře, které vám vezmou dech

5 tipů na ideální jednodenní výlety na Turecké riviéře, které vám vezmou dech

Pro spoustu lidí je Turecko synonymem pro all-inclusive dovolenou. Co když vás pláže omrzí a zatoužíte po něčem víc? Přinášíme pět nejzajímavějších jednodenních výletů, které vás vytáhnou z hotelového lehátka a ukážou vám tuto oblíbenou letní destinaci v naprosto jiném světle. Starověká města, kaňony hluboké stovky metrů, tyrkysová jezera a místa, kde se psala historie – vystupte ze své komfortní zóny a objevte tureckou riviéru jinak, než ji znáte.
| Invia
Athény, Istanbul nebo Barcelona? Přinášíme 5 měst, která budete chtít navštívit ještě dnes

Athény, Istanbul nebo Barcelona? Přinášíme 5 měst, která budete chtít navštívit ještě dnes

Slunečné dny nás konečně lákají ven, a co může být lepšího než využít tento čas k objevování nových míst? Evropské metropole nabízí ideální příležitost, jak zažít fascinující kulturu, umění a historii, aniž byste museli na dovolenou vyčlenit týdny. Eurovíkendy jsou proto perfektní volbou pro ty, kteří touží po krátkém, ale intenzivním zážitku. Přinášíme pět destinací, které by na vašem cestovatelském bucket listu rozhodně neměly chybět.
| Invia
Nová kampaň Invia vás pobaví a naladí na dovolenou. Sází na hravé využití umělé inteligence a univerzálnost

Nová kampaň Invia vás pobaví a naladí na dovolenou. Sází na hravé využití umělé inteligence a univerzálnost

Největší online prodejce zájezdů v Česku přichází s novou kampaní na podporu prodejů letních dovolených. Po dvou letech televizní kampaně „Radost začíná u nás“ a následném návratu k autentickému UGC formátu Invia přichází s novým směrem. Hlavními tvářemi komunikace se stávají Flip a Flop – animované postavičky plážových pantoflí, které nejen symbolizují dovolenou, ale díky využití umělé inteligence nabízejí široké možnosti pro flexibilní content marketing napříč celým rokem.
| Invia
Dovolená s dětmi bez stresu? Cestovní agentura šetří rodičům čas, nervy i peněženku

Dovolená s dětmi bez stresu? Cestovní agentura šetří rodičům čas, nervy i peněženku

Rodinná dovolená by měla být hlavně o radosti – z nových zážitků, společně stráveného času a zaslouženého odpočinku. Jenže zatímco děti už sní o skluzavkách a zmrzlině, rodiče balancují mezi přehledem hotelových recenzí, cenovkami letenek a nekonečným seznamem „co všechno zařídit“. Letos to ale může být jinak – bez stresu, kompromisů i ztracených večerů nad plánováním. S pomocí cestovní agentury totiž dovolená začíná ještě dřív, než dorazíte na letiště.
| Invia
Češi během květnových svátků investují do cestování, počet zájezdů vzrostl o pětinu

Češi během květnových svátků investují do cestování, počet zájezdů vzrostl o pětinu

Květnové státní svátky představují významný impuls pro cestovní ruch. Podle aktuálních statistik největšího prodejce online zájezdů v tuzemsku, cestovní agentury Invia, se počet klientů, kteří si na období 1.–8. května rezervovali dovolenou, meziročně zvýšil o 20 %. Češi tradičně preferují týdenní pobyty u moře v Egyptě (33 %), Turecku (19 %) a Tunisku (8 %), roste však také poptávka po eurovíkendech v evropských metropolích. Nejvíce cestujících tvoří páry, které využívají prodlouženého volna k odpočinku mimo hlavní turistickou sezónu.
| Invia
WP Holding dokončil akvizici skupiny Invia

WP Holding dokončil akvizici skupiny Invia

Společnost WP Holding dokončila akvizici 100 % akcií společnosti Invia Group SE, přední evropské skupiny v cestovním ruchu. V důsledku této integrace bude WP spravovat široké portfolio značek zaměřených na cestování, které působí v devíti evropských zemích, a ročně poskytne své služby téměř 6 milionům cestovatelů. Odpovědnost za vedení tohoto segmentu byla svěřena Aleksanderu Kuszovi, viceprezidentovi pro e-commerce ve společnosti WP Holding.
| Invia
Antalya: Riviéra, která osloví i ty nejnáročnější. Belek jako její nejluxusnější adresa

Antalya: Riviéra, která osloví i ty nejnáročnější. Belek jako její nejluxusnější adresa

Zavřete oči a nadechněte se vůně borovic, která se snoubí se slaným mořským vzduchem. Až oči opět otevřete, spatříte, jak mezi zlatými olivovníky vystupují siluety antických sloupů, a ucítíte, jak paprsky slunce štědře hřejí. Vítejte v provincii Antalya, klenotu Turecké riviéry, kde se historie setkává s moderním luxusem a příroda kouzlí s neuvěřitelnou rozmanitostí. Ať už toužíte po kulturních pokladech, relaxaci na pláži, nebo prvotřídním servisu v exkluzivních resortech – Antalya bude místem, které vám zůstane v paměti. Přijďte objevit svůj vlastní ráj na zemi a nechte se unést krásami, které čekají právě na vás.
| Invia
Invia Awards: Kde podle Čechů strávíte nejlepší dovolenou?

Invia Awards: Kde podle Čechů strávíte nejlepší dovolenou?

Největší tuzemská cestovní agentura přichází s prestižním oceněním Invia Awards. Představuje nejpopulárnější a nejprodávanější hotely letní sezóny roku 2024 v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích Čechů, jako jsou Řecko, Turecko, Egypt, Bulharsko, Španělsko
| Invia