Finanční správa··3 min

Kontrolně exekuční akce „KRYŠTOF“ přinesla státu téměř 4 miliony korun

Finanční správa

Finanční správa

Finanční správa je správní orgán České republiky určený ke správě daní. Zastupuje ho Generální finanční ředitelství jako přímo řízená organizace Ministerstva financí.

Tisková zpráva

Dne 19. září 2024 proběhla v Praze úspěšná kontrolně exekuční akce s názvem „KRYŠTOF“, na které se společně podílely Finanční úřad pro hlavní město Prahu a Celní úřad Praha Ruzyně. V rámci této akce bylo zajištěno zboží v hodnotě téměř čtyř milionů korun. Jednalo se převážně o spotřební elektroniku, u které nebyla přiznána daň z realizovaných dovozů, což vedlo k neoprávněnému zkrácení příjmů státního rozpočtu.

„Spolupráce mezi finanční a celní správou je klíčová pro ochranu ekonomických zájmů České republiky a zajištění spravedlivého daňového prostředí. Díky těmto opatřením dokážeme efektivně zasahovat proti subjektům, které se snaží vyhýbat svým daňovým povinnostem. Tím nejen zvyšujeme příjmy státního rozpočtu, ale přispíváme k rovnováze na trhu a spravedlivé soutěži pro poctivé podnikatele,“ uvedl Jiří Žežulka, ředitel Sekce výkonu daní Generálního finančního ředitelství.

„Tato akce je výsledkem dlouhodobé účinné spolupráce a je jen jednou z mnoha společných akcí, při jejichž realizaci byly do státní kasy odvedeny částky v řádu desítek milionů korun. Efektivita vymáhání dlužných částek se zvyšuje z důvodu důsledného využívání výstupů z elektronické analýzy rizik, kdy se jedná nejen o vyhodnocování dat právnických osob v oblasti celního řízení v letecké nákladní přepravě, ale také o záchyty dlužníků na cestovním styku mezi cestujícími,“ doplnil k výše uvedenému ředitel Celního úřadu Praha Ruzyně plk. Mgr. Igor Soós.

Efektivita vymáhání dlužných částek se zvyšuje z důvodu důsledného využívání výstupů z elektronické analýzy rizik, kdy se jedná nejen o vyhodnocování dat právnických osob v oblasti celního řízení v letecké nákladní přepravě, ale také o záchyty dlužníků na cestovním styku mezi cestujícími.
Igor Soós ředitel Celního úřadu Praha Ruzyně

Akce byla výsledkem důkladné analýzy, kterou provedly oba úřady. Cílem bylo vytipovat rizikové subjekty, jenž pravidelně dovážely spotřební elektroniku v objemech dosahujících jednotek až desítek milionů korun za měsíc, ale neodváděly příslušné daně. Na základě informací poskytnutých Celním úřadem Praha Ruzyně byl vydán zajišťovací a následně exekuční příkaz, který vedl k zabavení spotřební elektroniky v hodnotě 3 965 676 Kč.

Pokud subjekt neuhradí svůj daňový nedoplatek, zabavené zboží bude nabídnuto k prodeji v elektronické dražbě a výtěžek bude použit k pokrytí nedoplatků do státního rozpočtu.

Tato akce je dalším příkladem úspěšného boje proti daňovým únikům a potvrzuje klíčovou roli vzájemné spolupráce mezi finanční a celní správou v ochraně ekonomických zájmů České republiky.

Zdroj: financnisprava.gov.cz

Další články

Další články od Finanční správa

Daň z nemovitých věcí 2025: Miliony poplatníků, příjmy pro obce, předvyplnění přiznání a online způsob podání

Daň z nemovitých věcí 2025: Miliony poplatníků, příjmy pro obce, předvyplnění přiznání a online způsob podání

Každoročně se povinnost podat daňové přiznání k dani z nemovitých věcí dotýká statisíců občanů České republiky. Finanční správa podle zkušeností z předchozích let předpokládá, že přiznání letos podá až 550 tisíc poplatníků. Rok 2024 byl v důsledku významných změn v zákoně výjimečný, ve lhůtě do konce ledna bylo podáno přibližně 390 tisíc daňových přiznání. Ke stejnému datu v roce 2023 to bylo 313 tisíc, což odpovídá dlouhodobému průměru. Ve zbytku roku pak poplatníci standardně podají dalších 200 tisíc přiznání.
| Finanční správa
Generální finanční ředitelství hledá cestu k dlouhodobým úsporám nákladů na provoz pracovišť finanční správy na území hlavního města Prahy

Generální finanční ředitelství hledá cestu k dlouhodobým úsporám nákladů na provoz pracovišť finanční správy na území hlavního města Prahy

Finanční správa využívá pro zajištění své činnosti řadu objektů na území hlavního města Prahy. Jedná se o budovy, ve kterých působí pracoviště finančních úřadů i jednotlivé útvary GFŘ. Často nevyhovující technický stav daných objektů je nejen důsledkem historické zátěže způsobené nedostatečným objemem finančních prostředků na jejich údržbu a potřebné investice, ale i zvyšujících se nároků na snižování energetické náročnosti a zajištění bezpečnosti budov státních institucí.
| Finanční správa
Akce „Hunter“ odhalila masivní daňový únik při dovozu elektroniky

Akce „Hunter“ odhalila masivní daňový únik při dovozu elektroniky

Finanční úřad pro hlavní město Prahu ve spolupráci s Celním úřadem Praha Ruzyně realizoval v závěru roku 2024 kontrolně-exekuční akci s krycím názvem „Hunter“. Akce odhalila rizikový subjekt, který v průběhu pouhých dvou měsíců zrealizoval dovozy spotřební elektroniky značky Apple ze Spojených arabských emirátů v celkové výši převyšující sto milionů korun, aniž by přiznal svoji daňovou povinnost. Celou záležitostí se už zabývá i Policie ČR.
| Finanční správa
Finanční správa opět vyjíždí do obcí: poplatníkům poradí a usnadní jim podání daňového přiznání k dani z nemovitostí

Finanční správa opět vyjíždí do obcí: poplatníkům poradí a usnadní jim podání daňového přiznání k dani z nemovitostí

Finanční správa i v roce 2025 pokračuje v poskytování podpory občanům v souvislosti s daní z nemovitých věcí.
| Finanční správa
Paušální daň 2025: Důležité změny a klíčové termíny pro OSVČ

Paušální daň 2025: Důležité změny a klíčové termíny pro OSVČ

Finanční správa si vás dovoluje informovat o tématu paušální daně v roce 2025, důležitých změnách a klíčových termínech pro OSVČ.
| Finanční správa
Finanční správa se aktivně účastní digitalizačního projektu Jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatelů, který tvoří první etapu Jednoho inkasního místa (JIM)

Finanční správa se aktivně účastní digitalizačního projektu Jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatelů, který tvoří první etapu Jednoho inkasního místa (JIM)

Finanční správa České republiky se aktivně zapojuje do projektu Jednotného měsíčního hlášení zaměstnavatelů (JMHZ), který na tiskové konferenci představili ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka a ministr financí Zbyněk Stanjura společně se zástupci dalších úřadů, které jsou do projektu zapojeny.
| Finanční správa
Provozní doba na finančních úřadech v období od 20. do 31. 12. 2024

Provozní doba na finančních úřadech v období od 20. do 31. 12. 2024

Finanční správa upozorňuje daňovou veřejnost, že dojde před Vánoci a během vánočních svátků ke změně provozní doby na finančních úřadech. Daňové pokladny přijmou poslední hotovostní platby tohoto roku v pondělí 16. prosince 2024. Od 17. 12. 2024 budou veškeré daňové pokladny uzavřeny a znovu otevřeny budou od pondělí 6. 1. 2025. Nadále však bude možné hradit daňové povinnosti bezhotovostně, a to převodem z bankovního účtu nebo prostřednictvím poštovní poukázky České pošty.
| Finanční správa
Daňové echo – Moderní přístup k efektivní správě daní

Daňové echo – Moderní přístup k efektivní správě daní

Generální finanční ředitelství (GFŘ) začalo používat nový nástroj pro zlepšení správy daní a komunikace s poplatníky – tzv. Daňové echo (Nudge letters). Tento inovativní koncept, inspirovaný moderními behaviorálními přístupy, usiluje o zvýšení dobrovolného plnění daňových povinností a efektivnější výběr daní.
| Finanční správa
Razie s krycím názvem „EPL“: Zabavené iPhony za 12 milionů a zásadní úspěch v boji proti daňovým únikům

Razie s krycím názvem „EPL“: Zabavené iPhony za 12 milionů a zásadní úspěch v boji proti daňovým únikům

V úterý 19. listopadu 2024 provedl Finanční úřad pro hlavní město Prahu ve spolupráci s Celním úřadem pro Středočeský kraj rozsáhlou kontrolně-exekuční akci, která přinesla zásadní výsledky v boji proti daňovým únikům při dovozu zboží. Díky společným aktivitám obou úřadů bylo zabaveno zboží v hodnotě přesahující 12 milionů korun.
| Finanční správa
Spolupráce mezi Generálním finančním ředitelstvím a Univerzitou Karlovou se zaměří na oblast daňové mezery na dani z příjmů, přesouvání zisků do zahraničí i vývoj rizikových modelů

Spolupráce mezi Generálním finančním ředitelstvím a Univerzitou Karlovou se zaměří na oblast daňové mezery na dani z příjmů, přesouvání zisků do zahraničí i vývoj rizikových modelů

Generální finanční ředitelství (GFŘ) a Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, uzavřely memorandum o spolupráci zaměřené na posílení odborné spolupráce v oblasti analýzy daně z příjmů právnických osob.
| Finanční správa