Seznam.cz··5 min

Klesá zájem o chaty a chalupy, ceny přesto rostou

Seznam.cz

Seznam.cz

Seznam.cz je český internetový portál a vyhledávač. Byl založen roku 1996 Ivem Lukačovičem a posléze se stal jedním z prvních českých internetových katalogů a vyhledávačů v České republice. Má sídlo v Praze, centrálu na Smíchově a část obchodního oddělení v Holešovicích.

Tisková zpráva

Průměrná nabídková prodejní cena chat a chalup* v ČR inzerovaných na portálu Sreality.cz byla v prvním čtvrtletí letošního roku o necelých 9 % vyšší než ve stejném období roku předcházejícího. Zájem** o chaty a chalupy k prodeji přitom meziročně poklesl zhruba o třetinu, zatímco jejich nabídka je větší.

V prvním čtvrtletí roku 2025 dosahovala průměrná nabídková prodejní cena chat a chalup v Česku, které byly inzerované na stránkách Sreality.cz, hodnoty 45 396 Kč/m2. Nejdražší byly chaty a chalupy v hlavním městě Praze, ve Středočeském a Libereckém kraji. Nejlevněji byly chaty a chalupy nabízeny v Karlovarském, Olomouckém a Pardubickém kraji.

Nárůst nabídkových cen je zhruba desetiprocentní

Průměrná nabídková cena chat a chalup v ČR inzerovaných na portálu Sreality.cz v prvním čtvrtletí roku 2025 byla o 9 % vyšší než ve stejném období roku předchozího. Nejvíce nabídkové ceny meziročně vzrostly v Kraji Vysočina (+19 %), v Královéhradeckém (+17 %), Jihočeském (+15 %), v Karlovarském (+14 %) a Středočeském kraji (+13 %). Naopak například v Plzeňském kraji (-4 %) a v hlavním městě Praze (-3 %) prodejní ceny chat a chalup klesly.

„Zájem o chaty a chalupy byl na tuzemském realitním portále Sreality.cz v době koronavirové pandemie velký a ceny rekreačních nemovitostí neskutečně rostly. Tato doba enormního růstu cen je sice pryč, ceny rekreačních objektů nicméně rostou i v současnosti. To je vidět na datech ze začátku letošního roku, která ukazují, že ceny chat a chalup ve většině krajů za posledních dvanáct měsíců vzrostly, i když výrazně méně, než rostly v době covidu. Zatímco očekávání prodávajících, pokud jde o částky, které za chaty a chalupy utrží, jsou velká, zájem o tuzemské rekreační objekty v poslední době obecně v tomto časovém srovnání klesá,”komentuje Hana Kontriš, manažerka oborových služeb Seznam.cz.

Průměrná nabídková prodejní cena chat a chalup v ČR a v jejích jednotlivých krajích, které byly inzerovány na Sreality.cz v 1. čtvrtletí 2025

KrajPrůměrná nabídková prodejní cena: v Kč / m²Meziroční změna (oproti Q1 2024)
Celá ČR45 3969 %
Hlavní město Praha63 017-3 %
Jihočeský kraj44 99015 %
Jihomoravský kraj44 4643 %
Karlovarský kraj34 70414 %
Kraj Vysočina38 32919 %
Královéhradecký kraj45 08317 %
Liberecký kraj46 3022 %
Moravskoslezský kraj39 55610 %
Olomoucký kraj35 264-1 %
Pardubický kraj37 8852 %
Plzeňský kraj38 416-4 %
Středočeský kraj58 04013 %
Ústecký kraj38 3785 %
Zlínský kraj41 3318 %

Zdroj: Sreality.cz a Vývoj nabídkových cen Sreality.cz; Q1 2024 a 2025, do analýz byly zahrnuty chaty a chalupy o výměře 20 až 1 000 m2, které jsou ve velmi dobrém stavu, dobrém stavu nebo jsou po rekonstrukci (nově postavené chyty a chalupy nebyly do analýz zahrnuty)

Zájem o chaty a chalupy je nižší, výjimkou je Zlínský a Karlovarský kraj

Pokud jde o zájem o chaty a chalupy k prodeji, ukazuje se, že byl v prvním čtvrtletí letošního roku napříč ČR výrazně nižší (o téměř 30 %) než ve stejném období předchozího roku. Nejvíce poklesl zájem o chaty a chalupy nacházející se v Libereckém kraji (-46 %), hlavním městě Praze (-37 %), Jihomoravském a Středočeském kraji (u obou o -35 %). Ve Zlínském a Karlovarském kraji byl trend opačný a zájem o chaty a chalupy situované v těchto krajích meziročně lehce vzrostl.

Nabídka rekreačních objektů je letos větší

Zájemci o koupi chat a chalup v ČR měli v letošním prvním kvartále na portálu Sreality.cz výběr z většího počtu inzerátů (o přibližně 9 %) než ve stejném období předchozího roku. K největšímu meziročnímu nárůstu v počtu inzerovaných chat a chalup došlo v Pardubickém (v nabídce je zhruba o čtvrtinu více inzerátů) a Středočeském kraji (zájemci mají k výběru o pětinu více objektů). V Karlovarském kraji mohli zájemci o koupi tohoto typu nemovitostí na začátku letošního roku vybírat ze zhruba o desetinu menšího počtu inzerátů než před rokem.

„Kumulativní větší počet inzerátů v nabídce je zpravidla vždy spojen s nižším zájmem o dané typy nemovitostí. Prodávající to mají v takové situaci bezesporu těžší a pokud nechtějí jít s cenou dolů, musí pro své nemovitosti déle hledat vhodného kupce. Kupujícím se otvírá prostor pro vyjednávání o lepších cenách,” komentuje Hana Kontriš.

Zdroj: Sreality.cz a Vývoj nabídkových cen Sreality.cz; Q1 2024 vs. Q1 2025

* Do analýz byly zahrnuty chaty a chalupy o výměře 20 až 1 000 m2, které jsou ve velmi dobrém stavu, dobrém stavu nebo jsou po rekonstrukci (nově postavené chyty a chalupy nebyly do analýz zahrnuty).

** Zájem o chaty a chalupy k prodeji je vyjádřen prostřednictvím průměrného počtu zobrazení inzerátu za den na stránkách Sreality.cz.

Zdroj: blog.seznam.cz

Další články

Další články od Seznam.cz

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz rozjíždí léto se superhrdiny. Nová kampaň sází na humor, komiks a technologickou preciznost

Zboží.cz se i letos rozhodlo pomoci svým uživatelům s výběrem produktů tím nejzábavnějším možným způsobem, a to prostřednictvím animovaných superhrdinů. Letní kampaň navazuje na jarní „očistu zahrady“ a pokračuje s dlouhodobým komunikačním konceptem, který se zrodil už v roce 2021. Kreativci ze Seznamu pro nadcházející dovolenkovou sezónu namíchali osvěžující „letní drink“ plný dobrodružství, objevování a boje o výhodné ceny, tedy o dobytí cenového ráje.
| Seznam.cz
Češi si nejvíc vyhledávají dovolené v Egyptě, Řecku a Itálii. Stále víc je láká Albánie

Češi si nejvíc vyhledávají dovolené v Egyptě, Řecku a Itálii. Stále víc je láká Albánie

Data ze Seznam.cz Vyhledávání ukazují, že Češi nejvíc vyhledávají dovolenou v Egyptě, Řecku a Itálii. Stále častěji ale hledají inspiraci na dovolenou i v méně tradičních destinacích. Mnohem více je zajímá třeba Albánie, která si v posledních letech získává srdce českých turistů. Podle dat Seznam.cz Vyhledávání za posledních osm let zájem o tuto zemi vzrostl hned o 125 %.
| Seznam.cz
Češi si nejvíc vyhledávají dovolené v Egyptě, Řecku a Itálii. Stále víc je láká Albánie

Češi si nejvíc vyhledávají dovolené v Egyptě, Řecku a Itálii. Stále víc je láká Albánie

Data ze Seznam.cz Vyhledávání ukazují, že Češi nejvíc vyhledávají dovolenou v Egyptě, Řecku a Itálii. Stále častěji ale hledají inspiraci na dovolenou i v méně tradičních destinacích. Mnohem více je zajímá třeba Albánie, která si v posledních letech získává srdce českých turistů. Podle dat Seznam.cz Vyhledávání za posledních osm let zájem o tuto zemi vzrostl hned o 125 %.
| Seznam.cz