AAA Auto··5 min

Karolína Topolová diskutovala s ministrem dopravy Martinem Kupkou o rizicích stárnutí vozového parku

AAA Auto

AAA Auto

AAA Auto International, a.s. je provozovatel autobazarů AAA AUTO se sídlem v České republice, kde také vyvíjí největší část svých podnikatelských aktivit, na Slovensku (AUTOCENTRUM AAA AUTO a.s.), v Maďarsku a v Polsku (Autocentrum AAA AUTO sp.z o.o.).

Tisková zpráva

V sídle Hospodářské komory ČR se dnes uskutečnil seminář o rizicích stárnutí vozového parku v České republice. Pokračující stárnutí českého vozového parku představuje rostoucí riziko nejen pro spotřebitele, ale i pro instituce zapojené do obchodu s ojetými automobily. Problémy se týkají všech fází – od prověřování vozidel, přes obchod a financování, až po pojištění. O problematice diskutovali ministr dopravy Martin Kupka, Jan Strakoš, ředitel odboru živností a spotřebitelské legislativy MPO, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová, předsedkyně České leasingové a finanční asociace Jana Hanušová, výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek a ředitel Cebia Martin Pajer. Seminář spolupořádala Asociace obchodu ojetými automobily (AOOA) a moderoval ji viceprezident Hospodářské komory Tomáš Prouza.

„Prodražování nových aut nutně vede ke stárnutí vozového parku. Proto jsme se v Evropě zasadili o to, aby nová emisní norma Euro 7 neznamenala zpřísnění emisních limitů proti stávající normě Euro 6. Díky tomu nedojde k prodražení nebo rovnou omezení výroby těch nejmenších a nejlevnějších modelů aut. V dalším kroku budeme nyní usilovat o to, aby sedmadvacítka v příštím roce neuplatňovala sankce vůči automobilkám, které neprodávají dostatečný podíl elektromobilů,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

Podle Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) je vzhledem k evropskému a zejména německému automobilovém průmyslu mimořádně důležité každé opatření, které podpoří nejen zachování výroby automobilů v tuzemsku, ale i udržitelný rozvoj a provoz na silnicích. „Úkol našeho rezortu je především snižovat byrokratickou zátěž a využívat nástroje, jako byl Národní plán obnovy, díky němuž jsme podpořili rozvoj elektromobility. I touto cestou napomůžeme obnově autoparku a oživení sekundárního obchodu, aby se našim spotřebitelům vyplatilo dát přednost novějším, bezpečnějším vozům na domácím druhotném trhu oproti dovozu toho nejstaršího, co dnes jezdí po Evropě," řekl s odkazem na závěry semináře vrchní ředitel sekce hospodářství z MPO Eduard Muřický.

„Pokračující stárnutí českého autoparku způsobuje sekundárnímu trhu řadu problémů. Na našich silnicích jezdí miliony aut starších deset nebo i patnáct let. To netěší spotřebitele, ale ani profesionální a férové prodejce – starší ojetiny jsou zdrojem reklamací, přinášejí problémy při kontrolách státních orgánů a vyžadují po zákaznících vysoké investice do oprav,“ uvedla generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings (člen AOOA) Karolína Topolová, a to zejména pokud jde o dopady na kvalitu sekundárního trhu.

„Potřebujeme tuzemský autopark rychle začít omlazovat, pokud se nechceme stát z hlediska stáří aut na silnicích absolutními evropskými rekordmany. Ideální cestou by byla aktualizace emisních poplatků, které pokrývají pouze vozy plnící emisní normy EURO 0 až EURO 3, přitom příští rok již přijde norma EURO 7. Poplatky se tedy nyní týkají jen aut starších 16 let, a to nikoho od dovozu ojetin ve věku deset až patnáct let neodradí,“ zdůraznila Karolína Topolová.

Přispívat obnově vozového parku chtějí i členské instituce České leasingové a finanční asociace (ČLFA).„Vozový park v České republice patří k nejstarším v EU. To má vliv nejen na emise z dopravy, ale také na bezpečnost provozu. V rámci ČLFA si uvědomujeme odpovědnost v této oblasti a snažíme se zachovat dostupné financování nových vozidel i kvalitních ojetin tak, abychom přispívali k obnově domácího vozového parku i v době zvýšené ekonomické nejistoty. Na financování je dnes pořízena polovina všech nových automobilů v Česku a jejich podíl roste. Zároveň je klíčová role operativního leasingu, který vytváří kvalitní portfolio mladých ojetin za dostupnější cenu,“ uvedla Jana Hanušová předsedkyně představenstva ČLFA.

„Z výsledků vlastních analýz vyvozujeme, že v celkově uváděném počtu registrovaných vozidel může být chybně započítáno větší počet vozidel starších 24 let a minimálně 11 let evidovaných jako nepojištěná vozidla. A přestože nám data ukazuji, že stáří vozového parku může být po odečtení těchto vozidel nižší, stále je dobré mít na paměti, že nejmenší rizikovost škody sledujeme u nových vozidel. Zájmem všech by proto mělo být postupné omlazování vozového parku,“ poznamenal výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek.

Se závěry semináře souhlasí i Hospodářská komora. "Vysoký průměrný věk vozového parku v Česku zhoršuje bezpečnost automobilového provozu i životní prostředí. Hlavním problémem je pokračující dovoz velkého množství ojetin starších deseti let. Je proto nejvyšší čas aktualizovat ekologické poplatky za dovoz starých ojetin a více motivovat zákazníky, aby raději volili bezpečnější vozidla," uzavřel viceprezident Hospodářské komory ČR Tomáš Prouza.

Zdroj: www.aaaauto.cz

Další články

Další články od AAA Auto

Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Praha 12. června 2025 - Na nově vytvořenou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková. Bude odpovědná za vytváření a řízení zákaznické strategie napříč trhy v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku v rámci sítě značek AAA AUTO, AAA AUTO Plus, AAA AUTO Diskont a Mototechna. Jejím cílem je další posílení důvěry zákazníků a dosažení jejich dlouhodobé loajality. V AURESu již řadu měsíců běží program hodnocení zákazníků v rámci NPS a vytvoření samostatné pozice ředitelka zákaznické zkušenosti skupiny je dalším krokem v naplňování prozákaznického přístupu společnosti.
| AAA Auto
Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Praha 12. června 2025 - Na nově vytvořenou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková. Bude odpovědná za vytváření a řízení zákaznické strategie napříč trhy v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku v rámci sítě značek AAA AUTO, AAA AUTO Plus, AAA AUTO Diskont a Mototechna. Jejím cílem je další posílení důvěry zákazníků a dosažení jejich dlouhodobé loajality. V AURESu již řadu měsíců běží program hodnocení zákazníků v rámci NPS a vytvoření samostatné pozice ředitelka zákaznické zkušenosti skupiny je dalším krokem v naplňování prozákaznického přístupu společnosti.
| AAA Auto
Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Praha 12. června 2025 - Na nově vytvořenou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková. Bude odpovědná za vytváření a řízení zákaznické strategie napříč trhy v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku v rámci sítě značek AAA AUTO, AAA AUTO Plus, AAA AUTO Diskont a Mototechna. Jejím cílem je další posílení důvěry zákazníků a dosažení jejich dlouhodobé loajality. V AURESu již řadu měsíců běží program hodnocení zákazníků v rámci NPS a vytvoření samostatné pozice ředitelka zákaznické zkušenosti skupiny je dalším krokem v naplňování prozákaznického přístupu společnosti.
| AAA Auto
Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Praha 12. června 2025 - Na nově vytvořenou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková. Bude odpovědná za vytváření a řízení zákaznické strategie napříč trhy v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku v rámci sítě značek AAA AUTO, AAA AUTO Plus, AAA AUTO Diskont a Mototechna. Jejím cílem je další posílení důvěry zákazníků a dosažení jejich dlouhodobé loajality. V AURESu již řadu měsíců běží program hodnocení zákazníků v rámci NPS a vytvoření samostatné pozice ředitelka zákaznické zkušenosti skupiny je dalším krokem v naplňování prozákaznického přístupu společnosti.
| AAA Auto
Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Praha 12. června 2025 - Na nově vytvořenou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková. Bude odpovědná za vytváření a řízení zákaznické strategie napříč trhy v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku v rámci sítě značek AAA AUTO, AAA AUTO Plus, AAA AUTO Diskont a Mototechna. Jejím cílem je další posílení důvěry zákazníků a dosažení jejich dlouhodobé loajality. V AURESu již řadu měsíců běží program hodnocení zákazníků v rámci NPS a vytvoření samostatné pozice ředitelka zákaznické zkušenosti skupiny je dalším krokem v naplňování prozákaznického přístupu společnosti.
| AAA Auto
Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Praha 12. června 2025 - Na nově vytvořenou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková. Bude odpovědná za vytváření a řízení zákaznické strategie napříč trhy v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku v rámci sítě značek AAA AUTO, AAA AUTO Plus, AAA AUTO Diskont a Mototechna. Jejím cílem je další posílení důvěry zákazníků a dosažení jejich dlouhodobé loajality. V AURESu již řadu měsíců běží program hodnocení zákazníků v rámci NPS a vytvoření samostatné pozice ředitelka zákaznické zkušenosti skupiny je dalším krokem v naplňování prozákaznického přístupu společnosti.
| AAA Auto
Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Praha 12. června 2025 - Na nově vytvořenou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková. Bude odpovědná za vytváření a řízení zákaznické strategie napříč trhy v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku v rámci sítě značek AAA AUTO, AAA AUTO Plus, AAA AUTO Diskont a Mototechna. Jejím cílem je další posílení důvěry zákazníků a dosažení jejich dlouhodobé loajality. V AURESu již řadu měsíců běží program hodnocení zákazníků v rámci NPS a vytvoření samostatné pozice ředitelka zákaznické zkušenosti skupiny je dalším krokem v naplňování prozákaznického přístupu společnosti.
| AAA Auto
Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Praha 12. června 2025 - Na nově vytvořenou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková. Bude odpovědná za vytváření a řízení zákaznické strategie napříč trhy v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku v rámci sítě značek AAA AUTO, AAA AUTO Plus, AAA AUTO Diskont a Mototechna. Jejím cílem je další posílení důvěry zákazníků a dosažení jejich dlouhodobé loajality. V AURESu již řadu měsíců běží program hodnocení zákazníků v rámci NPS a vytvoření samostatné pozice ředitelka zákaznické zkušenosti skupiny je dalším krokem v naplňování prozákaznického přístupu společnosti.
| AAA Auto
Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Praha 12. června 2025 - Na nově vytvořenou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková. Bude odpovědná za vytváření a řízení zákaznické strategie napříč trhy v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku v rámci sítě značek AAA AUTO, AAA AUTO Plus, AAA AUTO Diskont a Mototechna. Jejím cílem je další posílení důvěry zákazníků a dosažení jejich dlouhodobé loajality. V AURESu již řadu měsíců běží program hodnocení zákazníků v rámci NPS a vytvoření samostatné pozice ředitelka zákaznické zkušenosti skupiny je dalším krokem v naplňování prozákaznického přístupu společnosti.
| AAA Auto
Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Na novou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková

Praha 12. června 2025 - Na nově vytvořenou pozici ředitelky zákaznické zkušenosti skupiny AURES Holdings nastoupila Lenka Glavinić Pivoňková. Bude odpovědná za vytváření a řízení zákaznické strategie napříč trhy v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku v rámci sítě značek AAA AUTO, AAA AUTO Plus, AAA AUTO Diskont a Mototechna. Jejím cílem je další posílení důvěry zákazníků a dosažení jejich dlouhodobé loajality. V AURESu již řadu měsíců běží program hodnocení zákazníků v rámci NPS a vytvoření samostatné pozice ředitelka zákaznické zkušenosti skupiny je dalším krokem v naplňování prozákaznického přístupu společnosti.
| AAA Auto