Datart··5 min

Kamenné prodejny jsou pro Čechy nenahraditelné. Při nákupech stále víc sahají po prémiových službách

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Online nakupování si v posledních letech získalo pevné místo v životech českých spotřebitelů. Ukazuje se však, že kamenné prodejny zůstávají nenahraditelným pilířem maloobchodního trhu, který propojuje svět online a offline nakupování. Potvrzuje to i maloobchodní prodejce elektra DATART, jehož prodejny v průběhu prosince navštívilo téměř 3,5 milionů zákazníků. Mezi zákazníky podle něj roste poptávka po prémiových službách, jako je montáž vestavných spotřebičů a infrasaun či instalace osvětlení, které usnadňují sžití s nově zakoupeným zbožím.

Navzdory rostoucí popularitě online nákupů si kamenné prodejny nadále udržují klíčové postavení v maloobchodním ekosystému. Zákazníci totiž stále častěji využívají výhod kombinace digitálního a fyzického prostředí. Potvrzují to statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART, jehož prodejny jen v prosinci navštívilo téměř 3,5 milionu zákazníků. Dále tak nabírá na síle fenomén „phygital“, tedy propojení fyzického a digitálního světa, a ukazuje, že budoucností maloobchodu je hybridní model nakupování.

„Kamenné prodejny již neslouží jen jako místa pro nákup, ale také jako centra pro osobní odborné konzultace, servis a vyzvedávání online objednávek. Osobní kontakt, možnost vyzkoušení produktů a přímé poradenství budují důvěru, která je zásadním faktorem při rozhodování o nákupu,“ říká Libor Máčala, ředitel prodejní sítě DATART.

Přestože má e-commerce vzrůstající tendenci, ukazuje se, že zákazníci stále oceňují fyzickou přítomnost obchodníků a možnost osobního kontaktu. „Kamenné prodejny představují důvěryhodnou alternativu k anonymním marketplace platformám, kde si zákazník často nemůže být jistý kvalitou zboží ani dostupností doprovodných služeb. Úspěšný maloobchod tak musí i nadále kombinovat online i offline přístup a posilovat služby, které vytvářejí pozitivní zákaznickou zkušenost,“ upřesňuje Libor Máčala.

Efektivní zákaznický servis

Klíčovou roli v poskytování těch nejlepších možných služeb hraje zákaznické centrum DATART. Během hlavní sezóny roku 2024 zvládlo vyřídit více než 97 000 zákaznických případů a odeslat více než 50 000 e-mailů. Nejvytíženější den nastal v pondělí 16. prosince, kdy centrum přijalo téměř 3 800 hovorů. Výrazné zkrácení čekacích dob a zvýšení efektivity umožňují moderní technologie.

Zákaznický servis je pro nás prioritou. Jedním z klíčových ukazatelů jeho úspěchu je míra dovolatelnosti, která v tomto období dosáhla 93 %. Díky implementaci VoiceBOTu, který odbavil přibližně 16 000 hovorů, jsme dokázali zkrátit čekací doby a zvýšit celkovou efektivitu,“ říká Vladimír Krejčíř, manažer zákaznického centra. „Zákaznický servis se tak stal nejen klíčovým faktorem spokojenosti, ale i silnou konkurenční výhodou, která přispívá k vytváření přidané hodnoty pro zákazníky,“ dodává.

Služby jako přidaná hodnota pro zákazníky

Kvalitní služby jsou klíčovým faktorem, který odlišují DATART od konkurence. Zkušenosti z posledních měsíců ukazují, že zákazníci obzvláště oceňují služby, které šetří čas, zjednodušují život a poskytují komplexní řešení jejich požadavků. Služby jsou pro zákazníky hodnotou, která nejen usnadňuje celý nákupní proces, ale zároveň přináší praktické výhody.

„Jednou z velmi žádaných služeb je v poslední době třeba montáž vestavných spotřebičů. Zákazníkům šetří nejen čas, ale i starosti s instalací. Profesionální technici zajistí bezproblémovou dopravu, odbornou instalaci a uvedení spotřebiče do provozu, a zákazníci se tak nemusí obávat žádných technických nebo logistických komplikací. Kromě pohodlí mají navíc jistotu, že bude vše provedeno správně a bezpečně,“ říká Petra Psotková, tisková mluvčí DATART.

Podobnou přidanou hodnotu nabízejí i další prémiové služby, jako je instalace osvětlení nebo montáž infrasaun. Stávají se stále populárnější, protože umožňují zákazníkům vytvořit si domácí wellness prostředí, aniž by museli sami hledat odborníky nebo řešit složité technické detaily. I pro majitele mobilních telefonů nabízí DATART prémiové služby, které jim pomáhají prodloužit životnost jejich zařízení a vyhnout se zbytečným komplikacím. „Mezi tyto služby patří například ochranná fólie na míru. Zákazníci tak mohou udržet své telefony v perfektním stavu a vyhnout se vysokým nákladům na případné opravy,“ upřesňuje Petra Psotková.

Jak ale zdůrazňuje, DATART nezapomíná ani na ekologický rozměr svých služeb. Ekologická recyklace starých spotřebičů dává zákazníkům možnost se správně a bezstarostně zbavit vysloužilých elektrozařízení, což přispívá k ochraně životního prostředí. Tento zodpovědný přístup k ekologii se stává pro mnoho zákazníků důležitým faktorem při výběru prodejce.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

DATART znovu potvrzuje svou výjimečnost. Prodejce elektroniky získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025

DATART znovu potvrzuje svou výjimečnost. Prodejce elektroniky získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025

Maloobchodní prodejce elektroniky DATART opětovně získal prestižní ocenění Czech Superbrands 2025, které uděluje organizace Superbrands firmám, jimž se podařilo vybudovat silné a úspěšné značky. Tento titul je potvrzením kvalitní práce, kterou DATART vykonává nejen v oblasti prodeje elektroniky, ale také v oblasti zákaznické péče a inovací.
| Datart
Kingdom Come: Deliverance 2 nezaostává ani v prodejích fyzických kopií

Kingdom Come: Deliverance 2 nezaostává ani v prodejích fyzických kopií

Nová česká počítačová hra Kingdom Come: Deliverance 2 v prvních týdnech od svého uvedení překonává všechna očekávání. Maloobchodní prodejce DATART stihl v prvních dvou týdnech prodat vyšší stovky fyzických kopií hry, díky čemuž se u něj v tomto období stala vůbec nejprodávanějším herním titulem. Svými prodeji se dokonce může měřit s nejúspěšnějšími hrami posledních let, jako je například God of War Ragnarök.
| Datart
DATART OTEVÍRÁ REVOLUČNÍ PRODEJNU V BRNĚ

DATART OTEVÍRÁ REVOLUČNÍ PRODEJNU V BRNĚ

DATART, přední maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, oficiálně otevírá ve čtvrtek 20. února svou novou vlajkovou prodejnu v obchodním centru Avion Shopping Park Brno. Moderní koncept prodejny představuje jedinečný prostor, kde se snoubí špičkové technologie, dokonalá přehlednost sortimentu a jedinečný zákaznický servis. Na ploše přesahující 1 500 m² se návštěvníci mohou těšit na široký výběr spotřební elektroniky, exkluzivní značkové výstavky a prvotřídní služby elektro specialistů.
| Datart
Kamenné prodejny jsou pro Čechy nenahraditelné. Při nákupech stále víc sahají po prémiových službách

Kamenné prodejny jsou pro Čechy nenahraditelné. Při nákupech stále víc sahají po prémiových službách

Online nakupování si v posledních letech získalo pevné místo v životech českých spotřebitelů. Ukazuje se však, že kamenné prodejny zůstávají nenahraditelným pilířem maloobchodního trhu, který propojuje svět online a offline nakupování. Potvrzuje to i maloobchodní prodejce elektra DATART, jehož prodejny v průběhu prosince navštívilo téměř 3,5 milionů zákazníků. Mezi zákazníky podle něj roste poptávka po prémiových službách, jako je montáž vestavných spotřebičů a infrasaun či instalace osvětlení, které usnadňují sžití s nově zakoupeným zbožím.
| Datart
Holicí strojky, sluchátka nebo kávovary? Zjistěte, co si dnes Češi nejčastěji dávají k Valentýnu

Holicí strojky, sluchátka nebo kávovary? Zjistěte, co si dnes Češi nejčastěji dávají k Valentýnu

Svátek zamilovaných se blíží a mnoho lidí přemýšlí, čím potěšit svou drahou polovičku. Trendy posledních let naznačují, že Češi namísto klasických dárků, jako jsou bonboniéry či plyšoví medvídci, dávají stále častěji přednost praktickým darům, které následně dělají radost každý den. Stále populárnější volbou je podle maloobchodního prodejce DATART drobná elektronika, která se stala alternativou k tradičním valentýnským překvapením. Zájem o ní v týdnu před Valentýnem stoupá řádově o desetinu.
| Datart
DATART je novým partnerem Českého hokeje

DATART je novým partnerem Českého hokeje

Společnost DATART, přední maloobchodní prodejce elektroniky, se stává oficiálním partnerem Českého hokeje. Součástí nově navázaného partnerství je podpora mužské reprezentace, ženského národního týmu a mládežnických výběrů do 18 a do 20 let. Zároveň se společnost zapojí i do projektu „Pojď hrát hokej“, který je zaměřen na ty nejmenší. DATART tak podtrhuje svou dlouhodobou strategii podpory sportu jako klíčového prvku české kultury, v níž hokej symbolizuje jednotu, týmového ducha a překonávání výzev.
| Datart
Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Po svátcích plných jídla a odpočinku přichází na začátku nového roku tradiční návrat k realitě a snaha věnovat se zdravějšímu životnímu stylu. Podle nákupních trendů zákazníků maloobchodního řetězce DATART využívají Češi při plnění svých novoročních předsevzetí stále častěji moderní technologie. Prodeje chytrých hodinek na začátku nového roku vzrostly oproti loňskému průměru o 40 %, přičemž během prvních dvou týdnů DATART prodal rekordních počet kusů.
| Datart
Technologie mění řízení procesů ve firmách

Technologie mění řízení procesů ve firmách

V současném podnikatelském prostředí jsou inovace klíčovým předpokladem úspěchu. Zavádění pokročilých IT řešení, která automatizují procesy, zajišťují jejich vysokou efektivitu a zlepšují transparentnost, je nezbytnou součástí strategického řízení firem. Digitalizace nejen optimalizuje interní operace, ale rovněž umožňuje flexibilitu a adaptabilitu na měnící se tržní podmínky. Společnost HP TRONIC, lídr v oblasti maloobchodu a distribuce spotřební elektroniky se značkami jako DATART a ETA, představuje inspirativní příklad úspěšné digitalizace, která výrazně zefektivnila správu interních procesů včetně HR a majetkového managementu.
| Datart
Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Češi si k Vánocům opět ve velkém nadělovali elektroniku. Potvrzují to statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART, kterému se v závěru loňského roku dařilo. Prosincový vrchol sezóny přinesl meziroční růst tržeb o 15 %. Největší zájem letos Češi měli o mobilní telefony, sluchátka a chytré hodinky, které předvánočním prodejům tradičně dominují. Popularitě se těšily také tablety, notebooky či tyčové vysavače. Prodeje příslušenství, malých domácích spotřebičů a televizorů meziročně vzrostly o téměř 30 %.
| Datart
Volejbalová extraliga žen s novým titulárním partnerem. Evropský šampionát volejbalistek zná termíny utkání

Volejbalová extraliga žen s novým titulárním partnerem. Evropský šampionát volejbalistek zná termíny utkání

Spolupráce Českého volejbalového svazu a společnosti DATART se posunula na vyšší úroveň. DATART je novým generálním a titulárním partnerem extraligy žen, hlavním partnerem volejbalové reprezentace žen, partnerem beachvolejbalu, minivolejbalu a ankety Volejbalista roku. Brno bude v příštím roce hostit turnaj evropského šampionátu žen. Evropská konfederace CEV zveřejnila termíny a plán turnaje. Domácí reprezentantky otevřou EuroVolley 21. srpna 2026.
| Datart