Datart··5 min

Kamenné prodejny jsou pro Čechy nenahraditelné. Při nákupech stále víc sahají po prémiových službách

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Online nakupování si v posledních letech získalo pevné místo v životech českých spotřebitelů. Ukazuje se však, že kamenné prodejny zůstávají nenahraditelným pilířem maloobchodního trhu, který propojuje svět online a offline nakupování. Potvrzuje to i maloobchodní prodejce elektra DATART, jehož prodejny v průběhu prosince navštívilo téměř 3,5 milionů zákazníků. Mezi zákazníky podle něj roste poptávka po prémiových službách, jako je montáž vestavných spotřebičů a infrasaun či instalace osvětlení, které usnadňují sžití s nově zakoupeným zbožím.

Navzdory rostoucí popularitě online nákupů si kamenné prodejny nadále udržují klíčové postavení v maloobchodním ekosystému. Zákazníci totiž stále častěji využívají výhod kombinace digitálního a fyzického prostředí. Potvrzují to statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART, jehož prodejny jen v prosinci navštívilo téměř 3,5 milionu zákazníků. Dále tak nabírá na síle fenomén „phygital“, tedy propojení fyzického a digitálního světa, a ukazuje, že budoucností maloobchodu je hybridní model nakupování.

„Kamenné prodejny již neslouží jen jako místa pro nákup, ale také jako centra pro osobní odborné konzultace, servis a vyzvedávání online objednávek. Osobní kontakt, možnost vyzkoušení produktů a přímé poradenství budují důvěru, která je zásadním faktorem při rozhodování o nákupu,“ říká Libor Máčala, ředitel prodejní sítě DATART.

Přestože má e-commerce vzrůstající tendenci, ukazuje se, že zákazníci stále oceňují fyzickou přítomnost obchodníků a možnost osobního kontaktu. „Kamenné prodejny představují důvěryhodnou alternativu k anonymním marketplace platformám, kde si zákazník často nemůže být jistý kvalitou zboží ani dostupností doprovodných služeb. Úspěšný maloobchod tak musí i nadále kombinovat online i offline přístup a posilovat služby, které vytvářejí pozitivní zákaznickou zkušenost,“ upřesňuje Libor Máčala.

Efektivní zákaznický servis

Klíčovou roli v poskytování těch nejlepších možných služeb hraje zákaznické centrum DATART. Během hlavní sezóny roku 2024 zvládlo vyřídit více než 97 000 zákaznických případů a odeslat více než 50 000 e-mailů. Nejvytíženější den nastal v pondělí 16. prosince, kdy centrum přijalo téměř 3 800 hovorů. Výrazné zkrácení čekacích dob a zvýšení efektivity umožňují moderní technologie.

Zákaznický servis je pro nás prioritou. Jedním z klíčových ukazatelů jeho úspěchu je míra dovolatelnosti, která v tomto období dosáhla 93 %. Díky implementaci VoiceBOTu, který odbavil přibližně 16 000 hovorů, jsme dokázali zkrátit čekací doby a zvýšit celkovou efektivitu,“ říká Vladimír Krejčíř, manažer zákaznického centra. „Zákaznický servis se tak stal nejen klíčovým faktorem spokojenosti, ale i silnou konkurenční výhodou, která přispívá k vytváření přidané hodnoty pro zákazníky,“ dodává.

Služby jako přidaná hodnota pro zákazníky

Kvalitní služby jsou klíčovým faktorem, který odlišují DATART od konkurence. Zkušenosti z posledních měsíců ukazují, že zákazníci obzvláště oceňují služby, které šetří čas, zjednodušují život a poskytují komplexní řešení jejich požadavků. Služby jsou pro zákazníky hodnotou, která nejen usnadňuje celý nákupní proces, ale zároveň přináší praktické výhody.

„Jednou z velmi žádaných služeb je v poslední době třeba montáž vestavných spotřebičů. Zákazníkům šetří nejen čas, ale i starosti s instalací. Profesionální technici zajistí bezproblémovou dopravu, odbornou instalaci a uvedení spotřebiče do provozu, a zákazníci se tak nemusí obávat žádných technických nebo logistických komplikací. Kromě pohodlí mají navíc jistotu, že bude vše provedeno správně a bezpečně,“ říká Petra Psotková, tisková mluvčí DATART.

Podobnou přidanou hodnotu nabízejí i další prémiové služby, jako je instalace osvětlení nebo montáž infrasaun. Stávají se stále populárnější, protože umožňují zákazníkům vytvořit si domácí wellness prostředí, aniž by museli sami hledat odborníky nebo řešit složité technické detaily. I pro majitele mobilních telefonů nabízí DATART prémiové služby, které jim pomáhají prodloužit životnost jejich zařízení a vyhnout se zbytečným komplikacím. „Mezi tyto služby patří například ochranná fólie na míru. Zákazníci tak mohou udržet své telefony v perfektním stavu a vyhnout se vysokým nákladům na případné opravy,“ upřesňuje Petra Psotková.

Jak ale zdůrazňuje, DATART nezapomíná ani na ekologický rozměr svých služeb. Ekologická recyklace starých spotřebičů dává zákazníkům možnost se správně a bezstarostně zbavit vysloužilých elektrozařízení, což přispívá k ochraně životního prostředí. Tento zodpovědný přístup k ekologii se stává pro mnoho zákazníků důležitým faktorem při výběru prodejce.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

S příchodem jarní pylové sezóny mezi Čechy roste zájem o čističky vzduchu. Stále více spotřebitelů si je spojuje nejen s komfortem, ale také se zdravím. Podle DATARTU se jich za poslední rok prodalo více než 20 000, což znamená meziroční skok přibližně o 20 %. Největší poptávka přichází většinou v březnu a dubnu, kdy prodeje stoupají až o 50 % oproti běžným měsícům. To potvrzuje také letošní sezóna. Velký zájem mají čeští spotřebitelé zejména o moderní čističky s ionizační technologií a zařízení vybavená automatickým režimem šetřícím filtry i energii.
| Datart
Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

V uplynulém roce opět došlo k navýšení množství odevzdaných odpadních recyklovatelných elektrospotřebičů. Oproti roku 2023 stoupl jejich celkový objem v rámci svozových služeb maloobchodního prodejce DATART o 17 % na 6 783 tun. Ze 12,6 tun použitých baterií odevzdaných ke zpětnému odběru bylo recyklací získáno 9 481 kilogramů druhotných surovin, meziročně o 28 % více. DATART spotřebitele vyzývá, aby v úsilí nepolevovali, dále se zapojovali do odpovědnějšího přístupu k životnímu prostředí a místo vyhazování starých spotřebičů a baterií do komunálního odpadu je nosili do prodejen, kde se prodejce postará o jejich ekologickou recyklaci.
| Datart
Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Jaro je v plném proudu a s ním i sezóna zahradních prací. Díky nadprůměrně teplému březnu se letos Češi pustili do údržby svých zahrad, trávníků a okolí domovů o poznání dříve. Stále více se přitom spoléhají na moderní zahradní pomocníky. Podle dat maloobchodního prodejce DATART vzrostly prodeje zahradní techniky meziročně řádově o 30 %. Největší zájem je o sekačky všech typů, od klasických benzínových po inteligentní robotické modely, prodeje však rostou i u dalšího vybavení usnadňujícího údržbu zeleně.
| Datart
Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Už 11. dubna v DATARTu odstartuje jarní edice jedné z nejpopulárnějších prodejních akcí roku – Dny Marianne. Tento nákupní fenomén si v záplavě slevových akcí udržuje své prestižní postavení díky unikátní kombinaci atraktivních nabídek, širokému sortimentu a výjimečné atmosféře, která každoročně přitahuje tisíce zákazníků. Dny Marianne propojují svět tradičního retailu s online prostředím a motivují zákazníky k nákupu jak v kamenných prodejnách, tak v e-shopech, kde mohou zákazníci nakupovat z pohodlí domova.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

„Únor v maloobchodě tradičně představuje přechodné období mezi dynamickým lednem, kdy doznívá vliv povánočních slev, a jarními promoakcemi. Pro řadu segmentů to znamená mírné zpomalení spotřebitelské poptávky, což je důsledkem několika faktorů – vyčerpání rozpočtů po sváteční sezóně, nižších disponibilních příjmů domácností a absence silných nákupních impulsů. Přesto se letošní únor v segmentu elektra ukázal jako lehce růstový, přičemž meziročně zde prodeje vzrostly řádově o 5 %.
| Datart
Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Platební preference českých spotřebitelů procházejí výraznou transformací, přičemž stále větší podíl transakcí připadá na inovativní finanční nástroje. Rostoucí popularita odložených a rozložených plateb a modelu rozložení nákupu do několika splátek reflektuje širší trend finanční optimalizace a preference flexibilního řízení cash flow. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART zaznamenaly platby prostřednictvím služeb Skip Pay či Twisto meziroční nárůst v řádu stovek procent.
| Datart
Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Důkladný úklid celé domácnosti je jeden z rituálů, které neodmyslitelně patří k období jara. Ačkoliv však samotná tradice nadále přetrvává, způsob úklidu se postupně proměňuje. Stále více Čechů se při něm totiž spoléhá na moderní technologie. Výrazně tak stoupá obliba tyčových a robotických vysavačů, elektrických čističů oken či parních mopů, které lidem šetří čas i námahu. V porovnání s letní sezónou se jejich prodej v jarních měsících zvyšuje až o 25 %.
| Datart
Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

I domov může být skvělým místem pro práci. Aby však byla efektivní a pohodlná, musí tomu být domácí prostředí dobře přizpůsobené. Správně vybavený pracovní prostor totiž pomáhá udržet koncentraci, podporuje produktivitu a zároveň zajišťuje pohodlí i po dlouhých hodinách u počítače. Zjistěte, na co se při zařizování domácí kanceláře zaměřit a do jakého vybavení se vyplatí investovat.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

„Leden na trhu s elektronikou přinesl smíšené výsledky. Tradiční dozvuky vánoční sezóny se odrazily ve stabilním výkonu trhu, přičemž spotřebitelé využívali povánoční slevy a výprodeje. Výraznější dynamiku vykázaly některé produktové segmenty – zejména malé domácí spotřebiče, které profitovaly z pokračujícího růstu. Naopak segment mobilních telefonů a nositelné elektroniky zaznamenal meziroční pokles, což může reflektovat jak delší inovační cykly, tak nasycení trhu.
| Datart
Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televize si i nadále udržují své pevné místo v českých domácnostech. Podle údajů z trhu došlo v uplynulém roce k meziročnímu nárůstu prodejů, kdy nepřehlédnutelným hybatelem trhu s televizemi je také rozmach streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové chytré televize s připojením k internetu. Impulsem pro poptávku by podle DATARTu mohl být i příchod služby Oneplay.
| Datart