BMW··3 min

High-tech ve výrobě: BMW Group nechává nové vozy ve svých továrnách jezdit plně autonomně.

BMW

BMW

BMW (zkratka pro zvuk Bayerische Motoren Werke AG) je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Tisková zpráva

Mnichov, Dingolfing, Lipsko. BMW Group v rámci projektu BMW iFACTORY systematicky rozvíjí digitalizaci a automatizaci svých výrobních procesů. Od roku 2022 testuje automatizovanou jízdu nových vozidel v rámci továrny ve svém největším evropském výrobním závodě v Dingolfingu. Pilotní projekt byl nyní po CE certifikaci převeden do procesu sériové výroby.

Kromě Dingolfingu je v současné době k realizaci projektu „Automatizovaná jízda v továrně“ (AFW) v rámci sériové výroby oprávněno také Lipsko. Další místa ve výrobní síti BMW Group budou postupně následovat.

„Automatizovaná jízda v prostředí výrobního závodu optimalizuje náš výrobní proces a přináší výrazné zvýšení efektivity naší logistiky,“ vysvětluje Milan Nedeljković, člen představenstva BMW AG odpovědný za výrobu. „Proto budeme tuto technologii v naší výrobní síti rychle zavádět.“

Kromě BMW řady 5 a BMW řady 7 v Dingolfingu se tato technologie nyní používá také pro MINI Countryman a další modely BMW v továrně v Lipsku. V Dingolfingu jezdí nové vozy zcela automaticky a bez řidiče na vzdálenost více než jednoho kilometru ze dvou montážních hal přes tzv. krátkou testovací dráhu do cílové oblasti závodu. Toto řešení umožňuje systém senzorů instalovaný podél dané trasy – jde o největší infrastrukturu senzorů LIDAR a současně externě generovaný model prostředí a externí plánovač pohybu v Evropě. Ten bez ohledu na výbavu konkrétního vozu řídí jejich automatizovaný pohyb a využívá přitom nejmodernější cloudovou architekturu. Části technologie pocházejí od mladé švýcarské společnosti Embotech AG, s níž BMW Group spolupracovala již v rané fázi prostřednictvím své klientské venture divize BMW Start Up Garage.

V lipské továrně se plánuje, že přibližně 90 % zde vyráběných vozů BMW a MINI bude automatizováno. Továrny v Regensburgu a Oxfordu budou následovat v roce 2025. Nová továrna v maďarském Debrecínu bude tuto technologii využívat již od počátku sériové výroby.

V budoucnu plánuje BMW Group rozšířit projekt „Automatizovaná jízda v továrně“ i na další oblasti ve výrobním prostředí – například na jízdy po testovací zóně a na distribuční plochy ve venkovním areálu. Na dalším vývoji této technologie spolupracují také výrobní a vývojoví odborníci. Dalším klíčem k jejímu rozšíření je stále častější využívání systémů na palubě samotných vozidel, které se v dlouhodobém horizontu naučí využívat externí informace z externích senzorů.

„Během příštích deseti let ujedeme jen v naší výrobní síti několik milionů testovacích kilometrů s automatizovaným řízením,“ říká Nedeljković. „BMW Group tak opět nastavuje nová měřítka v oblasti automatizace a digitalizace svých výrobních procesů a zároveň připravuje půdu pro budoucí aplikace v oblasti autonomního řízení.“

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Další články

Další články od BMW

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
BMW M2 CS stanovilo nový rekord: 7:25,5 minuty na Nordschleife okruhu Nürburgring.

BMW M2 CS stanovilo nový rekord: 7:25,5 minuty na Nordschleife okruhu Nürburgring.

10,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 226 g/km podle WLTP, třída CO2: G)* nastavilo 11. dubna 2025 nové měřítko na legendární Nordschleife okruhu Nürburgring. S vývojovým inženýrem BMW M Jörgem Weidingerem za volantem absolvoval tento vůz 20,823 km dlouhý okruh Nürburgring-Nordschleife za 7:25,5 minuty a překonal tak dosavadní nejlepší čas kompaktních vozů o osm sekund. Toto rekordní BMW M2 CS nejenže posouvá laťku v kategorii kompaktních vozů, ale také dále upevňuje reputaci BMW M jako výrobce vysokovýkonných vozů, které vynikají jak na silnici, tak na závodní dráze.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

BMW Motorrad představuje nové BMW CE 04.

Nové BMW CE 04 – elektrický prémiový skútr ve svěžích barvách a s novou atraktivní volitelnou výbavou.
| BMW
Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Modernizace výrobního programu BMW Motorrad pro modelový rok 2026.

Mnichov. V modelovém roce 2026 dojde ve výrobním programu BMW Motorrad k několika modernizacím a úpravám. Nové modely bude možné objednat u všech partnerů BMW Motorrad od srpna 2025.
| BMW