Datart··6 min

Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Volba mezi počítačem a herní konzolí bývá jedna z prvních, které musí hráč udělat. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART se letos pro herní notebook či počítač rozhodlo 36 % nakupujících. Zbylých 64 % upřednostnilo herní konzoli. Počítačovému gamingu se ale možná blýská na lepší časy. Prodeje herních notebooků a počítačů totiž letos meziročně vzrostly o řádově o 20% procent. Hlavní výhoda herních konzolí nadále zůstává v oblasti ceny. Zatímco za konzoli letos Češi průměrně zaplatili lehce přes 10 tisíc korun, v případě herních počítačů a notebooků se částka blížila 25 tisícům korun.

Konzole nebo herní počítač? Tato odvěká otázka rozděluje hráče na dva často nesmiřitelné tábory. Na to, jak to s popularitou konzolí a herních počítačů ve skutečnosti je, si posvítil maloobchodní prodejce elektroniky DATART. Z jeho statistik vyplývá, že z hlediska prodejů aktuálně herní konzole vedou nad herními počítači. Ze všech herních zařízení prodaných v letošním roce tvoří herní notebooky a počítače 36 %. Zbylých 64 % pak připadá herním konzolím všech typů – od těch běžných, jako je PlayStation či Xbox, až po přenosné v čele s Nintendo Switch.

Ze srovnání s daty z loňského roku však vyplývá, že tábor počítačových hráčů posiluje. Zatímco v případě herních konzolí došlo podle dat DATARTu k drobnému meziročnímu poklesu celkového počtu prodaných kusů v řádu jednotek procent, v segmentu herních notebooků a počítačů maloobchodní prodejce registruje nárůst prodejů o desítky procent. I díky tomu podíl prodejů herních notebooků a počítačů meziročně stoupl hned o 6 p. b. – z 30 % na současných 36 %.

„Nárůst zájmu o herní počítače potvrzuje, že se spotřebitelé opět nebojí investovat do kvalitního herního vybavení, které jim umožní zažít hru v nejlepší možné kvalitě. Za poklesem na straně konzolí můžeme naopak hledat zejména to, v jaké fázi životního cyklu se současná generace konzolí nachází. Základní varianty PlayStation 5 a Xbox Series X a S letos koneckonců oslaví už své čtvrté narozeniny. Dá se však očekávat, že s rozložením sil zahýbá nový PlayStation 5 Pro, který na trh vstoupí už v listopadu, a ještě tak stihne vánoční sezónu,“ říká Roman Šubrt, manažer produktového marketingu IT/GSM DATART.

Konzole lákají na atraktivnější ceny

Jedním z hlavních důvodů stojících za současnou stále poměrně výraznou převahou herních konzolí v prodejích jsou jejich velmi příznivé ceny. To platí obzvláště ve srovnání s pořizovacími cenami herních počítačů. Zatímco za herní konzoli zákazníci v DATARTu průměrně zaplatí něco málo přes 10 tisíc korun, v případě herních notebooků a počítačů se průměrná částka blíží 25 tisícům korun, tedy více než dvojnásobku. Významná část herních konzolí je navíc prodávaná jako součást výhodných balíčků, které kromě samotného zařízení a ovladačů zároveň obsahují populární herní tituly.

„Ceny konzolí byly vždy velmi kompetitivní. To je dáno nejen tvrdým konkurenčním bojem, ale i tím, že výrobci nutně nepotřebují vydělávat na samotných konzolích. Nejdůležitější pro ně jsou prodeje her. Plnohodnotnou herní konzoli je tak dnes možné pořídit už okolo 9-10 000 korun,“ vysvětluje Roman Šubrt. „Na druhou stranu je však třeba zmínit, že pro kvalitní herní notebook nebo počítač najdete na rozdíl od konzolí nespočet dalších využití. Ať už je to pro práci nebo pro zábavu. Je tak pouze na uživateli, co přesně od kupovaného zařízení očekává,“ dodává.

A jaká herní konzole je tedy aktuálně nejpopulárnější? Podle čísel z prodejů v prodejnách a na e-shopu maloobchodního prodejce elektroniky DATART se aktuálně na čele drží herní konzole PlayStation 5 japonské společnosti Sony.

S DATARTem na největší herní festival roku

Už o víkendu mezi 22. a 24. listopadem se na brněnském výstavišti BVV v rámci festivalu Life! uskuteční herní festival MČR 2024. Během tří dnů čeká na jeho návštěvníky nabitý program v čele s vyvrcholením turnajů ve hrách Counter-Strike 2, FC 25, Brawl Stars či Teamfight Tactics. Chybět u toho nebude ani DATART se svou DATART zónou, která se i letos stane jedním z možných lákadel festivalu. „Návštěvníci festivalu se mohou těšit na široký výběr herního vybavení a příslušenství ve speciální gamingové prodejně. Vše navíc s velmi zajímavou festivalovou slevou. Produkty si samozřejmě budou moci přímo na místě vyzkoušet. Se vším jim rádi poradí naši elektrospecialisté,“ upozorňuje Roman Šubrt.

Kromě toho budou na návštěvníky DATART zóny čekat nejmodernější závodní a letecké simulátory a herní hnízdo s PC a konzolemi. Na své si přijdou i milovníci mobilního hraní. Stejně jako v předešlém ročníku DATART nabídne i možnost nalepení ochranné fólie na mobilní zařízení a soutěže o skvělé ceny. „Všichni, kteří budou z nabitého programu festivalu vyčerpaní, si budou moci odpočinout v naší chill out zóně, kde o ně budou pečovat například značky Braun ve speciálním barber shopu a Oral B s ukázkou zubní péče,“ dodává Roman Šubrt.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

S příchodem jarní pylové sezóny mezi Čechy roste zájem o čističky vzduchu. Stále více spotřebitelů si je spojuje nejen s komfortem, ale také se zdravím. Podle DATARTU se jich za poslední rok prodalo více než 20 000, což znamená meziroční skok přibližně o 20 %. Největší poptávka přichází většinou v březnu a dubnu, kdy prodeje stoupají až o 50 % oproti běžným měsícům. To potvrzuje také letošní sezóna. Velký zájem mají čeští spotřebitelé zejména o moderní čističky s ionizační technologií a zařízení vybavená automatickým režimem šetřícím filtry i energii.
| Datart
Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

V uplynulém roce opět došlo k navýšení množství odevzdaných odpadních recyklovatelných elektrospotřebičů. Oproti roku 2023 stoupl jejich celkový objem v rámci svozových služeb maloobchodního prodejce DATART o 17 % na 6 783 tun. Ze 12,6 tun použitých baterií odevzdaných ke zpětnému odběru bylo recyklací získáno 9 481 kilogramů druhotných surovin, meziročně o 28 % více. DATART spotřebitele vyzývá, aby v úsilí nepolevovali, dále se zapojovali do odpovědnějšího přístupu k životnímu prostředí a místo vyhazování starých spotřebičů a baterií do komunálního odpadu je nosili do prodejen, kde se prodejce postará o jejich ekologickou recyklaci.
| Datart
Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Jaro je v plném proudu a s ním i sezóna zahradních prací. Díky nadprůměrně teplému březnu se letos Češi pustili do údržby svých zahrad, trávníků a okolí domovů o poznání dříve. Stále více se přitom spoléhají na moderní zahradní pomocníky. Podle dat maloobchodního prodejce DATART vzrostly prodeje zahradní techniky meziročně řádově o 30 %. Největší zájem je o sekačky všech typů, od klasických benzínových po inteligentní robotické modely, prodeje však rostou i u dalšího vybavení usnadňujícího údržbu zeleně.
| Datart
Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Už 11. dubna v DATARTu odstartuje jarní edice jedné z nejpopulárnějších prodejních akcí roku – Dny Marianne. Tento nákupní fenomén si v záplavě slevových akcí udržuje své prestižní postavení díky unikátní kombinaci atraktivních nabídek, širokému sortimentu a výjimečné atmosféře, která každoročně přitahuje tisíce zákazníků. Dny Marianne propojují svět tradičního retailu s online prostředím a motivují zákazníky k nákupu jak v kamenných prodejnách, tak v e-shopech, kde mohou zákazníci nakupovat z pohodlí domova.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

„Únor v maloobchodě tradičně představuje přechodné období mezi dynamickým lednem, kdy doznívá vliv povánočních slev, a jarními promoakcemi. Pro řadu segmentů to znamená mírné zpomalení spotřebitelské poptávky, což je důsledkem několika faktorů – vyčerpání rozpočtů po sváteční sezóně, nižších disponibilních příjmů domácností a absence silných nákupních impulsů. Přesto se letošní únor v segmentu elektra ukázal jako lehce růstový, přičemž meziročně zde prodeje vzrostly řádově o 5 %.
| Datart
Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Platební preference českých spotřebitelů procházejí výraznou transformací, přičemž stále větší podíl transakcí připadá na inovativní finanční nástroje. Rostoucí popularita odložených a rozložených plateb a modelu rozložení nákupu do několika splátek reflektuje širší trend finanční optimalizace a preference flexibilního řízení cash flow. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART zaznamenaly platby prostřednictvím služeb Skip Pay či Twisto meziroční nárůst v řádu stovek procent.
| Datart
Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Důkladný úklid celé domácnosti je jeden z rituálů, které neodmyslitelně patří k období jara. Ačkoliv však samotná tradice nadále přetrvává, způsob úklidu se postupně proměňuje. Stále více Čechů se při něm totiž spoléhá na moderní technologie. Výrazně tak stoupá obliba tyčových a robotických vysavačů, elektrických čističů oken či parních mopů, které lidem šetří čas i námahu. V porovnání s letní sezónou se jejich prodej v jarních měsících zvyšuje až o 25 %.
| Datart
Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

I domov může být skvělým místem pro práci. Aby však byla efektivní a pohodlná, musí tomu být domácí prostředí dobře přizpůsobené. Správně vybavený pracovní prostor totiž pomáhá udržet koncentraci, podporuje produktivitu a zároveň zajišťuje pohodlí i po dlouhých hodinách u počítače. Zjistěte, na co se při zařizování domácí kanceláře zaměřit a do jakého vybavení se vyplatí investovat.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

„Leden na trhu s elektronikou přinesl smíšené výsledky. Tradiční dozvuky vánoční sezóny se odrazily ve stabilním výkonu trhu, přičemž spotřebitelé využívali povánoční slevy a výprodeje. Výraznější dynamiku vykázaly některé produktové segmenty – zejména malé domácí spotřebiče, které profitovaly z pokračujícího růstu. Naopak segment mobilních telefonů a nositelné elektroniky zaznamenal meziroční pokles, což může reflektovat jak delší inovační cykly, tak nasycení trhu.
| Datart
Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televize si i nadále udržují své pevné místo v českých domácnostech. Podle údajů z trhu došlo v uplynulém roce k meziročnímu nárůstu prodejů, kdy nepřehlédnutelným hybatelem trhu s televizemi je také rozmach streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové chytré televize s připojením k internetu. Impulsem pro poptávku by podle DATARTu mohl být i příchod služby Oneplay.
| Datart