Makro··7 min

GASTRONOMICKÁ UDÁLOST ROKU SE BLÍŽÍ. CO VŠECHNO BUDETE MOCI OCHUTNAT NA MAKRO CZECH GASTRO FESTU 2?

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Jedinečné setkání špiček české gastronomie a milovníků jídla MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 otevře své dveře již příští týden. V pátek 12. dubna a v sobotu 13. dubna budou pro příchozí připraveny nejen jedinečné kuchařské show, ale také rozmanité typy ochutnávek zdarma. Ústřice, ryby, lahodné sýry, maso vlastní výroby makro či degustační porce od nejlepších českých kuchařů. To vše bude k dispozici po oba dny na všech čtyřech patrech pražského O2 universa. Akce je ideální nejen pro jednotlivce, ale i pro skupiny přátel a rodiny s dětmi, ty mají do 12 let vstup za symbolickou 1 Kč. Vstupenky na oba dny lze zakoupit online i na místě.

Návštěvníci by si neměli nechat ujít otevřené tržiště Fresh market s tematickými stánky, které svou rozlohou přes 2 400 m2 zabírá celé spodní patro O2 universa.

Ochutnat zde mohou například ústřice, španělskou paellu, tatarský biftek, několik druhů hot dogů, připravených v klasickém i netradičním pojetí s českými povidly nebo zelím. Stánek zaměřený na ryby nabídne porcování celého tuňáka a jeho následné grilování. Na své si přijdou i milovníci sýrů, pro které jsou připraveny ochutnávky francouzského sýra raclette, fondue, grilovaný halloumi a mnoho dalšího. Součástí Fresh marketu je i Kavárna RIOBA, která kromě kávy nabídne signature dezert navržený jedním z nejtalentovanějších českých cukrářů Vladem Ryasnyym, který se při výrobě inspiroval oblíbenými ingrediencemi hlavního ambasadora festivalu Zdeňka Pohlreicha – hořkou čokoládou a malinami.

„Fresh market je srdcem celého festivalu. Jeho unikátnost tkví v tom, že kompletní sortiment, který zde návštěvníci uvidí a ochutnají, najdou přímo v prodejnách makro ČR a mohou jej využít ve svých profesionálních či domácích kuchyních,“ říká generální ředitel makro ČR Jiří Nehasil a zároveň dodává: „Všem návštěvníkům doporučuji den předem lehký půst, protože na ně na gastrofestu čekají od rána do večera výborné ochutnávky, které kopírují poslední gastro trendy.“

Makro stage nabídne během obou dnů několik unikátních kuchařských show. Setkáte se zde s osobnostmi české gastronomie a ochutnáte od nich to nejlepší jídlo, které připraví na předem zadanou surovinu. A nejsou to ledajací kuchaři: Jakub Horák, první Evropan, který se dosud stal mistrem světa v japonské kuchyni, a trenér českého týmu Bocuse d’Or Lukáš Čarný připraví duhového pstruha. Kuchařské umění předvede i Kristína Nemčková, světově nejmladší vítězka soutěže MasterChef, současně sous-chef v michellinské restauraci Geranium v Kodani. Významným zahraničním hostem je Konstantin Filippou, rakouský šéfkuchař, držitel dvou michelinských hvězd a pěti čepců Gault and Millau. Cukrářka Helena Fléglová a cukrářský experimentátor Vlad Ryasnyy připraví dezert z ananasu.

Ve streetfood sekci budou moci návštěvníci ochutnat mexické taco speciality od Radka Příhonského, americké BBQ od Take Eat EZ či indické pokrmy z food trucku Laziz. Makro Akademie připraví šťavnaté burgery z kvalitního masa vlastní výroby s hranolky z Českého pole.

Barová sekce postupně představí nejlepší barmany Česka, kteří předvedou své mixologické umění a nabídnou ochutnávky návštěvníkům. Kromě Goerge Němce, který celou tuto sekci navrhl a připravil vynikající signature drink z ginu a kordialu z bobkového listu, můžete v této sekci potkat i Víťu Ciroka z Bechers Baru v Grandhotelu Pupp, barového historika Tomáše Mozra a mnoho dalších.

Hodně nabitá bude i kávová sekce, kde budou oba dny probíhat prestižní soutěže Czech Latte Art Championship 2024 a Barista Junior 2024. Vyhlášení výherců obou soutěží proběhne v sobotu odpoledne. Návštěvníci ochutnají formou cuppingu výběrové kávy z místních i světových pražíren doplněné o dezerty ze sortimentu makro ČR, jako jsou muffiny, makronky, brownies, cheesecake a další.

Novinkou na MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 je možnost zúčastnit se exkluzivních kurzů (tzv. MasterClass). Tyto kurzy si můžete objednat předem na webových stránkách Makro Akademie, a to nejpozději hodinu před začátkem konkrétního kurzu. Na MasterClass vám tajemství svých receptů odhalí Kristína Nemčková nebo Jakub Horák. Degustovat víno budete moci s mnohonásobně oceňovanými českými someliéry Jakubem Přibylem nebo Klárou Kollárovou. Umícháte si koktejly s Janem Šebkem nebo si popovídáte o podnikaní v gastronomii se Zdeňkem Pohlreichem.

„Program druhého ročníku MAKRO CZECH GASTRO FEST je velmi bohatý, tudíž jsme kromě webových stránek, kde je detailní program akce a plánek všech čtyř pater O2 universa, spustili i speciální festivalovou sekci v aplikaci Moje makro. Návštěvníci tak budou mít během festivalu skvělý přehled jednoduše ve svém mobilním telefonu a nemělo by jim nic uniknout,“ vysvětluje Nikola Formanová, vedoucí komunikace makro ČR.

Podrobné informace o programu a hostech festivalu MAKRO CZECH GASTRO FEST 2 jsou k dispozici na www.makroczechgastrofest.cz.

Vstupenky lze zakoupit online i na místě. Dospělí – 490 Kč, studenti – 200 Kč, děti do 12 let – 1 Kč.


Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů nebo si je nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky Iniciativě ČESKÉ POLE se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: www.makro.cz

Pro více informací kontaktujte

Pavla Pokorná

FleishmanHillard

tel.: +420 777 228 276

e-mail: [email protected]

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.twitter.com/makrocr

Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie.
| Makro
Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

Ve dnech 4. a 5. dubna 2025 se pražské O2 universum stane centrem kulinářského umění při třetím ročníku MAKRO Czech Gastro Festu 2025. Festival nabídne pestrý program pro profesionály i nadšence gastronomie, včetně kuchařských show, odborných diskusí a soutěží.
| Makro
Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Praha, 17. 3. – Makro ČR se v minulých dnech zúčastnilo největšího festivalu kariérních příležitostí v Praze. Na interaktivním stánku představilo svou employer branding strategii „m“, firemní kulturu, rozvojové příležitosti a závazek k diverzitě. Claim expozice „Berem vás takový, jaký jste“ podtrhl otevřenost vůči různorodým talentům a individuálním schopnostem.
| Makro
Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Největší gastronomická událost v České republice MAKRO Czech Gastro Fest letos vstupuje do svého třetího ročníku a přivádí do Prahy světovou špičku v oblasti gastronomie. 4. a 5. dubna 2025 se v pražském O2 universu uskuteční dvoudenní festival plný inspirace, jedinečných kulinářských show, odborných diskusí, prestižních soutěží a zážitků pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory jsou: za profesionály v gastronomii Zdeněk Pohlreich, za amatérské kuchaře a milovníky dobrého jídla Karel Kovy Kovář.
| Makro
Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest. Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM.
| Makro
Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Jedenáctý ročník prestižní gastronomické události Chefs’ Dinner opět spojil špičkové české i zahraniční šéfkuchaře při výjimečné večeři, která představuje vrchol kulinářského umění. Tento unikátní koncept, který hostům umožňuje ochutnat šest chodů připravených šesticí talentovaných kuchařů, je exkluzivní akcí Makro akademie. Ta nedávno oslavila 10 let své existence a za tuto dobu významně přispěla k naplňování kréda makro ČR – vzdělávat, podporovat a posouvat českou gastronomii na světovou úroveň.
| Makro
Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Praha, 19. 2. – Společnost makro ČR spouští novou kampaň na podporu programu Chytrý kuchař, jehož cílem je usnadnit práci profesionálním kuchařům a provozovatelům restaurací v HoReCa segmentu. Makro ČR nabízí nově více než 1 200 položek, které pomáhají šetřit čas, energii a náklady, a přináší tak moderní řešení pro efektivní gastronomii.
| Makro
Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Praha, 13. 2. – Společnost makro ČR pokračuje v budování své značky jako atraktivního zaměstnavatele. Druhá fáze unikátní employee brandingové kampaně „m“ se právě spustila a nově cílí i na cílovou skupinu 18–45 ve vybraných regionech i prostřednictvím outdoorové reklamy. Kampaň, která byla v první fázi zaměřena na zaměstnance a jejich zapojení, nyní oslovuje potenciální uchazeče s jasnou a autentickou nabídkou pracovních příležitostí tím, že ukazuje makro jako silného, stabilního a atraktivního zaměstnavatele.
| Makro
Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Kvalita nemocničního stravování zásadně ovlivňuje proces léčby a rekonvalescence pacientů. Podobě tomu je i u škol a zařízení sociálních služeb. Jak ale zajistit, aby instituce nakupovaly čerstvé a kvalitní potraviny transparentně a efektivně? Odpověď přinesl odborný seminář v Brně, který se zaměřil na využívání dynamického nákupního systému (DNS) v souladu se zákonem č. 166/2023 Sb.
| Makro