Toyota··6 min

Evropské prodeje Toyoty C-HR dosáhly jednoho milionu kusů

Toyota

Toyota

Toyota je japonská automobilka, kterou založil v roce 1937 Kičiro Tojoda. Je největším výrobcem automobilů na světě a vyrábí jak osobní automobily, tak dodávky, nákladní auta, motory, autobusy, roboty a jiné. Je to zároveň osmá největší společnost světa. Firma sídlí ve městě Tojota v prefektuře Aiči. Pod křídla společnosti spadají i poměrně mladé automobilky Lexus a Scion.

Tisková zpráva
Evropské prodeje Toyoty C-HR dosáhly jednoho milionu kusů

Průkopnická Toyota C-HR koncem letošního roku dosáhne dalšího průlomu, kdy evropské prodeje překročí jeden milion prodaných vozů – C-HR tím stvrdí postavení bestselleru a ikonického modelu značky Toyota v rámci celého kontinentu.

Toyota C-HR, poprvé představená v roce 2016, je pro značku přelomovým modelem, který svým nekonvenčním designem, zábavným jízdním charakterem a prémiovou kvalitou dokázal k Toyotě přitáhnout nové zákazníky vyznávající vytříbený styl. V evropském segmentu kompaktních SUV nastolil nová srovnávací měřítka stylistického ztvárnění prostřednictvím výrazných a ostrých tvarů, ne nepodobných dynamickým křivkám sportovních kupé.

Evropské prodeje Toyoty C-HR dosáhly jednoho milionu kusů

Toyota C-HR svým výrazným vzhledem pomohla pozitivně proměnit obecné vnímání značky v Evropě ve smyslu výrazně vyššího emotivního náboje. Na novinku zákazníci reagovali příznivě: více než polovina z nich uvedla, že je ke koupi vozidla přesvědčila hlavně stylistická podoba, což vedlo k tomu, že Toyota C-HR se stala v rámci značky nejúspěšnějším modelem v oslovování zákazníků, kteří vůz této značky předtím ještě nikdy nevlastnili.

Toyota C-HR si v obou generacích udržuje dobré prodejní výsledky a řadí se k nejoblíbenějším produktům Toyoty, který stále přitahuje nové zákazníky. Nová Toyota C-HR PHEV zároveň výrazně přispěla k meziročnímu 93% nárůstu prodejů plug-in hybridů uvedené značky.

K posílení vazeb s evropskými zákazníky přispívá i fakt, že Toyota C-HR druhé generace staví na evropském designu, konstrukci a výrobě v režii konstruktérů a návrhářů z technického centra v belgickém Zaventemu nedaleko Bruselu s využitím pokrokových vývojových metod včetně dat získávaných v reálném čase od řidičů z celého kontinentu.

Toyota C-HR oslovuje i české zákazníky

Toyota C-HR je oblíbená i u českých zákazníků, a to jak u privátní klientely, tak u firem. Objevuje se například ve flotile carsharingových firem Anytime a Bolt. Od jejího uvedení na českém trhu v roce 2016 se prodalo více než 9000 vozů. Aktuálně je prodejním hitem nabídka Limited Edition za 649 900 Kč, díky které mohou zákazníci získat skvěle vybavený vůz se zvýhodněním 210 000 Kč.

Nová generace Toyoty C-HR nabízí tři druhy pohonů

Ikonická silueta kupé Toyoty C-HR vždy spolehlivě vystupovala z davu, přičemž v druhé generaci tento smělý vzhled ještě zdůrazňuje svým širším a sebejistějším postojem, umocněným ostrými charakteristickými křivkami a rafinovaným designem. Nová Toyota C-HR v souladu s vizí ‚koncepčního modelu v sériovém provedení‘ nabízí komplexní a na míru odladěné uživatelské zkušenosti, kdy je zákazník vnímán jako nejdůležitější součást vozidla. Interiér tak vylepšují mnohé luxusní prvky, jako například zapuštěné kliky dveří, dynamické ambientní osvětlení kabiny s výběrem ze 64 odstínů nebo panoramatické střešní okno bez sluneční clony.

Součástí modelové nabídky Toyota C-HR je poprvé i provedení PHEV – s označením Plug-in Hybrid 220 a elektrickým dojezdem v souladu s potřebami a zvyklostmi dnešních evropských zákazníků. Zprostředkuje suverénní a hladkou jízdu čistého elektromobilu s dojezdem až 66 km (v komb. cyklu podle WLTP); při jízdě pouze ve městě vykazuje čistě elektrický dojezd cca 100 km (podle WLTP EAER City, v závislosti na konkrétních specifikacích). Díky svému duálnímu charakteru se Plug-in Hybrid 220 po vybití baterie automaticky přepne do hybridního režimu, čímž řidiči dodává pocit sebejistoty založené na flexibilitě moderní hybridní technologie od Toyoty, která zaručuje mimořádnou provozní hospodárnost při každé jízdě.

Zaměření na místní dodavatele dokládá i fakt, že baterie pro plug-in hybrid vyrábí v Evropě (poprvé v rámci značky Toyota) turecký závod Sakarya společnosti Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT), který letos oslaví již 30 let od založení.

Vedle provedení Plug-in Hybrid 220 jsou k dispozici tři varianty hybridního elektrického pohonu, rovněž založené na nejnovější hybridní technologii páté generace a dokládající multi-technologický přístup značky Toyoty k uhlíkové neutralitě. Verze Hybrid 140 používá motor 1,8 litru a disponuje výkonem až 140 koní; pro zájemce o ještě vyšší požitek z jízdy je k dispozici verze Hybrid 200, kombinující výkon a provozní hospodárnost motoru 2,0 litru s maximálním výkonem 197 koní, resp. točivým momentem 190 Nm. Verze Hybrid 200 AWD-i přidává suverénní jízdu a bezpečnost vyplývající z pohonu všech kol. Kromě vyššího výkonu a točivého momentu zajišťuje lepší záběr a vyšší stabilitu, a podporuje tak preciznější zdolávání zatáček a vyšší jistotu za nejrůznějších jízdních podmínek.

Nová Toyota C-HR staví na vytříbených jízdních kvalitách svého předchůdce; přináší nekompromisní jízdní dynamiku díky modernizované platformě TNGA (Toyota New Generation Architecture), která zaručuje vyšší torzní tuhost a zároveň nižší hmotnost vozidla. Propracovaná aerodynamika se promítla do koeficientu aerodynamického odporu pouhých 0,318, k němuž napomohlo zmenšení čelní plochy a rozsáhlá optimalizace tvarů karoserie včetně spodní části k hladšímu proudění vzduchu. Modely Plug-in Hybrid 220 a GR SPORT celosvětově poprvé v rámci značky používají technologii kmitočtově závislé regulace ZF na podporu handlingu a jízdního pohodlí.

Nová Toyota C-HR se kromě nejnižší spotřeby v této třídě chlubí i dalším snižováním dopadů na životní prostředí – za tímto účelem používá nové recyklované materiály, jakož i vyspělé technologie ke snížení hmotnosti vozidla a omezení emisí CO2 při samotné výrobě.

Zdroj: www.toyotanews.eu

Další články

Další články od Toyota

Uplynulý Toyota Víkend přinesl rekordních 535 objednávek

Uplynulý Toyota Víkend přinesl rekordních 535 objednávek

Tuzemská dealerství značky Toyota zaznamenala během uplynulého Toyota Víkendu od pátku 6. června do neděle 8. června rekordních 535 uzavřených objednávek. Celkem akci navštívilo 3522 návštěvníků.
| Toyota
Toyota se v květnu vrátila na pozici druhé nejprodávanější značky

Toyota se v květnu vrátila na pozici druhé nejprodávanější značky

České zastoupení automobilky Toyota se v květnu vrátilo na druhé místo mezi značkami na českém trhu. Proti dubnu se Toyotě podařilo zvýšit prodeje nových osobních a užitkových vozů o 16 procent na 1841 aut. Z toho bylo 1536 registrovaných osobních aut a 305 užitkových a celkový podíl na trhu tak činí 8,8 procent.
| Toyota
Červnový Toyota Víkend láká na nižší ceny hybridů a plug-in hybridů i novou Corollu Cross

Červnový Toyota Víkend láká na nižší ceny hybridů a plug-in hybridů i novou Corollu Cross

Červnový Toyota Víkend potěší obzvlášť ty zákazníky, kteří přemýšlí o koupi modelu Toyota C-HR. Ať už totiž mají zájem o hybridní či plug-in hybridní variantu, teď mohou při nákupu ušetřit více než 250 000 Kč.
| Toyota
Nové Aygo X poprvé jako hybrid - je zábavnější a hospodárnější

Nové Aygo X poprvé jako hybrid - je zábavnější a hospodárnější

Smělý a kompaktní městský crossover Aygo X posouvá radost z jízdy a provozní hospodárnost na novou úroveň, kdy jako průkopník uvádí full hybridní technologii do daného automobilového segmentu. Jeho výroba nadále pokračuje výlučně v kolínské fabrice Toyota Motor Manufacturing Czech, kde se stane prvním vyráběným hybridním vozem.
| Toyota
Zcela nová Toyota RAV4 slaví světovou premiéru

Zcela nová Toyota RAV4 slaví světovou premiéru

Toyota představuje zcela novou robustní RAV4 šesté generace, která staví na odkazu svých kultovních průkopnických předchůdců. Současně uvádí pokročilé technologie, jež nastolují nová měřítka schopností, provozní hospodárnosti, bezpečnosti a kvality digitálního prostředí.
| Toyota
Světová premiéra Toyoty bZ4X Touring: Elektrické SUV pro rodinná dobrodružství

Světová premiéra Toyoty bZ4X Touring: Elektrické SUV pro rodinná dobrodružství

Toyota odhalila model bZ4X Touring, nový přírůstek do rodiny elektromobilů bZ4X, který zvyšuje atraktivitu modelové nabídky ještě silnějším a všestranněji využitelným výkonem v kombinaci s výrazně větším prostorem pro zavazadla. Právě to jsou klíčové vlastnosti pro všechny zájemce o vůz splňující požadavky aktivního životního stylu nebo rodinného využití s typickými nároky na prostor a flexibilitu.
| Toyota
Toyota a Rock for People potřetí: Ekologie, plug-in hybridy a nealko bar

Toyota a Rock for People potřetí: Ekologie, plug-in hybridy a nealko bar

České zastoupení automobilky Toyota je opět hlavním partnerem pro mobilitu festivalu Rock for People a společným jmenovatelem je tradičně důraz na ekologii a udržitelnost. Tentokrát se zaměří zejména na propagaci plug-in hybridních modelů a poskytne flotilu nízkoemisních vozů. Budou sloužit pro zázemí festivalu i dopravu kapel a hostů. V Toyota zóně na festivalu najdou návštěvníci opět i nealko bar.
| Toyota
Nová Corolla Cross: moderní design, technologie a výbava GR SPORT

Nová Corolla Cross: moderní design, technologie a výbava GR SPORT

Nová Toyota Corolla Cross kombinuje pokročilé technologie, efektivitu hybridního pohonu a moderní design s autentickým charakterem SUV. Vůz odráží klíčové hodnoty značky Toyota – kvalitu, odolnost a spolehlivost. Poprvé v Corolle Cross přichází nová výbavová linie GR SPORT. Nová Corolla Cross k dispozici od léta 2025, přičemž výbava GR SPORT se začne nabízet letos na podzim.
| Toyota
Dětská výtvarná soutěž Dream Car zná vítěze národního kola

Dětská výtvarná soutěž Dream Car zná vítěze národního kola

Auta budoucnosti budou umět létat do vesmíru, ale zvládnou se také pohybovat pod vodou, budou svým pasažérům zajišťovat nejen dopravu, ale také zábavu, budou pečovat o jejich zdraví, pomáhat opuštěným zvířatům nebo sbírat odpadky. Alespoň tak si to plánuje nejmladší generace, která se zúčastnila letošního ročníku dětské výtvarné soutěže Dream Car Art Contest, kterou celosvětově pořádá Toyota.
| Toyota
Toyota snižuje ceny oblíbených modelů, láká na zvýhodněnou nabídku zimních kol

Toyota snižuje ceny oblíbených modelů, láká na zvýhodněnou nabídku zimních kol

Nová akční nabídka, kterou Toyota spustila od dubna, ještě více zlevňuje modely, které jsou u českých zákazníků nejoblíbenější. K nim navíc přidává zvýhodněnou nabídku setů zimních kol.
| Toyota