Seznam.cz··6 min

Do složky Hromadné služby Seznam.cz Email denně spadne až 40 milionů obchodních sdělení

Seznam.cz

Seznam.cz

Seznam.cz je český internetový portál a vyhledávač. Byl založen roku 1996 Ivem Lukačovičem a posléze se stal jedním z prvních českých internetových katalogů a vyhledávačů v České republice. Má sídlo v Praze, centrálu na Smíchově a část obchodního oddělení v Holešovicích.

Tisková zpráva

Denně přijme služba Seznam.cz Email průměrně 76 milionů zpráv, z nichž více než polovinu tvoří obchodní sdělení. Do každé aktivní schránky je tak průměrně doručeno zhruba 200 newsletterů nebo reklamních nabídek za měsíc. Přesně před deseti lety proto Seznam.cz zavedl ve svých e-mailových schránkách složku Hromadné, díky níž mají uživatelé lepší přehled ve svých příchozích e-mailech.

V době, kdy je e-mail prostředek naší každodenní komunikace, není překvapením, že se běžně využívá také k marketingovým účelům. „V roce 2015 do e-mailových schránek uživatelů služby Seznam.cz Email denně přicházelo přes 80 milionů zpráv, z nichž v té době přibližně 80 % tvořila obchodní sdělení, jako jsou newslettery a reklamní nabídky. Tento objem často ztěžoval uživatelům orientaci ve schránce a důležité zprávy v něm mohly zapadnout. Souhlasy se zasíláním obchodních sdělení se tehdy nesbíraly, o spoustu z těch zpráv tedy příjemci ani nestáli a dnes bychom jejich velkou část považovali za spam. Seznam.cz se proto rozhodl přidat do schránek složku Hromadné, do které začal tento typ elektronické pošty automaticky třídit,“ přibližuje vznik složky David Finger, ředitel divize Email.cz a Mapy.cz v Seznamu. Dnes se jedná již o standardní funkci, kterou uživatelé považují za automatickou součást svých e-mailových schránek.

Složku Hromadná můžete naučit třídit

Každý uživatel má možnost si v nastavení své schránky třídění příchozích zpráv vypnout. Hromadné zprávy pak klasicky padají do složky Doručené. „Samozřejmě lidé mohou schránku tzv. naučit, jaké zprávy budou padat do Hromadné a které naopak půjdou do Doručené. Stačí zprávu ze složky Hromadné přesunout do Doručených a všechny následující zprávy od stejného odesílatele půjdou automaticky do Doručených. Stejným způsobem jde třídící algoritmus naučit, které zprávy má posílat rovnu do Spamu,“ radí David Finger.

Odesílatelé obchodních sdělení se složkou Hromadné pracovat umí

Za posledních deset let se situace kolem e-mailingu značně vyvinula. Odesílatelé marketingových sdělení musí dodržovat legislativní i technické požadavky, které vznikly s cílem omezit nevyžádanou poštu a zvýšit bezpečnost elektronické komunikace. Hromadná obchodní sdělení stále tvoří více než polovinu zpráv, které schránky přijmou. Jen do schránek služby Seznam.cz Email jich každý den míří kolem 40 milionů. V průměru tak každá aktivní schránka přijme asi 200 newsletterů za měsíc. „Odesílatelé obchodních sdělení se se složkou Hromadné za těch deset let sžili a pochopili, že uživatel do ní přichází v momentě, kdy má čas a klid si newslettery projít, a je tedy větší šance, že ho nějaká nabídka zaujme. Pokud by ho záplava obchodních nabídek neustále rozptylovala od toho, co potřebuje ve schránce primárně vyřídit, mohly by snadno skončit ve Spamu,“ uklidňuje odesílatele David Finger.

Ve složce Spam mohou vedle nevhodné pošty skončit i mnohá obchodní sdělení

Na to, co je to vlastně spam, se dá nahlížet z různých úhlů. Může se jednat o všechny škodlivé zprávy jako je tzv. phishing (typ podvodného e-mailu, který se snaží z příjemce vylákat hesla nebo platební údaje), falešné soutěže, reklamy na neexistující zboží nebo zprávy šířící viry či škodlivý software. Často končí ve spamu ale i obchodní nabídky, které samy o sobě závadné být nemusí, ale jejichž odesílatel nedodržuje pravidla pro posílání marketingových zpráv. Například nemá souhlas příjemců se zasíláním obchodních sdělení nebo jeho zprávy nejsou dostatečně zabezpečené. „Na nevyžádanou poštu se dá pohlížet i čistě subjektivně. Jako spam může kdokoli z uživatelů označit například i zprávy, které jsou po všech stránkách v pořádku, ale příjemce v nich nenajde to, co očekával, chodí mu příliš často nebo o dané téma či značku ztratil zájem a ve zprávě nenašel pohodlnou cestu k odhlášení. Zprávy, které ho nezajímají, může označit za spam a v budoucnu mu je budeme doručovat do Spamu. A když nám stejný signál dá více uživatelů, zprávy od daného odesílatele můžou začít chodit rovnou do Spamu všem,“ vysvětluje David Finger. „Díky zlepšující se antispamové technologii se dlouhodobě daří spam úspěšně identifikovat, i tak ale zpracováváme přes 15 milionů nevyžádaných zpráv za den. Nedávno jsme do provozu nasadili novou generaci antispamových scannerů. Oproti předešlé verzi přinesla úsporu ve výkonu, a přitom je výrazně rychlejší. Doba kontroly příchozí zprávy se díky ní zkrátila ze tří sekund na 200 milisekund. Díky novým metodám strojového učení navíc slibuje ještě efektivnější zachytávání spamu a přesnější třízení zpráv.“

Google a Yahoo loni zpřísnily standardy doručitelnosti

Společnosti Google a Yahoo začínají striktněji vyžadovat autentifikaci pošty a zodpovědnější přístup odesílatelů ke spokojenosti příjemců. David Finger toto rozhodnutí vítá, protože bezpečnost a spokojenost majitelů schránek je pro Seznam.cz prioritní. „Některá opatření jsme u nás zavedli již v minulosti, například DKIM – záznam pro ověření odesílatele – je pro doručování e-mailů do schránek v Seznamu povinný již řadu let. Autentifikace byla v rámci českého trhu ještě před zaváděním těchto změn na vysoké úrovni, především díky podpoře ze strany odesílacích nástrojů. DMARC, další z bezpečnostních záznamů, který Google a Yahoo nově vyžadují, mělo před oznámením těchto změn nastavený 72 % odesílatelů, o rok později dokonce 94 %, zatímco celosvětově byla čísla přibližně poloviční. Chceme pro naše uživatele vytvořit v jejich schránkách prostředí, ve které mají důvěru a kde najdou především takové zprávy, které je zajímají,“ říká David Finger.

Zdroj: blog.seznam.cz

Další články

Další články od Seznam.cz

Garáž.cz startuje svůj první auto moto pořad Blinkr

Garáž.cz startuje svůj první auto moto pořad Blinkr

Nejúspěšnější motoristický web Garáž.cz rozjíždí nový pořad Blinkr, ve kterém se bude pravidelně věnovat zajímavým tématům z auto moto světa. Kromě expertů z branže se můžete těšit i na známé osobnosti, které se podělí o svůj vztah k motorismu. Blinkr je k dispozici už nyní jako videocast na webu Garáž.cz, ale také jako podcast na streamovacích platformách Podcasty.cz, Spotify a Apple Podcast.
| Seznam.cz
Průměrná nabídková nájemní cena kanceláří v Česku meziročně vzrostla o 6,5 %

Průměrná nabídková nájemní cena kanceláří v Česku meziročně vzrostla o 6,5 %

Průměrná nabídková nájemní cena kanceláří* inzerovaných na portálu Sreality.cz byla v ČR ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku 311 Kč za metr čtvereční. V porovnání se stejným obdobím roku předcházejícího stoupla průměrná nabídková nájemní cena kanceláří o 6,5 %. Rekordmanem ve zdražování kancelářských prostor je Olomoucký kraj. V něm lidé za nájem kanceláře zaplatí o pětinu víc než ve shodném období roku 2023.
| Seznam.cz
Do složky Hromadné služby Seznam.cz Email denně spadne až 40 milionů obchodních sdělení

Do složky Hromadné služby Seznam.cz Email denně spadne až 40 milionů obchodních sdělení

Denně přijme služba Seznam.cz Email průměrně 76 milionů zpráv, z nichž více než polovinu tvoří obchodní sdělení. Do každé aktivní schránky je tak průměrně doručeno zhruba 200 newsletterů nebo reklamních nabídek za měsíc. Přesně před deseti lety proto Seznam.cz zavedl ve svých e-mailových schránkách složku Hromadné, díky níž mají uživatelé lepší přehled ve svých příchozích e-mailech.
| Seznam.cz
Diváky láká víkendový program Televize Seznam. Páteční prime time se meziročně zvýšil o 73 %, sobotní dokonce o 103 %

Diváky láká víkendový program Televize Seznam. Páteční prime time se meziročně zvýšil o 73 %, sobotní dokonce o 103 %

Televize Seznam navázala na úspěšný prosinec a zaznamenala meziroční nárůst podílu ve sledovanosti i v lednu. V cílové skupině 18-69 let zvýšila denní share na 1,76 %. Výrazné navýšení zaznamenala televizní stanice i o víkendu. V meziročním srovnání se denní share v sobotu zvýšil o 54 % na 2,08 % a v neděli o 38 % na 1,57 %. První příčky nejsledovanějších pořadů obsadil oblíbený italský účetní Fantozzi.
| Seznam.cz
Seznam.cz Email umožní e-shopům přehledně zobrazit informace o online nákupech

Seznam.cz Email umožní e-shopům přehledně zobrazit informace o online nákupech

Služba Seznam.cz Email připravuje na letošní rok novinku, která e-shopům nabídne jedinečnou příležitost zviditelnit se a zvýšit spokojenost svých zákazníků. Uživatelům totiž zobrazí praktický přehled informací k jejich online nákupům přímo v e-mailové schránce. Funkce využívá strukturovaná data podle standardu schema.org, který má různé uplatnění také u globálních poskytovatelů e-mailových řešení. Objednávkový přehled slibuje zobrazení klíčových informací, jako je aktuální stav objednávky, předpokládaný termín doručení či místo vyzvednutí zásilky.
| Seznam.cz
Řízkům i politikům odzvonilo, teď na Streamu frčí sebeobrana

Řízkům i politikům odzvonilo, teď na Streamu frčí sebeobrana

Nejsledovanějšími videi na Streamu byly v minulosti recepty na kuřecí a vepřový řízek nebo hádka moderátorky Michaely Jílkové s ex-ministryní Danielou Kovářovou. Jaké pořady válcovaly statistiky a co bodovalo na Streamu v roce 2024?
| Seznam.cz
Redakci domácího zpravodajství na Seznam Zprávách nově vede Pavel Švec

Redakci domácího zpravodajství na Seznam Zprávách nově vede Pavel Švec

V únoru nastoupil na pozici vedoucího domácí redakce Seznam Zpráv zkušený novinář a publicista Pavel Švec, který do konce loňského roku působil na pozici šéfredaktora Aktuálně.cz.
| Seznam.cz
Lednové novinky pro fanoušky sportu: Dva pořady, které byste neměli minout!

Lednové novinky pro fanoušky sportu: Dva pořady, které byste neměli minout!

Pro všechny milovníky sportu si Sport.cz přichystal v lednu dva nové pořady. První nese název Paměť sportu a poutavou formou připomíná sportovní historická výročí. Druhým je videocast s názvem Ženské podání, který nabízí témata i netradiční pohled související s rolí žen ve sportu.
| Seznam.cz
Seznam.cz nabízí na své domovské stránce shrnutí článků s využitím vlastních AI technologií

Seznam.cz nabízí na své domovské stránce shrnutí článků s využitím vlastních AI technologií

Seznam.cz nabízí na své domovské stránce nové AI funkce využívající velké jazykové modely (LLM). Patří mezi ně možnost zobrazit shrnutí článku bez jeho otevření, přehled nejdiskutovanějších témat v diskuzích a vysvětlení, proč konkrétní dotazy trendují v Seznam.cz Vyhledávání. Česká internetová jednička využívá k výše popsaným funkcím své vlastní velké jazykové modely s názvem SeLLMa, které se učí na českém korpusu s důrazem na bezpečnost.
| Seznam.cz
Index Sreality.cz: Nabídkové ceny běžných starších bytů střední velikosti napříč ČR meziročně stouply o 16 %

Index Sreality.cz: Nabídkové ceny běžných starších bytů střední velikosti napříč ČR meziročně stouply o 16 %

Závěr roku vynesl nabídkové ceny bytů* vzhůru. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 byly jejich ceny v České republice o 16 % vyšší než ve stejném období roku předcházejícího. Vyplývá to z aktuálních dat portálu Sreality.cz a nového Indexu Sreality.cz, který sleduje vývoj nabídkových cen středně velkých starších bytů v celém Česku. Jde o pozitivní zprávu pro majitele bytů, ale o negativní signál pro ty, kdo uvažují o koupi vlastního bydlení.
| Seznam.cz