Datart··4 min

Dny Marianne jsou zpět. Oblíbená prodejní akce každoročně startuje předvánoční nákupní shon

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Českým spotřebitelům se pomalu vrací chuť utrácet. Jako největší lákadlo však nadále fungují slevy. Častější nákupy ve slevách totiž letos podle průzkumu FOCUS Marketing & Social Research plánuje hned 36 % Čechů. Zájem o výhodné a atraktivní ceny potvrzuje i přední prodejce elektroniky DATART. Během jarních dnů Marianne, jedné z největších prodejních akcí, opět zaznamenal výrazný nárůst návštěvnosti a prodejů. Podzimní Dny Marianne zahajující období předvánočních nákupů startují už 13. září a potrvají až do 16. září.

Už 13. září v DATARTu začínají podzimní Dny Marianne – prodejní akce, která se v posledních letech mezi českými spotřebiteli těší mimořádné oblibě. Během Dnů Marianne DATART tradičně zaznamenává vyšší návštěvnost jak kamenných prodejen, tak i e-shopu. Vzhledem k úspěchu letošních jarních Dnů Marianne se dá očekávat, že jinak by tomu nemělo být ani nyní na podzim.

Dny Marianne každoročně patří mezi nejvýznamnější nákupní události a očekáváme, že letošní podzim nebude výjimkou. Zákazníky láká široká škála slev a akčních nabídek, což se pravidelně odráží i v nárůstu tržeb. Právě zářijové Dny Marianne jsou zároveň takovým neoficiálním začátkem předvánočních nákupů, což můžeme vidět na produktech, o které bývá největší zájem," vysvětluje Lenka Mastešová, ředitelka marketingové komunikace DATART.

Spotřební elektronika a domácí spotřebiče

V průběhu Dnů Marianne se zákazníci podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART nejčastěji zaměřují na nákup spotřební elektroniky. Velmi populární jsou zejména mobilní telefony a příslušenství k nim. Velký zájem je však mezi českými spotřebiteli také o malé domácí spotřebiče, jako jsou rychlovarné konvice či vysavače. Stále více si lidé začínají všímat i velkých domácích spotřebičů, mezi nimiž většinou vedou pračky, trouby a ledničky.

„Průměrná útrata v průběhu Dnů Marianne většinou přesahuje běžné hodnoty, což ukazuje, že pokud mají spotřebitelé k dispozici atraktivní cenové nabídky, jsou ochotní do kvalitní elektroniky a spotřebičů investovat i vyšší částky. Zároveň nemůžeme zapomínat na sílu slev, na které Češi vždy velmi dobře slyšeli. Mnoho z nich s nákupem vybraných produktů – a zejména těch dražších – čeká na větší slevové akce, jako jsou právě Dny Marianne, kde je mohou získat levněji,upřesňuje Lenka Mastešová.

Spotřebitelská nálada se zlepšuje, lidé ale zůstávají opatrní

Již velmi vysokou popularitu slev mezi českými spotřebiteli v posledních letech ještě více podpořila nepříznivá ekonomická situace. V důsledku vysoké inflace a klesající kupní síly české domácnosti pečlivěji zvažovaly každý svůj výdaj. Větší investice proto častěji odkládali a čekali právě na velké slevové akce, jako jsou Dny Marianne či Black Friday.

Průzkum agentury FOCUS Marketing & Social Research realizovaný na konci roku 2023 na vzorku 1001 respondentů naštěstí naznačuje, že z nejhoršího už jsme pravděpodobně venku. Ačkoliv spotřebitelské chování českých domácností stále reflektuje důsledky zdražování, situace se oproti předchozímu roku zlepšuje. 49 % domácností uvádí, že se svými příjmy dokáží vyjít bez větších omezení a očekávají, že to tak bude dále pokračovat během celého roku.

„Češi jsou stále obezřetní, ale chuť nakupovat roste. Především během cenově atraktivních akcí, jako jsou Dny Marianne,“ komentuje výsledky průzkumu Lenka Mastešová. Hned 36 % dotázaných uvedlo, že plánují v budoucnu nakupovat v cenových akcích více než dosud. Více než polovina (55 %) očekává, že bude nakupovat stejně často.

[1] Kvantitativní výzkum byl provedený na vzorku populace České republiky starší 18 let. Velikost výběrového souboru byla 1001 respondentů. Sběr dat probíhal v prosinci 2023.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Češi si měří plnění novoročních předsevzetí. Prodeje chytrých hodinek v lednu stouply o 40 %

Po svátcích plných jídla a odpočinku přichází na začátku nového roku tradiční návrat k realitě a snaha věnovat se zdravějšímu životnímu stylu. Podle nákupních trendů zákazníků maloobchodního řetězce DATART využívají Češi při plnění svých novoročních předsevzetí stále častěji moderní technologie. Prodeje chytrých hodinek na začátku nového roku vzrostly oproti loňskému průměru o 40 %, přičemž během prvních dvou týdnů DATART prodal rekordních počet kusů.
| Datart
Technologie mění řízení procesů ve firmách

Technologie mění řízení procesů ve firmách

V současném podnikatelském prostředí jsou inovace klíčovým předpokladem úspěchu. Zavádění pokročilých IT řešení, která automatizují procesy, zajišťují jejich vysokou efektivitu a zlepšují transparentnost, je nezbytnou součástí strategického řízení firem. Digitalizace nejen optimalizuje interní operace, ale rovněž umožňuje flexibilitu a adaptabilitu na měnící se tržní podmínky. Společnost HP TRONIC, lídr v oblasti maloobchodu a distribuce spotřební elektroniky se značkami jako DATART a ETA, představuje inspirativní příklad úspěšné digitalizace, která výrazně zefektivnila správu interních procesů včetně HR a majetkového managementu.
| Datart
Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Vánoční nákupy elektroniky trhaly rekordy

Češi si k Vánocům opět ve velkém nadělovali elektroniku. Potvrzují to statistiky maloobchodního prodejce elektroniky DATART, kterému se v závěru loňského roku dařilo. Prosincový vrchol sezóny přinesl meziroční růst tržeb o 15 %. Největší zájem letos Češi měli o mobilní telefony, sluchátka a chytré hodinky, které předvánočním prodejům tradičně dominují. Popularitě se těšily také tablety, notebooky či tyčové vysavače. Prodeje příslušenství, malých domácích spotřebičů a televizorů meziročně vzrostly o téměř 30 %.
| Datart
Volejbalová extraliga žen s novým titulárním partnerem. Evropský šampionát volejbalistek zná termíny utkání

Volejbalová extraliga žen s novým titulárním partnerem. Evropský šampionát volejbalistek zná termíny utkání

Spolupráce Českého volejbalového svazu a společnosti DATART se posunula na vyšší úroveň. DATART je novým generálním a titulárním partnerem extraligy žen, hlavním partnerem volejbalové reprezentace žen, partnerem beachvolejbalu, minivolejbalu a ankety Volejbalista roku. Brno bude v příštím roce hostit turnaj evropského šampionátu žen. Evropská konfederace CEV zveřejnila termíny a plán turnaje. Domácí reprezentantky otevřou EuroVolley 21. srpna 2026.
| Datart
Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

S příchodem adventního období a blížícími se Vánocemi se české domácnosti opět ponořily do příprav sváteční atmosféry. Datart, přední hráč na trhu s elektronikou, hlásí nárůst zájmu o vánoční osvětlení a dekorace. Již v listopadu Češi nakoupili řádově o 30 % více produktů v této kategorii než za stejné období loňského roku. Tento trend potvrzuje oblibu moderních, energeticky úsporných a designově promyšlených řešení, která vnášejí do domovů kouzlo Vánoc.
| Datart
Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Svět počítačových her je plný nepřeberného množství možností. Najít ten správný dárek, který herního nadšence skutečně potěší, je tak často skutečná výzva. Šlápnout vedle je možné téměř na každém kroku – od volby správné konzole přes výběr konkrétních her až po jednotlivé komponenty do herního počítače. Roman Šubrt z DATARTu proto všem nezasvěceným radí, jak dárky pro gamery vybírat a na co si dát pozor.
| Datart
Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Doba šetření na vánočních dárcích pomalu končí. Podle průzkumu maloobchodního prodejce elektroniky DATART utratí 63 % Čechů za vánoční dárky stejně jako loni. Šetřit na dárcích plánuje jen 21 % dotázaných, výrazně méně než v předchozích letech. Téměř dvě třetiny Čechů si letos vystačí s částkou nižší než deset tisíc korun. Z průzkumu také vyplývá, že z elektroniky by si Češi pod stromečkem nejčastěji přáli najít nový mobilní telefon, televizi nebo chytré hodinky. Kvůli očekávanému vysokému zájmu zákazníků DATART posiluje skladové zásoby, kapacitu distribuce i personál na prodejnách.
| Datart
Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Technologické vychytávky a vyspělé produkty chytré domácnosti se zabydlují v domovech Čechů. Podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu je k zabezpečení své domácnosti využívá už 8 % Čechů. Chytrými domácími spotřebiči je pak vybavena každá třináctá domácnost. Jak navíc ukazují statistiky maloobchodního prodejce DATART, zájem o chytrá zařízení do domácnosti v posledních letech vytrvale roste. Jejich prodeje zatím letos v meziročním srovnání stouply o 16 %. Právě technologie usnadňující každodenní život v domácnosti by letos měly být oblíbenými dárky pod vánoční stromeček.
| Datart
DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART, renomovaný maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, dosáhl významného uznání na českém trhu. Získáním prestižního ocenění Effie v kategorii „Dlouhodobé budování značky“ DATART stvrdil svou silnou pozici v povědomí zákazníků a schopnost strategicky řídit značku s dlouhodobým dopadem. Toto prestižní ocenění odráží nejen důslednou práci zaměřenou na efektivní marketingovou komunikaci a flexibilní přístup k moderním trendům, ale také vysoký standard kvality produktů, špičkových služeb a zákaznické péče, které jsou pilíři úspěchu značky DATART.
| Datart
Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Volba mezi počítačem a herní konzolí bývá jedna z prvních, které musí hráč udělat. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART se letos pro herní notebook či počítač rozhodlo 36 % nakupujících. Zbylých 64 % upřednostnilo herní konzoli. Počítačovému gamingu se ale možná blýská na lepší časy. Prodeje herních notebooků a počítačů totiž letos meziročně vzrostly o řádově o 20% procent. Hlavní výhoda herních konzolí nadále zůstává v oblasti ceny. Zatímco za konzoli letos Češi průměrně zaplatili lehce přes 10 tisíc korun, v případě herních počítačů a notebooků se částka blížila 25 tisícům korun.
| Datart