Datart··6 min

Den D je tady: Electro World se od 1. září mění na DATART

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

To, co bylo dříve avizováno, se nyní stává realitou. Od 1. září dochází v České republice k transformaci řetězce Electro World na DATART. Tato změna představuje strategický krok k vytvoření jednoho z nejkomplexnějších prodejců elektroniky a domácích spotřebičů na trhu. DATART nabídne zákazníkům ještě hustší síť moderních prodejen, díky které bude mít každý z nich prodejnu DATARTU v dostupnosti do 30 minut jízdy.

Změna, která přinese výhody zákazníkům

Od 1. září se e-shopy obou značek sjednotí, přičemž web electroworld.cz bude automaticky přesměrován na datart.cz. Současně začne postupný rebranding prodejen Electro World na DATART.

Celý proces přechodu Electro Worldu na DATART reflektuje naši dlouhodobou vizi zaměřenou na inovace v oblasti nabídky produktů a služeb s ohledem na měnící se požadavky spotřebitelů. Díky této probíhající změně se zákazníci mohou těšit na rozšířenou síť prodejen pod jednotnou značkou DATART. Nabídneme zákazníkům lepší dostupnost oblíbených produktů, širší sortiment zboží, a to vše za atraktivní ceny. Díky synergickým efektům spojení mohou zákazníci využívat lepší služby, včetně rychlejší dostupnosti zboží, efektivnějších logistických řešení a kvalitnějšího zákaznického servisu. Jsme si vědomi důvěry, kterou nám zákazníci projevují, a naším závazkem je tuto důvěru nadále posilovat,“ říká obchodně-marketingový ředitel DATARTu František Mikoška.

V rámci přeměny proběhne také převzetí zákaznických procesů Electro Worldu pod správu DATARTu. Zákazníkům budou převedeny jejich zákaznické účty včetně veškeré nákupní historie, přičemž DATART zaručuje plynulé zajištění reklamací, výměn zboží a dokončení dodávek objednávek realizovaných v Electro Worldu. DATART rovněž přebírá plnou odpovědnost za pojištění a další doplňkové služby sjednané u Electro Worldu, včetně automatického převodu nevyužitých částek na dárkových poukazech, čímž se zajišťuje kontinuita a důvěra zákazníků v kvalitu poskytovaných služeb.

Důraz na komunikaci a zákaznickou podporu

V průběhu této fáze spojení je věnována pozornost pravidelné a transparentní komunikaci se zákazníky, kteří jsou podrobně informováni o přechodu značky Electro World na DATART a o všech změnách, které z toho vyplývají. Veškeré potřebné informace jsou dostupné na prodejnách, v zákaznickém centru, v e-shopu, v mobilní aplikaci, nebo prostřednictvím e-mailové komunikace.

Zákazníci, kteří mají jakékoliv dotazy ohledně probíhajících změn, se mohou kdykoliv obrátit na náš tým. Naši zaměstnanci jsou důkladně proškoleni a připraveni zodpovědět veškeré dotazy,“ říká František Mikoška. Podrobné informace týkající se reklamací, objednávek, dokladů k nákupům a dalších častých otázek najdou zákazníci na stránce https://www.datart.cz/electroworld-se-meni-na-datart.

Co nejhladší průběh

Transformace značky Electro World na DATART představuje komplexní a strategicky významný projekt, který vyžaduje pečlivé plánování a koordinaci na mnoha úrovních. Cílem DATARTu je zajistit, aby celý proces proběhl maximálně plynule a bez výraznějších komplikací. Každá etapa této integrace je koncipována s ohledem na minimalizaci jakýchkoli rušivých vlivů, což zákazníkům umožní plně využít nových výhod, které tato změna přinese.

Zákazníky ujišťujeme, že naši zaměstnanci vynakládají veškeré úsilí, aby celý projekt změny Electro Worldu na DATART probíhal hladce a všechny případné výzvy byly vyřešeny k jejich plné spokojenosti. Vzhledem k rozsahu tohoto procesu však nelze zcela vyloučit drobné komplikace. Prosíme proto zákazníky o trpělivost v případě, že se s nějakým problémem setkají,“ dodává František Mikoška.

Reakce na vývoj na trhu

Trh s elektronikou a domácími spotřebiči prochází dynamickým obdobím, které je poháněno rychlým technologickým vývojem a změnami v nákupním chování spotřebitelů. Spojení značek Electro World a DATART je proto strategickou odpovědí na tyto výzvy s cílem zajistit dlouhodobou stabilitu a růst na trhu. „Jsme si vědomi neustálých výzev, kterým čelíme, a toho, že klíčem k úspěchu je flexibilita a schopnost rychle se přizpůsobit,“ říká František Mikoška.

Spojení přináší také významné synergie, které se projeví jak v oblasti nákladové efektivity, tak v rozšíření produktové nabídky a zkvalitnění zákaznického servisu. Využití sdílených zdrojů, sjednocení logistických procesů a optimalizace provozních nákladů umožní lepší reakci na aktuální potřeby trhu a nabídku ještě atraktivnějších produktů a služeb. Spojení pod značkami DATART v České republice a NAY na Slovensku otevírá nové příležitosti a poskytuje lepší hodnoty pro zákazníky, zaměstnance i investory.

„Věříme, že tato změna bude pozitivně přijata nejen našimi zákazníky, kterým přinese ještě pohodlnější a efektivnější nakupování, ale i našimi zaměstnanci, kteří se stávají součástí nové éry DATARTu,uzavírá František Mikoška, obchodně-marketingový ředitel DATART.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

Tradice a inovace: Moderní technologie mění vánoční výzdobu v českých domácnostech

S příchodem adventního období a blížícími se Vánocemi se české domácnosti opět ponořily do příprav sváteční atmosféry. Datart, přední hráč na trhu s elektronikou, hlásí nárůst zájmu o vánoční osvětlení a dekorace. Již v listopadu Češi nakoupili řádově o 30 % více produktů v této kategorii než za stejné období loňského roku. Tento trend potvrzuje oblibu moderních, energeticky úsporných a designově promyšlených řešení, která vnášejí do domovů kouzlo Vánoc.
| Datart
Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Výběr dárků pro milovníky počítačových her může být oříšek. Expert radí, jak se nespálit

Svět počítačových her je plný nepřeberného množství možností. Najít ten správný dárek, který herního nadšence skutečně potěší, je tak často skutečná výzva. Šlápnout vedle je možné téměř na každém kroku – od volby správné konzole přes výběr konkrétních her až po jednotlivé komponenty do herního počítače. Roman Šubrt z DATARTu proto všem nezasvěceným radí, jak dárky pro gamery vybírat a na co si dát pozor.
| Datart
Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Průzkum: Většina Čechů se s dárky vejde do deseti tisíc. Největší radost pod stromečkem udělá nový telefon

Doba šetření na vánočních dárcích pomalu končí. Podle průzkumu maloobchodního prodejce elektroniky DATART utratí 63 % Čechů za vánoční dárky stejně jako loni. Šetřit na dárcích plánuje jen 21 % dotázaných, výrazně méně než v předchozích letech. Téměř dvě třetiny Čechů si letos vystačí s částkou nižší než deset tisíc korun. Z průzkumu také vyplývá, že z elektroniky by si Češi pod stromečkem nejčastěji přáli najít nový mobilní telefon, televizi nebo chytré hodinky. Kvůli očekávanému vysokému zájmu zákazníků DATART posiluje skladové zásoby, kapacitu distribuce i personál na prodejnách.
| Datart
Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Stále více domácnosti se pyšní přídomkem chytré

Technologické vychytávky a vyspělé produkty chytré domácnosti se zabydlují v domovech Čechů. Podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu je k zabezpečení své domácnosti využívá už 8 % Čechů. Chytrými domácími spotřebiči je pak vybavena každá třináctá domácnost. Jak navíc ukazují statistiky maloobchodního prodejce DATART, zájem o chytrá zařízení do domácnosti v posledních letech vytrvale roste. Jejich prodeje zatím letos v meziročním srovnání stouply o 16 %. Právě technologie usnadňující každodenní život v domácnosti by letos měly být oblíbenými dárky pod vánoční stromeček.
| Datart
DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART získal ocenění Effie za dlouhodobé budování značky

DATART, renomovaný maloobchodní prodejce spotřební elektroniky, dosáhl významného uznání na českém trhu. Získáním prestižního ocenění Effie v kategorii „Dlouhodobé budování značky“ DATART stvrdil svou silnou pozici v povědomí zákazníků a schopnost strategicky řídit značku s dlouhodobým dopadem. Toto prestižní ocenění odráží nejen důslednou práci zaměřenou na efektivní marketingovou komunikaci a flexibilní přístup k moderním trendům, ale také vysoký standard kvality produktů, špičkových služeb a zákaznické péče, které jsou pilíři úspěchu značky DATART.
| Datart
Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Hernímu segmentu dále kralují konzole. Před herním počítačem je letos upřednostnilo 64 % nakupujících

Volba mezi počítačem a herní konzolí bývá jedna z prvních, které musí hráč udělat. Podle dat maloobchodního prodejce elektroniky DATART se letos pro herní notebook či počítač rozhodlo 36 % nakupujících. Zbylých 64 % upřednostnilo herní konzoli. Počítačovému gamingu se ale možná blýská na lepší časy. Prodeje herních notebooků a počítačů totiž letos meziročně vzrostly o řádově o 20% procent. Hlavní výhoda herních konzolí nadále zůstává v oblasti ceny. Zatímco za konzoli letos Češi průměrně zaplatili lehce přes 10 tisíc korun, v případě herních počítačů a notebooků se částka blížila 25 tisícům korun.
| Datart
DATART popáté obhájil ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku, a navíc získal titul Skokan roku. Spotřebitelé ocenili kvalitu a zákaznickou péči

DATART popáté obhájil ocenění Nejdůvěryhodnější značky roku, a navíc získal titul Skokan roku. Spotřebitelé ocenili kvalitu a zákaznickou péči

DATART se letos popáté za sebou stal Nejdůvěryhodnější značkou roku v kategorii Prodejci elektra. Ocenění, které čeští spotřebitelé udělili DATARTu v rámci nejrozsáhlejší nezávislé spotřebitelské ankety, potvrzuje, že zůstává jasnou volbou pro zákazníky, hledající kvalitu a spolehlivost. V letošním roce DATART zaznamenal v této anketě také největší meziroční nárůst hlasů ze všech značek – o působivých 9,8 %. Tím si vysloužil titul Skokan roku. Výsledky marketingového ocenění, které probíhá již desátým rokem, byly slavnostně vyhlášené 7. listopadu 2024 v Radiopaláci v Praze na Vinohradech.
| Datart
Elektronika v centru pozornosti: V DATARTu startuje Black Friday. Oblíbená prodejní akce poběží celý listopad

Elektronika v centru pozornosti: V DATARTu startuje Black Friday. Oblíbená prodejní akce poběží celý listopad

V prodejnách a na e-shopu maloobchodního prodejce elektroniky DATART odstartovala největší prodejní akce roku Black Friday. Stejně jako v loňském roce poběží celý listopad. Vzhledem k rostoucí popularitě slevových akcí DATART i letos očekává velký zájem spotřebitelů. Podle odhadů prodejce dojde během prodejní akce řadově až k 35% nárůstu prodejů oproti běžnému období. Zájem DATART očekává zejména v segmentu mobilních telefonů, notebooků, chytrých hodinek, malých domácích spotřebičů, ale také energeticky úsporných produktů.
| Datart
Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Rychlost a flexibilita na prvním místě: Zákazníci DATARTu stále preferují osobní odběr, roste však zájem o výdejní boxy

Při online nákupech elektroniky lidé stále nejčastěji volí možnost osobního odběru na prodejně. Podle statistik maloobchodního prodejce DATART zákazníci tento způsob doručení zboží volí u téměř 70 % objednávek. Rostoucí zájem prodejce registruje v případě doručení na výdejní místa a do samoobslužných boxů, aktuálně jsou druhou nejčastější volbou. Doručení domů naopak oslabuje. Podle Mariána Sirotka z DATARTu je v současné době nejdůležitější spotřebitelům poskytnout co nejširší výběr, aby si sami mohli zvolit způsob, který nejlépe odpovídá jejich časovým a praktickým požadavkům.
| Datart
Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Ještě efektivnější práce s daty: DATART nově využívá systémy nové generace od SAP

Efektivní práce s daty dokáže udělat ve vysoce konkurenčním prostředí trhu se spotřební elektronikou zásadní rozdíl. Společnost HP TRONIC, lídr českého retailového trhu, pod jehož křídla spadá DATART, ETA či síť wellness hotelů, proto zavádí systémy nové generace od SAP. Od těchto inovací si slibuje nejen snížení provozních nákladů, ale také rychlejší plánování, efektivnější distribuci zboží a snazší expanzi na nové trhy.
| Datart