Česká pošta a Úřad práce spustily začátkem června 2024 pilotní projekt, díky kterému mohli klienti na vybraných pobočkách České pošty podat žádost o digitalizované dávky v oblasti státní sociální podpory. Konkrétně se jedná o žádosti o rodičovský příspěvek, přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení. Pilotní ověření této vzájemné spolupráce se rozběhlo v pondělí 3. června 2024 v Liberci a následně se od 1. července připojilo dalších 50 poboček České pošty v Ústeckém a Libereckém kraji a Kraji Vysočina. Do konce roku 2024 se počet vybraných poboček rozšířil na 57, od 20. ledna 2025 přibylo dalších 39 pošt, kde lze vyřídit zmíněné tři dávky, a to včetně doložení potřebných dokumentů vztahujících se k výše uvedeným dávkám (doložení příjmů, nákladů, přidání či odebrání společně posuzovaných osob atd.).
Od pondělí 17. února se vybrané služby Úřadu práce rozšiřují na další 134 pošt po celé České republice. Do poloviny roku bude do projektu zapojeno celkem 752 pošt.
Seznam pošt s vybranými službami Úřadu práce (xlsx, 18kB)
PODCAST:
17. 2. 2024 - Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 160kB)
Zdroj: www.ceskaposta.cz