Česká pošta··4 min

COOP a Česká pošta testují rozvoz potravin v menších obcích

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je český státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Společnost zaměstnává zhruba 23 500 zaměstnanců (v roce 2022) a patří mezi největší zaměstnavatele v Česku.

Tisková zpráva

Skupina COOP provozující největší síť prodejen s potravinami testuje od 4.12. v mikroregionu Hlinecko spolupráci s Českou poštou na rozvozu potravin. V rámci zkušebního provozu bude rozvoz nabízen v 25 obcích. Za dovoz potravin si zákazníci zaplatí 77 Kč.

Podle Lukáše Němčíka, místopředsedy COOP pro služby, spolupráce s Českou poštou dává smysl a zajistila by dovoz potravin i v regionech, které doposud žádná rozvážková firma neobsluhuje. To je i případ mikroregionu Hlinecko, kde projekt startuje. „Máme základnu obchodů na venkově, a právě sem směřujeme náš společný projekt. Díky našim obchodům totiž zvládneme obsluhovat venkovské oblasti jednodušeji než rozvážkové služby, které vozí zboží z centrálních skladů a podporujeme tak i lokální zaměstnanost,“ vysvětluje Lukáš Němčík. Pošta a obchod jsou na venkově typicky umístěny v bezprostřední blízkosti, to je případ i pilotního regionu. „Velmi jednoduchá logistika a naše přítomnost po celém území republiky je důvodem, proč nám spolupráce dává smysl,“ doplňuje Miroslav Štěpán, generální ředitel České pošty.

Zapojení zaměstnanců pošty může navíc podle České pošty velmi zjednodušit i objednávání zboží pro seniory. „Chceme nabídnout možnost objednat si zboží i přímo u doručovatelů. Pošťáka si telefonicky objednáte, ten ke klientovi přijede a na místě spolu zboží objednají,“ vysvětluje Miroslav Štěpán.

Z obchodního pohledu bude služba založena na platformě e-coop.cz, tedy e-shopu Skupiny COOP. Ta byla doposud využívána hlavně k objednávání zboží, které si zákazníci následně mohou vyzvednout ve zhruba 400 kamenných prodejnách COOP. V praxi si zákazníci budou moci objednat zboží do půlnoci, platba bude možná kartou, a to i při osobní objednávce u doručovatele. Zákaznici budou při objednávce informováni o čase doručení a zaměstnanec pošty s nimi bude v kontaktu i pomocí mobilního telefonu. Pro účely pilotního provozu vybaví Česká pošta své vozy chladícími boxy pro bezpečné uchování potravin. Zákaznici, kteří zaplatí kartou Mastercard navíc získají 100 Kč na další nákup. Kromě srovnatelné ceny za rozvoz a pokrytí i méně obydlených oblastí, chce COOP zaujmout zákazníky i cenami a nabídkou regionálních produktů.

Nová služba doplňuje systém 24/7 prodejen a síť kamenných prodejen. „Chceme měnit nakupování v regionech tak, abychom snížili nutnost dojíždění za nákupy do měst a lidé si ve spojení s našimi obchody mohli obstarat maximum služeb,“ vysvětluje Lukáš Němčík dlouhodobou strategii sítě COOP.

Celý projekt je jako obchodní model zajímavý i pro Českou poštu. „Poštovní vozy zajíždějí pravidelně do všech lokalit. Rozšíření našich služeb o rozvoz potravin je další příležitostí, jak využít kapacit naší kontaktní sítě,“ říká Miroslav Štěpán.

Projekt podporuje také Sdružení místních samospráv ČR (SMS ČR), které zastupuje více než 2500 obcí. Podle Tomáše Dubského, místopředsedy SMS ČR, poslance a starosty obce Vysočina, která je zahrnuta do pilotního projektu v Mikroregionu Hlinecko má venkov má stále větší problémy s obchodní obslužností. „Celý projekt by mohl jak posílit postavení kamenných obchodů, které budou sloužit jako distribuční základna pro poštovní vozy, tak i pomoci řadě obyvatel, pro které je návštěva kamenného obchodu komplikovaná či třeba nepohodlná. Mě osobně je sympatické i to, že projekt vnímám jako udržitelný, protože nebude krajinu zbytečně křižovat více flotil aut a zboží se bude vozit z bezprostřední blízkosti,“ vysvětluje Tomáš Dubský. Celkově je důležité rozšiřovat služby České pošty a tím ji postupně transformovat. „Pošta se touto a dalšími podobnými službami více přibližuje občanům, kterým pomůže řešit jejich každodenní problémy. Existence poštovní pobočky se tak stává více důležitou nejen pro místo, kde přímo působí ale i pro okolní obce,“ uzavírá Tomáš Dubský.

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Další pošty nabízí vybrané služby Úřadu práce

Další pošty nabízí vybrané služby Úřadu práce

Česká pošta a Úřad práce spustily začátkem června 2024 pilotní projekt, díky kterému mohli klienti na vybraných pobočkách České pošty podat žádost o digitalizované dávky v oblasti státní sociální podpory. Konkrétně se jedná o žádosti o rodičovský příspěvek, přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení. Pilotní ověření této vzájemné spolupráce se rozběhlo v pondělí 3. června 2024 v Liberci a následně se od 1. července připojilo dalších 50 poboček České pošty v Ústeckém a Libereckém kraji a Kraji Vysočina. Do konce roku 2024 se počet vybraných poboček rozšířil na 57, od 20. ledna 2025 přibylo dalších 39 pošt, kde lze vyřídit zmíněné tři dávky, a to včetně doložení potřebných dokumentů vztahujících se k výše uvedeným dávkám (doložení příjmů, nákladů, přidání či odebrání společně posuzovaných osob atd.).
| Česká pošta
Moravská Nová Ves zahájila provoz tisící pošty Partner

Moravská Nová Ves zahájila provoz tisící pošty Partner

Městys Moravská Nová Ves na Břeclavsku se stal jubilejní tisící poštou Partner v České republice. Slavnostního otevření se zúčastnili starostka městyse Zuzana Jandáková, ministr vnitra Vít Rakušan a generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán.
| Česká pošta
Evropská komise schválila České poště kompenzace za služby pro stát

Evropská komise schválila České poště kompenzace za služby pro stát

Česká pošta poskytuje služby předepsané poštovní licencí. Evropská komise nyní schválila oprávněnost kompenzace ve výši tří miliard korun, kterou Česká pošta obdrží od státu za poskytování klíčových služeb v letech 2023 a 2024. Tímto rozhodnutím se potvrzuje, že přiznaná kompenzace splňuje veškeré parametry dané legislativou.
| Česká pošta
Amor je motivem letošního valentýnského razítka

Amor je motivem letošního valentýnského razítka

Už více než dvě dekády využívají zamilovaní tradiční valentýnské razítko na poště v Milostíně. Letos ho tak nejen zamilovaní mohou získat už po třiadvacáté. Pokud jste tak ještě nikdy neučinili a chcete to letos poprvé zkusit, není nic jednoduššího. Abyste svou drahou polovičku překvapili, stačí odeslat valentýnku s údaji adresáta a poštovní známkou vloženou do obálky s další známkou na adresu: Pošta Milostín, 270 05. Pošta následně valentýnku orazítkuje a odešle zpět na uvedenou adresu. Razítko bude oráženo od 7. do 14. února 2025 na Poště 270 05 Milostín. Další možností je získat razítko přímo na poště v Milostíně. Letošní motiv razítka tvoří okřídlený bůh lásky Amor a jeho autorkou je výtvarnice Lenka Vojtová.
| Česká pošta
Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Do konce roku 2024 mohli majitelé kolkových známek tyto ceniny buď použít na zaplacení příslušných poplatků, nebo je nepoškozené vrátit na pobočkách České pošty, které je zpětně odkupovaly. Platnost kolků skončila 31. 12. 2024, nyní už není možné je použít ani zpětně prodat.
| Česká pošta
Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Do konce roku 2024 mohli majitelé kolkových známek tyto ceniny buď použít na zaplacení příslušných poplatků, nebo je nepoškozené vrátit na pobočkách České pošty, které je zpětně odkupovaly. Platnost kolků skončila 31. 12. 2024, nyní už není možné je použít ani zpětně prodat.
| Česká pošta
Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Do konce roku 2024 mohli majitelé kolkových známek tyto ceniny buď použít na zaplacení příslušných poplatků, nebo je nepoškozené vrátit na pobočkách České pošty, které je zpětně odkupovaly. Platnost kolků skončila 31. 12. 2024, nyní už není možné je použít ani zpětně prodat.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta