Vodafone··5 min

Chráníme planetu a životní prostředí: Jaké jsou naše závazky a jaký dopad má naše podnikání?

Vodafone

Vodafone

Vodafone (zkratka angl. voice-data-fone) je druhý největší mobilní operátor na světě . Působí v 28 zemích pěti kontinentů. Aktuálně má skupina Vodafone 650 milionů zákazníků, při tržní hodnotě firmy 105,5 mld dolarů.

Tisková zpráva

Ve Vodafonu ctíme hned několik pravidel, díky nimž má naše podnikání pozitivní dopad na životní prostředí. Vedle závazku být uhlíkově neutrální, podporujeme vlastními produkty cirkulární ekonomiku, snižujeme ekologickou stopu našich produktů a služeb a s tomu samému motivujeme i naše zákazníky.

Uhlíkově neutrální provoz a uhlíková neutralita celého hodnotového řetězce

Od roku 2021 využíváme v celé Evropě pouze elektřinu z obnovitelných zdrojů. Do roku 2025 budeme veškerý elektroodpad z našich sítí znovu využívat nebo recyklovat. Do roku 2028 eliminujeme emise z naší vlastní činnosti a emise, které vznikají v našem dodavatelském řetězci, při cestování nebo používáním námi prodávaných výrobků, snížíme na polovinu. A do roku 2040 pak chceme dosáhnout uhlíkové neutrality. Hlásíme se k Pařížské klimatické dohodě a naše kroky vedoucí k uhlíkové neutralitě jsou ověřené SBTi. Za náš přístup ke klimatické změně jsme získali od organizace CDP rating A a naše detailní plány do roku 2027 najdete v Klimatickém tranzičním plánu.

Velká část emisí spojená s našimi aktivitami souvisí s produkty a službami v našem hodnotovém řetězci. Tyto emise vznikají při výrobě a dopravě námi nakupovaného zboží a služeb, a také plnou z používání výrobků a služeb našimi zákazníky. Ve výběrových řízeních máme pro obchodní partnery povinná environmentální kritéria, s dodavateli spolupracujeme na snižování jejich emisí např. přechodem k obnovitelným zdrojů energií.

Zákazníky se snažíme motivovat k výběru ekologičtějších zařízení. U námi prodávaných telefonů najdou EcoRating - hodnocení dopadu daného telefonu na životní prostředí, nabízíme pojištění zařízení proti poškození, ale i certifikované repasované telefony. V kampani #SwitchToGreen inspirujeme lidi, společnosti a komunity, aby se při používání technologií rozhodovali s ohledem na udržitelnost.

Elektřina z obnovitelných zdrojů

V ČR nakupujeme elektřinu z obnovitelných zdrojů od roku 2011. Nyní, tedy v roce 2024, je 100 % elektrické energie, kterou Vodafone využívá ve své evropské síti, kryto certifikáty obnovitelné energie (REC). Ty potvrzují, že energie, která byla vyrobena a dodána do sítě, pochází z obnovitelných zdrojů, jako je vítr, slunce nebo voda. Kromě toho Vodafone v Evropě nakupuje stále větší část elektřiny přímo od výrobců obnovitelných zdrojů energie prostřednictvím smluv o nákupu elektřiny ("PPA"). Další informace k evropské síti

Motivujeme zákazníky k recyklaci starších zařízení

Elektroodpad je nejrychleji rostoucí kategorií odpadu na světě. Češi a Češky si přitom nový telefon kupují v průměru za dva až tři roky. Výroba mobilních telefonů navíc zatěžuje životní prostředí. Každý z nich má v sobě velký díl plastů a celou řadu cenných kovů, jejichž zásoby jsou omezené. Má proto smysl využívat i starší telefony.

Přes online službu RE-START vykupujeme starší funkční smartphony a poskytujeme je k dalšímu využití. Navíc za každý takto získaný přístroj, který se díky RE-STARTU opětovně využije, Vodafone Group přispívá jednu libru organizaci WWF zabývající se ochranou přírody. Starý nefunkční telefon pak můžete přinést do všech našich prodejen.

Prostřednictvím partnera zrecyklujeme až 95 % všech jeho částí. Peníze z recyklace investujeme do projektů Nadace Vodafone, které podporují technologie s pozitivním společenským dopadem, například aplikace Záchranka, Echo, nebo Bright Sky.

Veškerý odpad z našich sítí znovu využíváme nebo recyklujeme

Modernizace telekomunikačních sítí umožňuje navyšování jejich kapacity, tedy možnost přenášet vyšší množství dat, a přitom současně nezvyšovat spotřebu energií. Výměna technologií ale na druhé straně způsobuje elektroodpad. Spolupracujeme proto s našimi dodavateli i řadou obchodních partnerů a veškerý odpad z naší infrastruktury poskytujeme k dalšímu využití anebo recyklaci.

Pomáháme zákazníkům snižovat jejich vliv na životní prostředí

Podle průzkumů má až 84 % existujících řešení internetu věcí (IoT) potenciál přispívat k naplňování Globálních cílů udržitelného rozvoje (UN SDGs). Díky našim řešením využívajícím IoT tak lze monitorovat a řídit na dálku např. spotřebu energií, svoz odpadů, parkování ve městech nebo zavlažování. IoT je klíčem ke snižování emisí a optimalizaci spotřeby. Jen za rok 2023 jsme našim zákazníkům pomohli ušetřit 29 tisíc tun emisí uhlíku.

Snižujeme ekologickou stopu našich výrobků a služeb

Emise v hodnotovém řetězci (tzv. Scope 3) činí obvykle víc než 70 % všech emisí firem. Postupně proto integrujeme principy cirkularity i do designu našich vlastních výrobků a služeb, které tak mají pozitivní vliv na celkový dopad na životní prostředí našich zákazníků. Naši ekologickou stopu snižujeme i v logistice. Nejen co se týče balení našich zásilek, ale také v např. v Praze máme kurýry, které rozváží zásilky Vodafonu elektromobilem.

Zdroj: www.vodafone.cz

Další články

Další články od Vodafone

Vodafone TV spouští jako první v České republice speciálně vytvořené filmové programy bez reklam v průběhu filmu

Vodafone TV spouští jako první v České republice speciálně vytvořené filmové programy bez reklam v průběhu filmu

Vodafone představuje novou éru televizního vysílání s důrazem na filmovou zábavu. Spouští tři nové filmové programy speciálně vytvořené pod značkou Vodafone, a to Vodafone Family, Vodafone Comedy a Vodafone CZ/SK. Jde o první brandované ryze filmové programy v České republice ve stylu kino projekce – tedy pouze krátká reklama na začátku filmu a potom už nerušené sledování. Navíc jsou dostupné v základní programové nabídce Vodafone TV a Vodafone TV+.
| Vodafone
Jak napsat životopis, který nás zaujme?

Jak napsat životopis, který nás zaujme?

Životopis, který nám pošlete, je jako vaše vizitka. Ve Vodafonu ji proto čteme pozorně. Samozřejmě od vás nečekáme žádná slohová cvičení. Hledáme spíš příběh, který dává (a bude dávat) smysl. A který zapadne do naší kultury. Na co tedy při jeho skládání dát důraz? A na co si naopak dát pozor?
| Vodafone
Naše síť běží s vámi. Vodafone je partnerem běžecké závodní série RunCzech

Naše síť běží s vámi. Vodafone je partnerem běžecké závodní série RunCzech

Každý rok se na běžeckých tratích potkávají tisíce lidí, kteří sdílejí energii, radost z pohybu, vzájemnou podporu a společný cíl. RunCzech tak pro nás představuje přirozené spojení sportu, lidí i technologií.
| Vodafone
Ohromný skok pro český internet: Vodafone přináší rychlost 2 Gb/s nejvíce domácnostem v Česku. A jen za 299 korun

Ohromný skok pro český internet: Vodafone přináší rychlost 2 Gb/s nejvíce domácnostem v Česku. A jen za 299 korun

Společnost Vodafone opět významně zrychlila svou pevnou síť a je tak nejdostupnějším poskytovatelem superrychlého internetu v České republice. Po modernizaci nyní nabízí rychlost stahování až 2 Gb/s v daných lokalitách a zároveň se prudce zrychlilo i nahrávání dat, upload narostl až 8krát. Všechny rychlosti, včetně té absolutně nejvyšší, lze přitom získat na první rok za pouhých 299 korun měsíčně. Navíc startují hned dvě kampaně.
| Vodafone
Víc než jen spolupráce: Vodafone představuje nový partnerský program pro obchodní partnery

Víc než jen spolupráce: Vodafone představuje nový partnerský program pro obchodní partnery

Vodafone představuje nový partnerský program, který má za cíl posunout spolupráci s obchodními partnery na další úroveň. Program přináší tři úrovně partnerství a nabízí sadu konkrétních výhod, které mají podpořit partnery a jejich obchodní týmy v dalším rozvoji profesionality a společně s Vodafonem růst.
| Vodafone
Zpomalení, které dává smysl. Vodafone se připojuje k Národnímu dni bez spěchu

Zpomalení, které dává smysl. Vodafone se připojuje k Národnímu dni bez spěchu

Zpomalení není slabost, je to zodpovědnost. Národní den bez spěchu, který letos připadá na 23. dubna, upozorňuje na rizika rychlé jízdy a vyzývá k symbolickému zpomalení. K iniciativě se letos znovu přidává i Vodafone, který připomíná, že bezpečnost je důležitější než stihnout všechno včas.
| Vodafone
Operátoři společně chrání zákazníky proti podvodným hovorům

Operátoři společně chrání zákazníky proti podvodným hovorům

Ochrana proti podvrženým hovorům, kdy volající falšuje čísla a vydává se za někoho jiného, je nově v Česku mnohem silnější. Proti takzvanému spoofingu vybudovali operátoři Vodafone, T-Mobile a O2 vzájemně propojené zabezpečení, které podvodníkům zabraňuje schovávat se za čísla jiných lidí nebo institucí, jako jsou banky a policie. Ochrana před spoofingem je pro zákazníky všech tří operátorů zdarma, ať už jde o mobilní čísla nebo pevné linky.
| Vodafone
Pomozte starým mobilem: v rámci nové kampaně Vodafone rozdá slevy za odevzdané nefunkční telefony

Pomozte starým mobilem: v rámci nové kampaně Vodafone rozdá slevy za odevzdané nefunkční telefony

U příležitosti Dne Země spustí Vodafone kampaň, která bude veřejnost vyzývat k recyklaci nefunkčních mobilů. Všichni, kteří odevzdají svůj starý přístroj, si kromě dobrého pocitu mohou odnést i slevu na nový mobil nebo chytrý lokátor Samsung Galaxy SmartTag2. Operátor navíc za každý vybraný kus přispěje Světovému fondu ochrany přírody (WWF) 27 korun.
| Vodafone
Z Prahy do Ostravy za 0,0000481667 minuty! Vodafone otestoval rychlost 400 gigabitů za sekundu včetně minimální latence

Z Prahy do Ostravy za 0,0000481667 minuty! Vodafone otestoval rychlost 400 gigabitů za sekundu včetně minimální latence

Na trase dlouhé 575 kilometrů, zahrnující regionální centra, Vodafone otestoval výkon i spolehlivost transportní DWDM technologie. Ta umožňuje přenos dat po optické síti extrémně vysokou rychlostí. Trasa začínala Prahou a přes Hradec Králové i Olomouc končila v Ostravě. Rychlost činila 400 gigabitů za sekundu a latence pouze 2,89 milisekundy mezi oběma koncovými body, což znamená z Prahy do Ostravy za 0,0000481667 minuty.
| Vodafone
Lidé z Vodafonu ve SMITIO TALK podcastu

Lidé z Vodafonu ve SMITIO TALK podcastu

Ve Vodafonu máme lidi, kteří opravdu rozumějí technologiím a umí je využít ve smysluplných projektech. Není tedy divu, že si je opakovaně zve Katka do svého podcastu SMITIO TALK, kde dostávají prostor profíci z IT a byznysu s reálnými zkušenostmi a jasným pohledem na věc.
| Vodafone