Makro··6 min

Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Makro

Makro

Makro (stylizováno makro) je řetězec velkoobchodních prodejen typu cash and carry. Držitelem značky makro je v kontinentální Evropě německá obchodní skupina Metro. V České republice makro provozuje 13 prodejen a je partnerem franšízového řetězce Můj obchod. V účetním roce 2020–2021 mělo makro v Česku tržby 26,220 mld. Kč, a bylo tak 8. největším obchodním řetězcem podle žebříčku Top 50 českého obchodu časopisu Zboží a prodej.

Tisková zpráva

Jedenáctý ročník prestižní gastronomické události Chefs’ Dinner opět spojil špičkové české i zahraniční šéfkuchaře při výjimečné večeři, která představuje vrchol kulinářského umění. Tento unikátní koncept, který hostům umožňuje ochutnat šest chodů připravených šesticí talentovaných kuchařů, je exkluzivní akcí Makro akademie. Ta nedávno oslavila 10 let své existence a za tuto dobu významně přispěla k naplňování kréda makro ČR – vzdělávat, podporovat a posouvat českou gastronomii na světovou úroveň.

Jedním z hlavních rysů Chefs’ Dinner je jedinečná možnost, kdy šest kuchařských hvězd společně tvoří degustační menu, přičemž každý z nich přináší svůj vlastní styl a zkušenosti. To je možné právě díky profesionálně vybavené kuchyni Makro akademie, která je jediným prostorem v České republice umožňujícím takovou souhru více šéfkuchařů současně.

Šest hvězd gastronomie, šest jedinečných chodů

Letošní ročník Chef‘s Dinner v Makro akademii přivítal tyto kulinářské mistry:

  • Lukáš Čarný a Dominik Unčovský (Makro akademie) – ambasadoři Makro akademie, vítězové českého kola Bocus D’Or, odborníci na inovativní gastronomii
  • Josef Súkup (Vinařství Gurdau) – specialista na sezónní menu párovaná s víny
  • Lukáš Hlaváček (Terasa U Zlaté studně) – mistr moderní francouzské kuchyně
  • Martin Štangl (restaurace Štangl) – průkopník udržitelnosti a lokálních surovin
  • Jimmi Eriksson (Stadshusrestauranger, Stockholm) – vítěz Culinary World Cup a finalista Bocus D’Or
  • Vlad Ryasnyy (Sugar Life) – inovátor cukrářství a mistr veganských dezertů

Každý z šestice šéfkuchařů přispěl svou originalitou a precizností k sestavení unikátního menu, které zahrnovalo například raviolu s hovězím žebrem a uzeným morkem, kachnu „Nordic five spice“ či pečený cheesecake s mučenkovým gelé a tonka boby. K jednotlivým chodům byla pečlivě vybírána vína pod vedením renomovaného someliéra Jakuba Přibyla, který napárováním správných vín umocnil celkový kulinářský zážitek.

MENU

Amuse bouche / Dominik Unčovský a Lukáš Čarný

Vegetariánský předkrm / Josef Súkup
Bramborová terinka, konfitovaný žloutek, lanýž, holandská omáčka, bramborová esence

Masový předkrm / Lukáš Hlaváček
Raviola s hovězím žebrem a uzeným morkem, černý lanýž, roscoff cibule, lichořeřišnice, bordelaise jus

Rybí chod / Martin Štangl
Pošírovaný candát, kapusta, rajčata, medvědí česnek, garum

Hlavní chod / Jimmi Eriksson
Kachna „Nordic five spice“, topinambur, sýr Wrångebäcks, červená řepa, smrž, ocet

Dezert / Vlad Ryasnyy
Pečený cheesecake s mučenkovým gelé a tonka boby, doplněný o lískooříškový tart s choux z tropického ovoce a sorbet

Šéf Makro akademie Jan Gavenda tentokrát přivezl švédskou kuchařskou star: Jimmi Eriksson je renomovaný šéfkuchař s bohatou kariérou plnou významných ocenění a zkušeností. V roce 2016 získal titul Šéfkuchař roku Švédska. Následně v letech 2017 až 2020 působil jako kapitán švédského kulinářského týmu, se kterým dosáhl na zlatou medaili na Culinary World Cup v Lucemburku v roce 2018. V roce 2022 měl tu čest sestavit menu pro slavnostní banket při udílení Nobelových cen. Téhož roku vedl švédský tým na soutěži Bocuse d'Or Europe, kde obsadili čtvrté místo a získali speciální cenu za nejlepší prezentaci pokrmu. Tím si zajistili postup do světového finále Bocuse d'Or v Lyonu v roce 2023. Kromě toho vyvíjí vlastní kuchyňské nástroje pro profesionální kuchaře. Jimmi Eriksson je známý svou vášní pro gastronomii, neustálým hledáním nových chuťových kombinací a kreativitou v prezentaci jídel, vždy s respektem k surovinám.

Makro Akademie – 10 let v čele vzdělávání profesionálů
Makro akademie slaví 10 let od svého vzniku a během této dekády se stala klíčovým centrem vzdělávání gastronomických profesionálů v České republice. Nabízí odborné kurzy, workshopy a školení vedené těmi nejlepšími v oboru. Svým přístupem a filozofií napomáhá k rozvoji gastronomické scény a posouvá českou kuchyni na světovou úroveň.

Produkty, které jsou základem menu Chefs’ Dinner, pocházejí z portfolia makro ČR a zahrnují prémiové maso MASO Made by makro, sezónní české plodiny z iniciativy České pole a čerstvé ryby nejvyšší kvality. Tato událost je tak nejen oslavou kulinářského umění, ale i důkazem, že kvalitní suroviny jsou klíčem k mimořádným gastronomickým zážitkům. Díky propojení talentovaných šéfkuchařů, špičkových surovin a inovativního konceptu se Chefs’ Dinner řadí mezi nejprestižnější gastronomické akce v Česku. Makro akademie tímto večerem opět potvrdila svou roli lídra v oblasti vzdělávání a rozvoje gastronomického sektoru.

***

​Velkoobchod makro ČR dlouhodobě poskytuje své služby v prodeji potravinářského i nepotravinářského sortimentu. Za 25 let existence na českém trhu se makro ČR stalo silným a důležitým partnerem restaurací, hotelů a stravovacích zařízení (HoReCa) i nezávislých obchodníků (Traders). Makro ČR má po celé České republice přes 650 000 zákazníků, kteří těží z unikátního multikanálového mixu velkoobchodu. Zákazníci si mohou vybrat, zda budou zboží nakupovat v jednom z velkoformátových obchodů, nebo si ho nechají doručit – vše za pomoci digitálních řešení. Mimo to je makro ČR důležitým hráčem na poli udržitelnosti. Díky iniciativě České pole se makro ČR snaží do české gastronomie vrátit a rozvíjet tradiční produkty českého zemědělství a společně usilovat o jejich místo v české kultuře i gastronomii.

Makro ČR je součástí globální sítě METRO AG se zastoupením ve více než 30 zemích. Společnost METRO má po celém světě přes 17 milionů zákazníků, kteří mohou využít velkoformátových obchodů. Více informací naleznete na: https://www.makro.cz/

Pro více informací kontaktujte

Nikola Formanová

Vedoucí komunikace makro ČR

tel.: +420 603 850 320

e-mail: [email protected]

www.makro.cz

www.facebook.com/makro.cz

www.linkedin.com/company/makro-cr/

Tisková zpráva ke stažení

Zdroj: www.makro.cz

Další články

Další články od Makro

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Rekordní návštěvnost, světové hvězdy, tisíce ochutnávek a inspirace pro celý obor gastronomie

MAKRO Czech Gastro Fest 2025, největší gastronomická událost v České republice, který se konal 4.–5. dubna, přilákal rekordních 16 000 návštěvníků. Na festivalu vystoupilo přes 200 odborníků a řečníků, zúčastnilo se ho více než 100 partnerů a vystavovatelů a rozdalo se desítky tisíc degustačních porcí. Vyprodané O2 universum se díky tomu na dva dny proměnilo ve středobod české i světové gastronomie.
| Makro
Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii na MAKRO Czech Gastro Festu 2025

Na slavnostním zahájení 3. ročníku MAKRO Czech Gastro Festu, konaném v pražském O2 universu, byl dnes šéfkuchař Zdeněk Pohlreich oceněn Cenou za celoživotní přínos české gastronomii. Toto prestižní ocenění mu předal prezident festivalu a generální ředitel makro ČR, Jiří Nehasil, jako uznání za jeho mnohaletou práci v oblasti vzdělávání a propagace kvality české kuchyně napříč regiony České republiky.
| Makro
MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Vrcholná gastronomická událost roku přináší světové šéfkuchaře a bohatý program

Ve dnech 4. a 5. dubna 2025 se pražské O2 universum stane centrem kulinářského umění při třetím ročníku MAKRO Czech Gastro Festu 2025. Festival nabídne pestrý program pro profesionály i nadšence gastronomie, včetně kuchařských show, odborných diskusí a soutěží.
| Makro
Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Makro ČR úspěšně představilo kampaň „m“ na Career Expo Praha

Praha, 17. 3. – Makro ČR se v minulých dnech zúčastnilo největšího festivalu kariérních příležitostí v Praze. Na interaktivním stánku představilo svou employer branding strategii „m“, firemní kulturu, rozvojové příležitosti a závazek k diverzitě. Claim expozice „Berem vás takový, jaký jste“ podtrhl otevřenost vůči různorodým talentům a individuálním schopnostem.
| Makro
Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Gastro máme v krvi. A to fest! MAKRO Czech Gastro Fest 2025: Šest světových kuchařských hvězd, špičky české gastronomie, čtyři profesionální soutěže a desítky kuchařských show pod jednou střechou

Největší gastronomická událost v České republice MAKRO Czech Gastro Fest letos vstupuje do svého třetího ročníku a přivádí do Prahy světovou špičku v oblasti gastronomie. 4. a 5. dubna 2025 se v pražském O2 universu uskuteční dvoudenní festival plný inspirace, jedinečných kulinářských show, odborných diskusí, prestižních soutěží a zážitků pro profesionály i širokou veřejnost. Hlavními ambasadory jsou: za profesionály v gastronomii Zdeněk Pohlreich, za amatérské kuchaře a milovníky dobrého jídla Karel Kovy Kovář.
| Makro
Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Největší gastronomická událost roku MAKRO Czech Gastro Fest 2025 odstartuje za měsíc

Přesně za měsíc, 4. a 5. dubna 2025, se v Pražském O2 universu uskuteční třetí ročník národního gastronomického festivalu MAKRO Czech Gastro Fest. Na ploše 13 000 m² ve čtyřech patrech O2 univerzum se představí třináct tematických sekcí, přes 100 vystavovatelů a více než 200 odborníků z oblasti gastronomie. Návštěvníci si vychutnají tisíce degustační porcí desítky kuchařských show, a mohou se zúčastnit odborných přednášek, diskusí, rozhovorů a interaktivních prezentací v sekci MAKRO FORUM.
| Makro
Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Chefs' Dinner: Unikátní koncept šesti šéfkuchařů a špičkových surovin z makro ČR

Jedenáctý ročník prestižní gastronomické události Chefs’ Dinner opět spojil špičkové české i zahraniční šéfkuchaře při výjimečné večeři, která představuje vrchol kulinářského umění. Tento unikátní koncept, který hostům umožňuje ochutnat šest chodů připravených šesticí talentovaných kuchařů, je exkluzivní akcí Makro akademie. Ta nedávno oslavila 10 let své existence a za tuto dobu významně přispěla k naplňování kréda makro ČR – vzdělávat, podporovat a posouvat českou gastronomii na světovou úroveň.
| Makro
Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Makro ČR rozšiřuje program Chytrý kuchař

Praha, 19. 2. – Společnost makro ČR spouští novou kampaň na podporu programu Chytrý kuchař, jehož cílem je usnadnit práci profesionálním kuchařům a provozovatelům restaurací v HoReCa segmentu. Makro ČR nabízí nově více než 1 200 položek, které pomáhají šetřit čas, energii a náklady, a přináší tak moderní řešení pro efektivní gastronomii.
| Makro
Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Makro ČR posiluje svou značku: Druhá fáze employee branding kampaně "m" je v plném proudu

Praha, 13. 2. – Společnost makro ČR pokračuje v budování své značky jako atraktivního zaměstnavatele. Druhá fáze unikátní employee brandingové kampaně „m“ se právě spustila a nově cílí i na cílovou skupinu 18–45 ve vybraných regionech i prostřednictvím outdoorové reklamy. Kampaň, která byla v první fázi zaměřena na zaměstnance a jejich zapojení, nyní oslovuje potenciální uchazeče s jasnou a autentickou nabídkou pracovních příležitostí tím, že ukazuje makro jako silného, stabilního a atraktivního zaměstnavatele.
| Makro
Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Transparentní nákupy a kvalitní potraviny jsou klíčem ke zlepšení stravy v institucích

Kvalita nemocničního stravování zásadně ovlivňuje proces léčby a rekonvalescence pacientů. Podobě tomu je i u škol a zařízení sociálních služeb. Jak ale zajistit, aby instituce nakupovaly čerstvé a kvalitní potraviny transparentně a efektivně? Odpověď přinesl odborný seminář v Brně, který se zaměřil na využívání dynamického nákupního systému (DNS) v souladu se zákonem č. 166/2023 Sb.
| Makro