České dráhy··3 min

České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na pořízení moderních elektrických jednotek EMU 400, které budou součástí nabídky Českých drah na zajištění veřejné dopravy pro Prahu a Středočeský kraj. Zakázka počítá s rámcovou dohodou až na 133 jednotek. Celková předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 84,5 miliardy korun bez DPH. Nasazení nových vlaků je plánováno od prosince 2029.

Tyto jednotky by v budoucnu mohly zajišťovat dopravní obslužnost v rámci systému Pražské integrované dopravy, tedy pro hlavní město Prahu a Středočeský kraj, a to v případě, že dopravce uspěje ve výběrovém řízení na nový závazek veřejné služby. Předmětem zakázky je uzavření rámcové dohody až na 133 jednotek, přičemž minimálně 66 vozidel je garantováno k odběru v základním rozsahu. Reálný počet jednotek bude záviset na konkrétním rozsahu objednané dopravní obslužnosti.

Technické parametry pořizovaných jednotek vycházejí z požadavků Prahy a Středočeského kraje. Jedná se o moderní dvousystémové jednotky (3 kV DC a 25 kV 50 Hz AC) s maximální provozní rychlostí 160 km/h a kapacitou nejméně 380 sedících cestujících. Soupravy budou nízkopodlažní, s velkoprostorovým klimatizovaným interiérem 1. a 2. třídy. Standardní výbavou bude Wi-Fi připojení, elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky, prostor pro kočárky či jízdní kola a moderní audiovizuální informační systém. Na základě požadavků objednatelů je rovněž zvažována možnost variability uspořádání interiéru s důrazem na zvýšení prostoru pro zavazadla nebo jízdní kola – například s ohledem na plánovanou linku na Letiště Václava Havla či další připravované linky.

Součástí tendru je poptávka full-servisu jednotek bez garance jeho odběru, avšak v případě jeho výhodnosti s možností jeho objednání na období 15 let s prodloužením o dalších 15 let na celkem až 30 let. Nabídky výrobců jednotek mají obsahovat vyjmenované náhradní díly včetně dílů pro výměnný systém při servisu jednotek.

Předpokládaná hodnota zakázky je až 84 540 000 000 Kč bez DPH a zahrnuje celkový rámcový počet až 133 jednotek, full servis až na 30 let a vyjmenované náhradní díly výměnného systému. Skutečné čerpání zakázky a výše nákladů bude závislá na finální potřebě Prahy a Středočeského kraje.

Nasazení jednotek EMU 400 do provozu se předpokládá postupně od jízdního řádu 2029/2030.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

Čtyři bateriové vlaky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji dohromady už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem umožnilo zavést přímé spojení bez přestupů, cestování je rychlejší a šetrnější k přírodě díky úspoře emisí CO2.
| České dráhy
České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na pořízení moderních elektrických jednotek EMU 400, které budou součástí nabídky Českých drah na zajištění veřejné dopravy pro Prahu a Středočeský kraj. Zakázka počítá s rámcovou dohodou až na 133 jednotek. Celková předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 84,5 miliardy korun bez DPH. Nasazení nových vlaků je plánováno od prosince 2029.
| České dráhy
Zvláštní vlak vyrazí na Bílou sobotu z Českých Budějovic na Křivoklát a do Lužné u Rakovníka

Zvláštní vlak vyrazí na Bílou sobotu z Českých Budějovic na Křivoklát a do Lužné u Rakovníka

V sobotu 19. dubna vypraví České dráhy zvláštní vlak z Českých Budějovic přes Písek, Příbram, Zdice a Beroun na Křivoklát, kde bude probíhat tradiční velikonoční jarmark. V čele vlaku pojede historická motorová lokomotiva T478.1002 Bardotka. Cílovou stanicí vlaku bude Lužná u Rakovníka, kde si cestující budou moci prohlédnout expozice ČD Muzea. Pro zájemce bude po poledni připravena také vyhlídková jízda vlaku z Lužné do Řevničova a zpět. Křivoklátský expres se pak v odpoledních hodinách vrátí po stejné trase zpět do jižních Čech.
| České dráhy
Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Praha dnes získala další pohodlné noční spojení, tentokrát s městy Gdaňsk, Sopoty a Gdyně na pobřeží Baltského moře. Dosavadní noční vlak EC 461 Baltic express Gdyně – Praha přivezl dnes ráno poprvé také lůžkový vůz z Polska a dnes večer vyráží lůžkový vůz na spoji EC 460 Baltic express také z Prahy do Gdyně.
| České dráhy
Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

České dráhy a výrobní konsorcium Siemens – Škoda dosáhly dalšího milníku ve výrobě a uvádění jednotek ComfortJet do provozu. Do zkušebního provozu s cestujícími byly nasazeny první dvě kompletní devítivozové jednotky ComfortJet.
| České dráhy
České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

Každoročně je období Velikonoc časem zvýšeného zájmu o cestování. Také letos se České dráhy chystají posílit své dálkové spoje o pravidelné i mimořádné posilové vozy. Cestujícím doporučují včasné zajištění rezervací a těm bez rezervace řídit se „semaforem“, který upozorňuje na silně vytížené spoje. Výhodné bude také využití vlaků mimo přepravní špičku, případně na kratší vzdálenosti využívat méně obsazené regionální spoje. To se týká hlavně cest kolem Prahy, např. do Berouna, Kolína, Benešova u Prahy a do dalších míst v blízkosti hlavního města.
| České dráhy
S InterJety už třináctkrát na Měsíc a zpátky, dohromady najely už 10 000 000 kilometrů

S InterJety už třináctkrát na Měsíc a zpátky, dohromady najely už 10 000 000 kilometrů

Deset moderních netrakčních jednotek Českých drah pro dálkovou dopravu InterJet už najelo dohromady 10 milionů kilometrů. To odpovídá třinácti zpátečním cestám mezi Zemí a Měsícem. Každá z jednotek najela zhruba milion kilometrů, a proto všechny postupně zamíří k plánované obnově stupně R1 do šumperského závodu Škoda Pars ze skupiny Škoda Group.
| České dráhy
Série výluk omezí železniční provoz na Liberecku. České dráhy nahradí vlaky autobusy

Série výluk omezí železniční provoz na Liberecku. České dráhy nahradí vlaky autobusy

Od 8. dubna až do 30. října 2025 bude probíhat několik výluk v různých úsecích tratí 035 Železný Brod – Tanvald a 036 Liberec – Harrachov, které organizuje Správa železnic. Po dobu těchto výluk bude v jednotlivých traťových úsecích přerušena vlaková doprava. České dráhy po dobu výluk zajistí pro své cestující náhradní autobusovou dopravu.
| České dráhy
ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka otevírá po zimě své brány. K vidění je největší železniční expozice v republice

ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka otevírá po zimě své brány. K vidění je největší železniční expozice v republice

První dubnový víkend se poprvé v letošním roce otevře ČD Muzeum. Do Lužné u Rakovníka vás v sobotu z Prahy doveze historický motorový vlak. Kromě prohlídky expozic muzea s unikátní sbírkou historických vozidel se během víkendu můžete těšit na jízdy parních vlaků z Lužné do Rakovníka, Řevničova a Krupé. Během sezóny chystá ČD Muzeum pro železniční fanoušky několik tematických víkendů a celou řadu historických jízd.
| České dráhy
Denně z Budějovic do Ria, moderní vlaky na jihu Čech ujedou každý den 10 000 kilometrů

Denně z Budějovic do Ria, moderní vlaky na jihu Čech ujedou každý den 10 000 kilometrů

České dráhy ve spolupráci s Jihočeským krajem nasadily v uplynulých letech na páteřní elektrizované tratě a na linku Tábor – Písek – Strakonice nové klimatizované a bezbariérové jednotky RegioPanter a RegioFox. Každý den ujedou moderní vlaky na jihočeských tratích skoro 10 tisíc kilometrů, jako by denně urazily vzdálenost z Českých Budějovic až do brazilského Rio de Janeiro.
| České dráhy