České dráhy··4 min

České dráhy posílí kapacitu vlaků na začátku letních prázdnin

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

České dráhy tradičně posilují kapacitu svých spojů na konci školního roku a začátku letních prázdnin. Nejvíce posilových vozů bude v pátek 27. června a v sobotu 28. června. Řada spojů jezdí posílená již nejméně od začátku června a více vozů na nich pojede po celé prázdniny. Cestujícím dopravce doporučuje včasné zajištění rezervací a těm bez rezervace řídit se „semaforem“, který upozorňuje na silně vytížené spoje. Výhodné bude také využití vlaků mimo přepravní špičku v pátek a sobotu, případně na kratší vzdálenosti využívat méně obsazené regionální spoje. To se týká hlavně cest kolem Prahy, např. do Berouna, Kolína, Benešova u Prahy a do dalších míst v blízkosti hlavního města.

České dráhy počítají se zvýšenou poptávkou na začátku prázdnin již v platném jízdním řádu a v plánovaném řazení vlaků. Vybrané linky jsou kvůli vyšší poptávce po cestování posíleny už nejméně od začátku června. Více posilových vozů je řazeno například na linkách Jižní expres, Vltava a Lužnice z Prahy na jih Čech. Další vůz navíc mají také například spoje Slovácký expres, nejvytíženější Bavorské expresy mezi Prahou a Plzní nebo Západní expresy z Prahy do Chebu a rychlíky Berounka z Prahy do Klatov.

Kromě plánovaných posilových vozů mají České dráhy připraveny ještě další dispečerské pohotovostní vozy, které mohou doplnit kapacitu vlaků odjíždějících z Prahy celkově o několik stovek dodatečných míst k sezení. Tyto vozy jsou nejčastěji využívány u spojů na Moravu, např. do Ostravy či na Valašském a Slováckém expresu. Jejich nasazení budou ČD koordinovat dle aktuálního vývoje rezervací a předpokládané obsazenosti.

Přes posílení dopravy doporučuje dopravce včasnou rezervaci míst. Cestující bez rezervace by se měli řídit tzv. „semaforem“ ve vyhledávačích spojení, který upozorňuje ve čtyřech úrovních na očekávané obsazení konkrétního spoje. U vlaků označených červeným symbolem nebo dokonce oznámením, že prakticky všechna místa jsou rezervována, je nutné očekávat velmi vysoké obsazení spoje a minimum volných míst k sezení. Cestující, kteří mají možnost se vyhnout přepravní špičce, by měli v pátek a první prázdninový víkend volit spoje v sedlových časech. Při cestě na kratší vzdálenosti, hlavně kolem Prahy, např. do Kolína, Benešova, Berouna, doporučuje dopravce využít ve špičce regionální vlaky. Regionální spoje na těchto tratích jezdí často, jízdní doba oproti rychlíkům není o mnoho delší, ale v poslední den školního roku a na začátku prázdnin lze očekávat, že budou volnější oproti dálkovým vlakům na Moravu nebo na jih a západ republiky.

ČD vypravují během roční platnosti jízdního řádu 2024/2025 zhruba 2,4 milionů spojů, které ujedou přibližně 119 milionů kilometrů. Průměrný denní počet vlaků je 6 605. Díky modernizacím vlaků meziročně přibylo např. 439 bezbariérových spojů, 798 spojů s palubní Wi-Fi sítí nebo 1 430 vlaků, ve kterých jsou elektrické zásuvky.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

České dráhy ve spolupráci s Deutsche Bahn a Dánskými státními drahami DSB nabídnou od května příštího roku novou přímou mezinárodní vlakovou linku Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň. Celoročně budou v provozu dva páry vlaků denně, přes letní sezónu přibyde třetí pár. Cestující se mohou těšit na jízdu nejmodernější soupravou pro dálkovou dopravu ComfortJet. Cestovní doba mezi Prahou a Kodaní bude přibližně 11 hodin. Další zkrácení jízdní doby přinese v následujících letech dokončení podmořského Fehmarnského tunelu.
| České dráhy
ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

České dráhy ve spolupráci s Deutsche Bahn a Dánskými státními drahami DSB nabídnou od května příštího roku novou přímou mezinárodní vlakovou linku Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň. Celoročně budou v provozu dva páry vlaků denně, přes letní sezónu přibyde třetí pár. Cestující se mohou těšit na jízdu nejmodernější soupravou pro dálkovou dopravu ComfortJet. Cestovní doba mezi Prahou a Kodaní bude přibližně 11 hodin. Další zkrácení jízdní doby přinese v následujících letech dokončení podmořského Fehmarnského tunelu.
| České dráhy
ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

České dráhy ve spolupráci s Deutsche Bahn a Dánskými státními drahami DSB nabídnou od května příštího roku novou přímou mezinárodní vlakovou linku Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň. Celoročně budou v provozu dva páry vlaků denně, přes letní sezónu přibyde třetí pár. Cestující se mohou těšit na jízdu nejmodernější soupravou pro dálkovou dopravu ComfortJet. Cestovní doba mezi Prahou a Kodaní bude přibližně 11 hodin. Další zkrácení jízdní doby přinese v následujících letech dokončení podmořského Fehmarnského tunelu.
| České dráhy
Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Na více než měsíc omezí provoz vlaků na trati Olomouc – Nezamyslice modernizační práce Správy železnic. V termínu od 9. 7. do 18. 8. 2025 bude probíhat výluka v úseku Olomouc hl.n. – Prostějov hl.n. České dráhy proto zajistí za všechny vlaky v tomto úseku náhradní autobusy, které pojedou podle výlukového jízdního řádu.
| České dráhy
Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Na více než měsíc omezí provoz vlaků na trati Olomouc – Nezamyslice modernizační práce Správy železnic. V termínu od 9. 7. do 18. 8. 2025 bude probíhat výluka v úseku Olomouc hl.n. – Prostějov hl.n. České dráhy proto zajistí za všechny vlaky v tomto úseku náhradní autobusy, které pojedou podle výlukového jízdního řádu.
| České dráhy
Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Na více než měsíc omezí provoz vlaků na trati Olomouc – Nezamyslice modernizační práce Správy železnic. V termínu od 9. 7. do 18. 8. 2025 bude probíhat výluka v úseku Olomouc hl.n. – Prostějov hl.n. České dráhy proto zajistí za všechny vlaky v tomto úseku náhradní autobusy, které pojedou podle výlukového jízdního řádu.
| České dráhy
ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

České dráhy ve spolupráci s Deutsche Bahn a Dánskými státními drahami DSB nabídnou od května příštího roku novou přímou mezinárodní vlakovou linku Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň. Celoročně budou v provozu dva páry vlaků denně, přes letní sezónu přibyde třetí pár. Cestující se mohou těšit na jízdu nejmodernější soupravou pro dálkovou dopravu ComfortJet. Cestovní doba mezi Prahou a Kodaní bude přibližně 11 hodin. Další zkrácení jízdní doby přinese v následujících letech dokončení podmořského Fehmarnského tunelu.
| České dráhy
ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

České dráhy ve spolupráci s Deutsche Bahn a Dánskými státními drahami DSB nabídnou od května příštího roku novou přímou mezinárodní vlakovou linku Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň. Celoročně budou v provozu dva páry vlaků denně, přes letní sezónu přibyde třetí pár. Cestující se mohou těšit na jízdu nejmodernější soupravou pro dálkovou dopravu ComfortJet. Cestovní doba mezi Prahou a Kodaní bude přibližně 11 hodin. Další zkrácení jízdní doby přinese v následujících letech dokončení podmořského Fehmarnského tunelu.
| České dráhy
ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

ComfortJetem z Prahy až do Kodaně. České dráhy spustí v květnu 2026 přímé vlakové spojení s dánskou metropolí

České dráhy ve spolupráci s Deutsche Bahn a Dánskými státními drahami DSB nabídnou od května příštího roku novou přímou mezinárodní vlakovou linku Praha – Berlín – Hamburk – Kodaň. Celoročně budou v provozu dva páry vlaků denně, přes letní sezónu přibyde třetí pár. Cestující se mohou těšit na jízdu nejmodernější soupravou pro dálkovou dopravu ComfortJet. Cestovní doba mezi Prahou a Kodaní bude přibližně 11 hodin. Další zkrácení jízdní doby přinese v následujících letech dokončení podmořského Fehmarnského tunelu.
| České dráhy
Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Provoz vlaků mezi Olomoucí a Prostějovem omezí výluka

Na více než měsíc omezí provoz vlaků na trati Olomouc – Nezamyslice modernizační práce Správy železnic. V termínu od 9. 7. do 18. 8. 2025 bude probíhat výluka v úseku Olomouc hl.n. – Prostějov hl.n. České dráhy proto zajistí za všechny vlaky v tomto úseku náhradní autobusy, které pojedou podle výlukového jízdního řádu.
| České dráhy