České dráhy··6 min

České dráhy mají ve flotile už 50 třívozových RegioPanterů druhé generace

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group v pořadí už 50. moderní elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Jednotka číslo 640.256 vyjede v následujícím období na koleje ve Zlínském kraji. „Dlouhé“ RegioPantery brázdí tratě také v Olomouckém, Moravskoslezském, Středočeském a Královéhradeckém kraji.

„Přebrání už padesátého třívozového RegioPanteru druhé generace symbolizuje, jak velký skok dopředu v kvalitě našeho regionálního vozidlového parku jsme v posledních letech uskutečnili. Třívozové RegioPantery už slouží našim cestujícím v Olomouckém, Moravskoslezském, Středočeském a Královéhradeckém kraji a nyní se k tomuto výčtu přidává i kraj Zlínský,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a připomíná, jaké výhody nové vlaky přinášejí: „Všechny RegioPantery jsou bezbariérové, klimatizované, mají Wi-Fi, elektrické zásuvky a USB pro dobíjení mobilů nebo notebooků a jsou vybaveny nejmodernějším zabezpečením, včetně palubních jednotek evropského zabezpečovače ETCS. Na lokální tratě tak přinášíme komfort a služby, které ještě před několika lety byly vyhrazeny jen těm nejlepším dálkovým vlakům.“

RegioPanter

Elektrické jednotky RegioPanter jsou moderní bezbariérové vlaky vybavené klimatizací, palubní sítí Wi-Fi, možností napájení cestovní elektroniky ze zásuvek 230 V 50 Hz AC a USB konektorů a v nejnovější verzi nabízejí také dobíjení elektrických invalidních vozíků a elektrokol. Vlaky disponují velkým prostorem pro umístění invalidních vozíků, kočárků, jízdních kol a dalších objemných zavazadel. RegioPantery jsou vybaveny nejmodernější bezpečnostní a komunikační technikou, jako jsou evropský vlakový zabezpečovač ETCS nebo radiokomunikace GSM-R.

„Dodání jubilejní 50. třívozové jednotky RegioPanter druhé generace Českým drahám je pro nás důležitým milníkem. O to víc, když právě tato jednotka bude současně první ve Zlínském kraji. RegioPanter je vlak české výroby, ale svým komfortem a technologiemi splňuje vše, co očekáváte od vlaku mezinárodní úrovně. A fakt, že už je objednáno a vyrobeno téměř 400 elektrických jednotek RegioPanter, ukazuje, že cestující i dopravci oceňují jejich spolehlivost a pohodlí,“ říká Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva Škoda Group.

Padesát třívozových RegioPanterů ř. 640.2 v provozu představuje náhradu za 150 starších osobních vozů. Protože jde zároveň i o hnací vozidla, tyto nové jednotky současně nahrazují také 50 lokomotiv. Spojením všech těchto nových jednotek by vznikl vlak dlouhý 3 970 metrů, což odpovídá zhruba vzdálenosti mezi zastávkami Praha-Holešovice zast. a Praha-Podbaba nebo třeba mezi hlavním nádražím v Hradci Králové a stanicí Hradec Králové-Slezské Předměstí. Dodané RegioPantery nabízejí souhrnně kolem 11 600 míst k sezení v moderním klimatizovaném a nízkopodlažním interiéru.

Třívozovými RegioPantery hned ve čtyřech krajích

České dráhy u společnosti Škoda Group objednaly 60 třívozových jednotek řady 640.2 RegioPanter. Nejvíce jich jezdí v Olomouckém kraji, kde je od letošního léta nasazeno do provozu celkem 27 těchto moderních jednotek. Další jednotky jsou dodávány do Prahy a Středočeského kraje, kde jezdí v barvách Pražské integrované dopravy a oproti standardnímu vybavení RegioPanterů disponují například větší 1. třídou. S Pantery se cestující setkají i na tratích v Královéhradeckém a v Moravskoslezském kraji.

Kromě 60 jednotek řady 640.2 objednal národní dopravce i 50 kusů dvouvozových elektrických jednotek řady 650.2, které zajišťují provoz na vybraných tratích v Karlovarském, Plzeňském, Jihočeském, Moravskoslezském a Středočeském kraji a také na Vysočině.

Pokud sečteme dohromady kompletní dodávky všech dvou i třívozových RegioPanterů, jedná se o celkem 280 vozidel, které nabídnou pohodlné sedačky skoro 21 tisícům cestujících.

RegioPanter 2

Výhody elektrických jednotek RegioPanter

  • moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami dle požadavku krajů ve 2. a případně také v 1. třídě;
  • bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
  • moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem, dveře jsou vybaveny varovnou audiovizuální signalizací před zavíráním a mají bezpečnostní prvky proti sevření osob;
  • prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců;
  • doplňkové služby jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků, individuální čtecí lampičky jednotlivých míst;
  • dostatečné velké prostory pro přepravu osob na invalidním vozíku, umístění kočárků, jízdních kol a dalších velkých zavazadel;
  • moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.

Třívozový RegioPanter řady 640.2

  • kapacita 234 míst k sezení
  • délka 79,4 metrů
  • hmotnost 151 tun
  • max. rychlost 160 km/h
  • výkon 2 040 kW
  • napájecí systémy 3 kV DC a 25 kV 50 Hz AC
  • počet motorů – 6
  • počet podvozků – 6
  • počet dveří – 12

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodeji

Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodeji

Modernizace vozidlového parku Českých drah posílá legendární expresní lokomotivy „banán“ či „dvojka“, jak jim přezdívají železničáři a železniční fanouškové, do důchodu. V pravidelném provozu jim zbývají už jen zhruba dva týdny. Pak budou odstaveny do zálohy a následně nabídnuté k prodeji.
| České dráhy
Údržbové práce omezí železniční dopravu mezi Znojmem a Moravskými Budějovicemi. České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu

Údržbové práce omezí železniční dopravu mezi Znojmem a Moravskými Budějovicemi. České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu

Od neděle 23. února do 18. července proběhne nepřetržitá výluka Správy železnic na trati Znojmo – Okříšky v úseku Grešlové Mýto – Moravské Budějovice. České dráhy zajistí pro své cestující náhradní autobusovou dopravu. Po dobu výluky budou všechny vlaky mezi Grešlovým Mýtem a Moravskými Budějovicemi nahrazeny autobusy. Autobusy nahradí také spěšné vlaky mezi stanicemi Moravské Budějovice – Znojmo a opačně.
| České dráhy
Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodeji

Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodeji

Modernizace vozidlového parku Českých drah posílá legendární expresní lokomotivy „banán“ či „dvojka“, jak jim přezdívají železničáři a železniční fanouškové, do důchodu. V pravidelném provozu jim zbývají už jen zhruba dva týdny. Pak budou odstaveny do zálohy a následně nabídnuté k prodeji.
| České dráhy
Údržbové práce omezí železniční dopravu mezi Znojmem a Moravskými Budějovicemi. České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu

Údržbové práce omezí železniční dopravu mezi Znojmem a Moravskými Budějovicemi. České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu

Od neděle 23. února do 18. července proběhne nepřetržitá výluka Správy železnic na trati Znojmo – Okříšky v úseku Grešlové Mýto – Moravské Budějovice. České dráhy zajistí pro své cestující náhradní autobusovou dopravu. Po dobu výluky budou všechny vlaky mezi Grešlovým Mýtem a Moravskými Budějovicemi nahrazeny autobusy. Autobusy nahradí také spěšné vlaky mezi stanicemi Moravské Budějovice – Znojmo a opačně.
| České dráhy
Údržbové práce omezí železniční dopravu mezi Znojmem a Moravskými Budějovicemi. České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu

Údržbové práce omezí železniční dopravu mezi Znojmem a Moravskými Budějovicemi. České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu

Od neděle 23. února do 18. července proběhne nepřetržitá výluka Správy železnic na trati Znojmo – Okříšky v úseku Grešlové Mýto – Moravské Budějovice. České dráhy zajistí pro své cestující náhradní autobusovou dopravu. Po dobu výluky budou všechny vlaky mezi Grešlovým Mýtem a Moravskými Budějovicemi nahrazeny autobusy. Autobusy nahradí také spěšné vlaky mezi stanicemi Moravské Budějovice – Znojmo a opačně.
| České dráhy
Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodeji

Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodeji

Modernizace vozidlového parku Českých drah posílá legendární expresní lokomotivy „banán“ či „dvojka“, jak jim přezdívají železničáři a železniční fanouškové, do důchodu. V pravidelném provozu jim zbývají už jen zhruba dva týdny. Pak budou odstaveny do zálohy a následně nabídnuté k prodeji.
| České dráhy
Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodeji

Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodeji

Modernizace vozidlového parku Českých drah posílá legendární expresní lokomotivy „banán“ či „dvojka“, jak jim přezdívají železničáři a železniční fanouškové, do důchodu. V pravidelném provozu jim zbývají už jen zhruba dva týdny. Pak budou odstaveny do zálohy a následně nabídnuté k prodeji.
| České dráhy
Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodeji

Končí pravidelný provoz legendárních „banánů“, budou nabídnuté k prodeji

Modernizace vozidlového parku Českých drah posílá legendární expresní lokomotivy „banán“ či „dvojka“, jak jim přezdívají železničáři a železniční fanouškové, do důchodu. V pravidelném provozu jim zbývají už jen zhruba dva týdny. Pak budou odstaveny do zálohy a následně nabídnuté k prodeji.
| České dráhy
Údržbové práce omezí železniční dopravu mezi Znojmem a Moravskými Budějovicemi. České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu

Údržbové práce omezí železniční dopravu mezi Znojmem a Moravskými Budějovicemi. České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu

Od neděle 23. února do 18. července proběhne nepřetržitá výluka Správy železnic na trati Znojmo – Okříšky v úseku Grešlové Mýto – Moravské Budějovice. České dráhy zajistí pro své cestující náhradní autobusovou dopravu. Po dobu výluky budou všechny vlaky mezi Grešlovým Mýtem a Moravskými Budějovicemi nahrazeny autobusy. Autobusy nahradí také spěšné vlaky mezi stanicemi Moravské Budějovice – Znojmo a opačně.
| České dráhy
Údržbové práce omezí železniční dopravu mezi Znojmem a Moravskými Budějovicemi. České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu

Údržbové práce omezí železniční dopravu mezi Znojmem a Moravskými Budějovicemi. České dráhy zajistí náhradní autobusovou dopravu

Od neděle 23. února do 18. července proběhne nepřetržitá výluka Správy železnic na trati Znojmo – Okříšky v úseku Grešlové Mýto – Moravské Budějovice. České dráhy zajistí pro své cestující náhradní autobusovou dopravu. Po dobu výluky budou všechny vlaky mezi Grešlovým Mýtem a Moravskými Budějovicemi nahrazeny autobusy. Autobusy nahradí také spěšné vlaky mezi stanicemi Moravské Budějovice – Znojmo a opačně.
| České dráhy