České dráhy··6 min

České dráhy mají ve flotile už 50 třívozových RegioPanterů druhé generace

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group v pořadí už 50. moderní elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Jednotka číslo 640.256 vyjede v následujícím období na koleje ve Zlínském kraji. „Dlouhé“ RegioPantery brázdí tratě také v Olomouckém, Moravskoslezském, Středočeském a Královéhradeckém kraji.

„Přebrání už padesátého třívozového RegioPanteru druhé generace symbolizuje, jak velký skok dopředu v kvalitě našeho regionálního vozidlového parku jsme v posledních letech uskutečnili. Třívozové RegioPantery už slouží našim cestujícím v Olomouckém, Moravskoslezském, Středočeském a Královéhradeckém kraji a nyní se k tomuto výčtu přidává i kraj Zlínský,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a připomíná, jaké výhody nové vlaky přinášejí: „Všechny RegioPantery jsou bezbariérové, klimatizované, mají Wi-Fi, elektrické zásuvky a USB pro dobíjení mobilů nebo notebooků a jsou vybaveny nejmodernějším zabezpečením, včetně palubních jednotek evropského zabezpečovače ETCS. Na lokální tratě tak přinášíme komfort a služby, které ještě před několika lety byly vyhrazeny jen těm nejlepším dálkovým vlakům.“

RegioPanter

Elektrické jednotky RegioPanter jsou moderní bezbariérové vlaky vybavené klimatizací, palubní sítí Wi-Fi, možností napájení cestovní elektroniky ze zásuvek 230 V 50 Hz AC a USB konektorů a v nejnovější verzi nabízejí také dobíjení elektrických invalidních vozíků a elektrokol. Vlaky disponují velkým prostorem pro umístění invalidních vozíků, kočárků, jízdních kol a dalších objemných zavazadel. RegioPantery jsou vybaveny nejmodernější bezpečnostní a komunikační technikou, jako jsou evropský vlakový zabezpečovač ETCS nebo radiokomunikace GSM-R.

„Dodání jubilejní 50. třívozové jednotky RegioPanter druhé generace Českým drahám je pro nás důležitým milníkem. O to víc, když právě tato jednotka bude současně první ve Zlínském kraji. RegioPanter je vlak české výroby, ale svým komfortem a technologiemi splňuje vše, co očekáváte od vlaku mezinárodní úrovně. A fakt, že už je objednáno a vyrobeno téměř 400 elektrických jednotek RegioPanter, ukazuje, že cestující i dopravci oceňují jejich spolehlivost a pohodlí,“ říká Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva Škoda Group.

Padesát třívozových RegioPanterů ř. 640.2 v provozu představuje náhradu za 150 starších osobních vozů. Protože jde zároveň i o hnací vozidla, tyto nové jednotky současně nahrazují také 50 lokomotiv. Spojením všech těchto nových jednotek by vznikl vlak dlouhý 3 970 metrů, což odpovídá zhruba vzdálenosti mezi zastávkami Praha-Holešovice zast. a Praha-Podbaba nebo třeba mezi hlavním nádražím v Hradci Králové a stanicí Hradec Králové-Slezské Předměstí. Dodané RegioPantery nabízejí souhrnně kolem 11 600 míst k sezení v moderním klimatizovaném a nízkopodlažním interiéru.

Třívozovými RegioPantery hned ve čtyřech krajích

České dráhy u společnosti Škoda Group objednaly 60 třívozových jednotek řady 640.2 RegioPanter. Nejvíce jich jezdí v Olomouckém kraji, kde je od letošního léta nasazeno do provozu celkem 27 těchto moderních jednotek. Další jednotky jsou dodávány do Prahy a Středočeského kraje, kde jezdí v barvách Pražské integrované dopravy a oproti standardnímu vybavení RegioPanterů disponují například větší 1. třídou. S Pantery se cestující setkají i na tratích v Královéhradeckém a v Moravskoslezském kraji.

Kromě 60 jednotek řady 640.2 objednal národní dopravce i 50 kusů dvouvozových elektrických jednotek řady 650.2, které zajišťují provoz na vybraných tratích v Karlovarském, Plzeňském, Jihočeském, Moravskoslezském a Středočeském kraji a také na Vysočině.

Pokud sečteme dohromady kompletní dodávky všech dvou i třívozových RegioPanterů, jedná se o celkem 280 vozidel, které nabídnou pohodlné sedačky skoro 21 tisícům cestujících.

RegioPanter 2

Výhody elektrických jednotek RegioPanter

  • moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami dle požadavku krajů ve 2. a případně také v 1. třídě;
  • bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
  • moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem, dveře jsou vybaveny varovnou audiovizuální signalizací před zavíráním a mají bezpečnostní prvky proti sevření osob;
  • prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců;
  • doplňkové služby jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků, individuální čtecí lampičky jednotlivých míst;
  • dostatečné velké prostory pro přepravu osob na invalidním vozíku, umístění kočárků, jízdních kol a dalších velkých zavazadel;
  • moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.

Třívozový RegioPanter řady 640.2

  • kapacita 234 míst k sezení
  • délka 79,4 metrů
  • hmotnost 151 tun
  • max. rychlost 160 km/h
  • výkon 2 040 kW
  • napájecí systémy 3 kV DC a 25 kV 50 Hz AC
  • počet motorů – 6
  • počet podvozků – 6
  • počet dveří – 12

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

Všechny Lišky už jsou na Plzeňsku. České dráhy dokončily dodávky nových motorových jednotek na západ Čech

Všechny Lišky už jsou na Plzeňsku. České dráhy dokončily dodávky nových motorových jednotek na západ Čech

Dodávka moderních motorových jednotek RegioFox do Plzeňského kraje je úspěšně dokončena. České dráhy v minulém týdnu převzaly poslední dvě jednotky z dodávky celkem 10 nových regionálních vlaků od výrobce PESA Bydgoszcz. Nyní převzaté jednotky doplní stávajících osm Lišek, které jezdí na západě Čech od léta roku 2024.
| České dráhy
150 mezistátních expresů Českých drah míří do 120 zahraničních destinací

150 mezistátních expresů Českých drah míří do 120 zahraničních destinací

České dráhy letos vypravují 148 mezistátních dálkových spojů a další 4 sezónní vlaky do Polska, které obsluhují 120 různých destinací v šesti evropských zemích: v Německu, Rakousku, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a ve Švýcarsku. Ročně využije mezistátní vlaky největšího českého dopravce více než 7 milionů cestujících.
| České dráhy
Výluka v úseku Lipník nad Bečvou - Hranice na Moravě omezí provoz vlaků ČD

Výluka v úseku Lipník nad Bečvou - Hranice na Moravě omezí provoz vlaků ČD

V letošním roce bude pokračovat z důvodu rekonstrukčních prací Správy železnic dlouhodobá výluka na trati číslo 280 (Olomouc hl.n. –) Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín. Na dvě krátkodobé výluky, které ve stejném úseku probíhaly už ve druhé polovině ledna a na začátku února, naváže od 15. února v úseku Lipník nad Bečvou – Hranice na Moravě dlouhodobé omezení, které potrvá až do 13. prosince 2025.
| České dráhy
Želvy pomáhají s posunem vozidel v moravských depech

Želvy pomáhají s posunem vozidel v moravských depech

České dráhy nasadily koncem loňského roku na posun v dílnách a depech na Moravě trojici akumulátorových vozíků, kterým železničáři přezdívají želva nebo tank. Dálkově řízené vozíky slouží pro posun vagónů a ucelených jednotek v depech. Podstatně snižují náklady servisu a zvyšují efektivitu práce při manipulaci s vozidly při údržbě a opravách v dílenských halách Českých drah. Představují také bezemisní formu posunu, což oproti použití dieselových lokomotiv v uzavřených halách přispívá ke zlepšení pracovního prostředí.
| České dráhy
Další nové Lišky letos dorazí do Královéhradeckého a Středočeského kraje

Další nové Lišky letos dorazí do Královéhradeckého a Středočeského kraje

Invaze Lišek na tuzemské koleje bude pokračovat i v letošním roce. K loni dodaným 56 motorovým jednotkám řady 847 RegioFox, kterým se na železnici neřekne jinak než Liška, letos přibude dalších 21 jednotek, na které se mohou těšit především cestující v Královéhradeckém kraji a také v Praze a středních Čechách. Tam dorazí i další moderní motorové vozy RegioShuttle RS1 původem z Německa, které znají cestující pod názvem RegioSpider.
| České dráhy
Modernizace tratě změní jízdní řády vlaků mezi Prahou a Berounem

Modernizace tratě změní jízdní řády vlaků mezi Prahou a Berounem

Na hlavní trati Praha – Beroun modernizuje Správa železnic úsek z Karlštejna do Berouna a vlaky Českých drah v tomto úseku jezdí s omezeními podle výlukových jízdních řádů. V následujících týdnech budou jízdní řády upravené, a to mj. v souvislosti se souběžnými pracemi ve stanici Praha-Smíchov a v úseku Praha-Radotín – Dobřichovice. Vzhledem k poměrně velkým odchylkám od pravidelného jízdního řádu cestujícím doporučujeme, aby si před plánovanou cestou dopředu ověřili aktuální jízdní řád ve vyhledávačích spojení např. na stránkách www.cd.cz nebo v mobilní aplikaci Můj vlak.
| České dráhy
Loni jelo včas více vlaků, bylo jich přes 2 miliony

Loni jelo včas více vlaků, bylo jich přes 2 miliony

Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Načas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Bylo to celkem 2 154 326 vlaků z více než 2,4 milionu sledovaných spojů. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá jen s odjezdem z výchozí a příjezdem do cílové stanice, ale zpracovává i časy příjezdů a odjezdů ve většině stanic a zastávek na cestě. Za loňský rok statistici zpracovali přes 46,5 milionů údajů, což je v průměru skoro 20 časových údajů na jeden vlak.
| České dráhy
Loni více cestujících s handicapem i bezbariérových vlaků

Loni více cestujících s handicapem i bezbariérových vlaků

V roce 2024 přibylo bezbariérových spojů a vozidel Českých drah a cestovalo také více lidí s handicapem. Dopravce loni zajistil asistenci při 9 348 přepravách. Do provozu uvedl více než 110 dalších bezbariérových jednotek, z toho je víc jak 100 jednotek regionálních a přímo nízkopodlažních. Díky většímu počtu bezbariérových souprav se zvýšil počet spojů přístupných osobám na vozíku na 7 131. Symbolem bezbariérovosti je v jízdních řádech označeno už 8 z 10 vlaků Českých drah.
| České dráhy
Po zimní pauze znovu startuje fotbalová liga. Na stadiony se nejpohodlněji dostanete vlakem

Po zimní pauze znovu startuje fotbalová liga. Na stadiony se nejpohodlněji dostanete vlakem

Po zimní přestávce znovu vyběhnou o víkendu fotbalisté na prvoligové trávníky. Fanoušci, kteří se chystají své oblíbené týmy podpořit přímo na stadionech, mohou pro pohodlnou a rychlou cestu na zápas i ze zápasu zpět domů využít vlaky Českých drah.
| České dráhy
Fanshop Českých drah hlásí přes milion zákazníků za loňský rok. Nabídka zboží se dále rozšiřuje

Fanshop Českých drah hlásí přes milion zákazníků za loňský rok. Nabídka zboží se dále rozšiřuje

Psací potřeby, 3D magnetky, dřevěné modely vlaků nebo 3D USB disky. To patřilo mezi nejprodávanější zboží, které si zákazníci v loňském roce pořizovali na oficiálním Fanshopu Českých drah. Sortiment Fanshopu se průběžně rozšiřuje, novinkou jsou například osušky s drážní tématikou a funkční sportovní trička.
| České dráhy