Česká pošta··2 min

Česká pošta úspěšně pokračuje ve své transformaci

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je český státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Společnost zaměstnává zhruba 23 500 zaměstnanců (v roce 2022) a patří mezi největší zaměstnavatele v Česku.

Tisková zpráva

Česká pošta pokračuje v oddělení komerčních služeb od těch veřejného zájmu. V návaznosti na tento krok může racionalizovat své procesy jak v samotné České poště, tak v Balíkovně. S optimalizací postupů souvisí i zefektivnění práce v obou společnostech. Díky těmto změnám nebude pro obě budoucí společnosti potřeba současná rozsáhlá zaměstnanecká síť.

V optimalizaci budeme pokračovat příští rok, kdy Českou poštu a Balíkovnu k 1. dubnu opustí 250 manažerů a úředníků. Na České poště je nyní přirozená fluktuace 250 zaměstnanců měsíčně. Uvolněná pracovní místa se ve většině případů nebudou od ledna obsazovat. Využijeme dobrovolných odchodů a tím sociálně citlivě snížíme počet reálně propuštěných provozních zaměstnanců k 1. dubnu, kterých bude tisíc.

Zefektivněním práce nedojde k rušení pošt a ke zhoršení kvality poskytovaných služeb. Česká pošta bude plnit zadání státu a bude prostředníkem mezi ním a občany. Zároveň bude poskytovat služby veřejného zájmu, které trh ze své podstaty vyřešit nemůže. Balíkovna jako přepravní firma bude soutěžit o zákazníky na konkurenčním trhu.

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Do konce roku 2024 mohli majitelé kolkových známek tyto ceniny buď použít na zaplacení příslušných poplatků, nebo je nepoškozené vrátit na pobočkách České pošty, které je zpětně odkupovaly. Platnost kolků skončila 31. 12. 2024, nyní už není možné je použít ani zpětně prodat.
| Česká pošta
Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Do konce roku 2024 mohli majitelé kolkových známek tyto ceniny buď použít na zaplacení příslušných poplatků, nebo je nepoškozené vrátit na pobočkách České pošty, které je zpětně odkupovaly. Platnost kolků skončila 31. 12. 2024, nyní už není možné je použít ani zpětně prodat.
| Česká pošta
Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Do konce roku 2024 mohli majitelé kolkových známek tyto ceniny buď použít na zaplacení příslušných poplatků, nebo je nepoškozené vrátit na pobočkách České pošty, které je zpětně odkupovaly. Platnost kolků skončila 31. 12. 2024, nyní už není možné je použít ani zpětně prodat.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta