Česká pošta··2 min

Česká pošta úspěšně pokračuje ve své transformaci

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je český státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Společnost zaměstnává zhruba 23 500 zaměstnanců (v roce 2022) a patří mezi největší zaměstnavatele v Česku.

Tisková zpráva

Česká pošta pokračuje v oddělení komerčních služeb od těch veřejného zájmu. V návaznosti na tento krok může racionalizovat své procesy jak v samotné České poště, tak v Balíkovně. S optimalizací postupů souvisí i zefektivnění práce v obou společnostech. Díky těmto změnám nebude pro obě budoucí společnosti potřeba současná rozsáhlá zaměstnanecká síť.

V optimalizaci budeme pokračovat příští rok, kdy Českou poštu a Balíkovnu k 1. dubnu opustí 250 manažerů a úředníků. Na České poště je nyní přirozená fluktuace 250 zaměstnanců měsíčně. Uvolněná pracovní místa se ve většině případů nebudou od ledna obsazovat. Využijeme dobrovolných odchodů a tím sociálně citlivě snížíme počet reálně propuštěných provozních zaměstnanců k 1. dubnu, kterých bude tisíc.

Zefektivněním práce nedojde k rušení pošt a ke zhoršení kvality poskytovaných služeb. Česká pošta bude plnit zadání státu a bude prostředníkem mezi ním a občany. Zároveň bude poskytovat služby veřejného zájmu, které trh ze své podstaty vyřešit nemůže. Balíkovna jako přepravní firma bude soutěžit o zákazníky na konkurenčním trhu.

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta