Česká pošta··2 min

Česká pošta odměňuje své zaměstnance podle pravidel

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je český státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Společnost zaměstnává zhruba 23 500 zaměstnanců (v roce 2022) a patří mezi největší zaměstnavatele v Česku.

Tisková zpráva

Česká pošta dosáhla prvního pravomocného vítězství ve sporu týkajícím se údajného nerovného odměňování. Rozsudkem Obvodního soudu pro Prahu 1 ze dne 14. listopadu 2024 bylo rozhodnuto, že ve vztahu k zaměstnankyni L.H. státní podnik neporušil právo na spravedlivé odměňování. Jedná se o první pravomocné rozhodnutí proti organizaci Rovná mzda, která se snaží uplatnit nároky skupiny zaměstnanců.

Tento rozsudek potvrzuje dlouhodobou pozici České pošty, že ve mzdové politice nepřistupuje k nerovnému odměňování, a že historické kauzy nelze paušálně vztahovat na spory probíhající v současnosti. Celkem byly již doručeny tři rozsudky v současné skupině sporů, přičemž dva z nich – z toho jeden pravomocný – daly za pravdu České poště.

Česká pošta si není vědoma, že by přistupovala k odměňování svých zaměstnanců nerovnoměrně. Vždy se řídila platnou legislativou. Jediné pozitivum na celé kauze údajně nerovných mezd je fakt, že současné soudní spory by mohly vyvolat debatu o tom, zda právní úprava reflektuje současné podmínky na trhu práce.

PODCAST:

13. 1. 2025 - Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 163kB)

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta