Česká pošta··3 min

Česká pošta nabízí možnost objednat se na pobočku a jít hned na řadu

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je český státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Společnost zaměstnává zhruba 23 500 zaměstnanců (v roce 2022) a patří mezi největší zaměstnavatele v Česku.

Tisková zpráva

Přestože na pobočky České pošty, které jsou vybaveny vyvolávacím systémem, je možné se předem objednat a vyřídit tak své požadavky bez čekání, mnoho klientů tuto jednoduchou službu zatím nevyužívá. Proto se Česká pošta rozhodla spustit na svých pobočkách informační kampaň, která lidem tuto službu více představí.

Pokud chce klient jít na poště hned na řadu a strávit zde co nejméně času, Česká pošta nabízí možnost online rezervace. Na frekventované pobočky, které mají vyvolávací systém, se může dopředu objednat na konkrétní den i čas. Na webu postaonline.cz/rezervace nebo také v mobilní aplikaci Pošta Online si jednoduše vybere termín a službu, které se plánovaná návštěva týká. Rezervace je obratem potvrzena sms zprávou a e-mailem, kde klient najde rezervační kód. Ten pak při příchodu na poštu jen zadá do vyvolávacího systému a obratem jde na řadu. Objednávat se je nutné minimálně den předem. Další informace jsou k dispozici na ceskaposta.cz/rezervace.

„Průměrně navštíví každý měsíc všechny pobočky České pošty více než 2,5 milionu klientů​, z nichž většinu odbavíme právě na pobočkách s vyvolávacím systémem. Celkem 279 poboček disponuje vyvolávacím systémem s 351 tiskárnami pořadových čísel. Průměrná doba čekání klientů se v tomto roce pohybuje krátce nad 4 minutami, nicméně závisí samozřejmě na mnoha různých faktorech,“ vysvětlila Martina Ivanová, ředitelka divize pobočkové sítě a dodala: „Doba čekání na pobočce se může lišit, záleží třeba na velikosti a umístění pobočky, časové náročnosti vyřízení požadované služby nebo například na datu návštěvy pobočky. Některé termíny jsou klientsky daleko více vytížené, třeba kvůli výplatě důchodů či sociálních dávek.“

Přestože možnosti objednání se na konkrétní pobočku a na konkrétní čas zatím využívá jen minimum klientů České pošty, jejich počet neustále narůstá. „Komfortního objednání na konkrétní čas využívá v tomto roce zhruba jedno procento z obsloužených zákazníků. To je drobný nárůst, v druhé polovině loňského roku to bylo pouze půl procenta. Přepočteno na počet lidí mluvíme o více než 20 tisících objednaných klientů za měsíc,“ uvedla Martina Ivanová.

Povědomí o službě a jednoduchý návod, jak se objednat na konkrétní pobočku a konkrétní čas, najdou zákazníci v na letácích, plakátech či kartičkách s QR kódem přímo na pobočkách České pošty. Více se dozvědí také na webu České pošty, jejich sociálních sítích a dalších informačních kanálech.

PODCAST:

23. 5. 2024 - Ivo Vysoudil, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 344kB)

Plakát ke stažení ZDE (pdf, 4MB)

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Zaměstnanci České pošty mají po sedmi letech kolektivní smlouvu

Generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a zástupci odborových organizací podepsali v pondělí 30. června kolektivní smlouvu. Její platnost začala 1. července 2025 a je účinná do 30. června 2026. Zaměstnavatel i odborové organizace mohou zároveň využít možnosti jejího prodloužení až do konce roku 2027. Jedná se o přelomový počin, ze kterého mohou těžit výhody všechny zainteresované strany a obzvlášť zaměstnanci.
| Česká pošta
Finanční služby České pošty vede Marek Malček

Finanční služby České pošty vede Marek Malček

„Chtěl bych Martinovi poděkovat za jeho práci pro naši firmu. Na úspěšné spolupráci se skupinou ČSOB má svůj podíl,“ říká generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán a dodává: „Česká pošta a divize finančních služeb stojí před úkolem vygenerovat digitální alternativy k tradičním platebním nástrojům a dokončit realizaci nových produktů. Velkou příležitost vnímám zejména v portfoliu hotovostních služeb. To je přesně ta oblast, kam musí do budoucna Česká pošta směřovat. Pokud máme heslo #PoštaSpojuje, musíme naplnit to, co od nás očekávají konzervativní klienti i ti, kteří preferují online nástroje komunikace a plateb. Nemůžeme se uzavírat do jednoho řešení, ale musíme nabídnout různá řešení.“
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta
Konferenční červen #PoštaSpojuje

Konferenční červen #PoštaSpojuje

Česká pošta se nachází ve třetí fázi své systémové přeměny. V roce 2023 plánovala ztrátu ve výši 3,5 miliardy korun a vzhledem ke struktuře nákladů byla na pokraji insolvence. Cílem celého transformačního procesu bylo a je zachovat existenci České pošty. V první fázi proběhla ekonomická stabilizace podniku, díky které bylo možné vůbec zahájit samotnou strategickou transformaci. Poté došlo k fyzickému, právnímu a účetnímu oddělení komerčních balíkových služeb sdružených do Balíkovny od České pošty, která poskytuje služby veřejného zájmu. Tento náročný interní proces není na první pohled vidět, ale o to je důležitější. Nyní se státní podnik nachází v třetí etapě, kdy je definována nová role a úloha Pošty ve společnosti, kdy jsou zaváděny ty služby, o které mají stát, samosprávy a občané zájem z toho důvodu, že pouze Česká pošta je umí po celém území Česka realizovat. Zde konkrétní změny naopak uvidí všichni.
| Česká pošta