Datart··4 min

Češi objevují kouzlo elektromobility: Elektrokoloběžky a elektrokola mění způsob, jak se pohybujeme

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Obliba elektrokol a elektrokoloběžek roste. Zatímco ještě nedávno byly výsadou technických nadšenců nebo seniorů na výletech, dnes se s nimi běžně setkáte ve městech i na venkovských cyklostezkách. Podle společnosti DATART stoupl v květnu zájem o elektrické koloběžky meziročně téměř o 20 %.

Elektrokoloběžky si vydobyly pevné místo především v městském prostředí, kde se osvědčily jako rychlý, pohodlný a ekologický způsob každodenní dopravy. Jsou ideální pro kratší i středně dlouhé trasy, umožňují plynulý pohyb bez zdržování v zácpách a můžete je bez problémů zaparkovat. Díky své kompaktní konstrukci, snadnému ovládání a zvyšujícímu se dojezdu představují atraktivní alternativu ke klasickým dopravním prostředkům.

„Elektrokoloběžky jsou v městském provozu stále oblíbenější volbou. Moderní modely s dojezdem až 100 kilometrů, odpružením a dalšími prvky pro pohodlnou jízdu se stávají plnohodnotným dopravním prostředkem – využitelným nejen ve všední dny, ale i o víkendech při volnočasových aktivitách,“ říká Zdeněk Pintera, category manager pro elektromobilitu ve společnosti DATART.

V souvislosti s plánovanou regulací sdílených elektrokoloběžek v Praze, která omezí jejich provoz na veřejných prostranstvích, odborníci v DATARTu očekávají zvýšený zájem o osobní elektrokoloběžky. Tento trend může ještě posílit, pokud se podobná opatření rozšíří i do dalších měst.

Elektrokolo jako praktický společník

Zatímco elektrokoloběžky kralují spíše městským aglomeracím, elektrokola si našla cestu i do menších obcí. Díky asistenci elektromotoru umožňují pohodlný pohyb i těm, kteří by na klasické kolo nesedli – ať už kvůli věku, zdravotním omezením nebo fyzické kondici. Senioři díky nim zůstávají aktivní, rodiny si troufnou i na náročnější terén a mladým lidem usnadňují každodenní dojíždění.

„Elektrokola zásadně mění vnímání cyklistiky. Už to není jen sport nebo volnočasová aktivita, ale praktický dopravní prostředek, který je dostupný široké veřejnosti,“ říká Zdeněk Pintera.

Přizpůsobení individuálním potřebám

Výběr elektrokola je především odpovědí na konkrétní potřeby zákazníka. Na trhu je dnes široké spektrum modelů – od lehkých městských variant až po odolná horská elektrokola. V reakci na rostoucí poptávku nyní DATART uvádí na trh novou generaci chytrých a výkonných elektrokol značky GoGEN. Tyto e-biky, vyvíjené a montované v České republice, kladou důraz na kombinaci pohodlí, výkonu a spolehlivosti. Nabízejí kvalitní komponenty, jako jsou motory BAFANG, baterie s články SAMSUNG s dojezdem až 180 kilometrů a osvědčené řazení SHIMANO. Díky odpruženým vidlicím a robustní konstrukci se modely GoGEN hodí jak pro městský provoz, tak náročnější terén.

„Elektrokolo se pro mnoho lidí stalo každodenním pomocníkem. Uživatelé často vybírají modely, které jim usnadní dojíždění do práce, rychlé nákupy nebo víkendové výlety. Elektrokolo nabízí nejen svobodu pohybu a rychlost bez námahy, ale také přispívá ke zdravému životnímu stylu,“ vysvětluje Zdeněk Pintera.

Elektromobilita, doprava budoucnosti

Rostoucí zájem o elektrokola a elektrokoloběžky odráží širší trend směrem k udržitelnější mobilitě. Český trh na tuto poptávku reaguje rozšiřující se nabídkou modelů i budováním nové infrastruktury – od nabíjecích stanic po městské dokovací systémy.

„Spotřebitelé stále více oceňují kombinaci praktičnosti, ekologicky šetrného provozu a technologických inovací. Není proto divu, že elektrokola a elektrokoloběžky už dávno nejsou jen sezónním hitem. Stávají se trvalou součástí městské i venkovské dopravy,“ uzavírá Zdeněk Pintera.

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Letní kufry Čechů se plní nejen opalovacím krémem a plavkami, ale také technikou. Powerbanky, cestovní adaptéry i foťáky se staly nedílnou součástí dovolené – slouží k navigaci, focení i zábavě. DATART zaznamenal 15% nárůst prodejů powerbank ještě před začátkem hlavní sezóny a očekává další růst. Největší zájem o cestovní adaptéry přichází tradičně v červenci, kdy lidé vyrážejí nejčastěji za hranice.
| Datart
Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Letní kufry Čechů se plní nejen opalovacím krémem a plavkami, ale také technikou. Powerbanky, cestovní adaptéry i foťáky se staly nedílnou součástí dovolené – slouží k navigaci, focení i zábavě. DATART zaznamenal 15% nárůst prodejů powerbank ještě před začátkem hlavní sezóny a očekává další růst. Největší zájem o cestovní adaptéry přichází tradičně v červenci, kdy lidé vyrážejí nejčastěji za hranice.
| Datart
Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Letní kufry Čechů se plní nejen opalovacím krémem a plavkami, ale také technikou. Powerbanky, cestovní adaptéry i foťáky se staly nedílnou součástí dovolené – slouží k navigaci, focení i zábavě. DATART zaznamenal 15% nárůst prodejů powerbank ještě před začátkem hlavní sezóny a očekává další růst. Největší zájem o cestovní adaptéry přichází tradičně v červenci, kdy lidé vyrážejí nejčastěji za hranice.
| Datart
Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Letní kufry Čechů se plní nejen opalovacím krémem a plavkami, ale také technikou. Powerbanky, cestovní adaptéry i foťáky se staly nedílnou součástí dovolené – slouží k navigaci, focení i zábavě. DATART zaznamenal 15% nárůst prodejů powerbank ještě před začátkem hlavní sezóny a očekává další růst. Největší zájem o cestovní adaptéry přichází tradičně v červenci, kdy lidé vyrážejí nejčastěji za hranice.
| Datart
Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Letní kufry Čechů se plní nejen opalovacím krémem a plavkami, ale také technikou. Powerbanky, cestovní adaptéry i foťáky se staly nedílnou součástí dovolené – slouží k navigaci, focení i zábavě. DATART zaznamenal 15% nárůst prodejů powerbank ještě před začátkem hlavní sezóny a očekává další růst. Největší zájem o cestovní adaptéry přichází tradičně v červenci, kdy lidé vyrážejí nejčastěji za hranice.
| Datart
Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Letní kufry Čechů se plní nejen opalovacím krémem a plavkami, ale také technikou. Powerbanky, cestovní adaptéry i foťáky se staly nedílnou součástí dovolené – slouží k navigaci, focení i zábavě. DATART zaznamenal 15% nárůst prodejů powerbank ještě před začátkem hlavní sezóny a očekává další růst. Největší zájem o cestovní adaptéry přichází tradičně v červenci, kdy lidé vyrážejí nejčastěji za hranice.
| Datart
Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Letní kufry Čechů se plní nejen opalovacím krémem a plavkami, ale také technikou. Powerbanky, cestovní adaptéry i foťáky se staly nedílnou součástí dovolené – slouží k navigaci, focení i zábavě. DATART zaznamenal 15% nárůst prodejů powerbank ještě před začátkem hlavní sezóny a očekává další růst. Největší zájem o cestovní adaptéry přichází tradičně v červenci, kdy lidé vyrážejí nejčastěji za hranice.
| Datart
Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Češi letos kromě plavek balí i techniku. Prodeje powerbank v hlavní letní sezóně vzrůstají až o 30 %

Letní kufry Čechů se plní nejen opalovacím krémem a plavkami, ale také technikou. Powerbanky, cestovní adaptéry i foťáky se staly nedílnou součástí dovolené – slouží k navigaci, focení i zábavě. DATART zaznamenal 15% nárůst prodejů powerbank ještě před začátkem hlavní sezóny a očekává další růst. Největší zájem o cestovní adaptéry přichází tradičně v červenci, kdy lidé vyrážejí nejčastěji za hranice.
| Datart
Nintendo Switch 2: Herní revoluce, na kterou jste čekali, je tady!

Nintendo Switch 2: Herní revoluce, na kterou jste čekali, je tady!

Herní svět se otřásá v základech! Nintendo uvádí druhou generaci legendární konzole Nintendo Switch 2. Tento revoluční hybrid mezi konzolí a handheldem se chystá ovládnout trh a nabídnout hráčům nezapomenutelný herní zážitek. Gamerská novinka si zachovává svou flexibilitu hybridní konzole, ale přináší více výkonu, větší displej a dokonalejší ergonomii. Nintendo Switch 2 si mohou fanoušci pořídit i v prodejnách DATART, kde se herní konzole stávají čím dál populárnější.
| Datart
Nintendo Switch 2: Herní revoluce, na kterou jste čekali, je tady!

Nintendo Switch 2: Herní revoluce, na kterou jste čekali, je tady!

Herní svět se otřásá v základech! Nintendo uvádí druhou generaci legendární konzole Nintendo Switch 2. Tento revoluční hybrid mezi konzolí a handheldem se chystá ovládnout trh a nabídnout hráčům nezapomenutelný herní zážitek. Gamerská novinka si zachovává svou flexibilitu hybridní konzole, ale přináší více výkonu, větší displej a dokonalejší ergonomii. Nintendo Switch 2 si mohou fanoušci pořídit i v prodejnách DATART, kde se herní konzole stávají čím dál populárnější.
| Datart