Invia··4 min

Češi a dovolená: Balí se den před odjezdem, berou si dvoje plavky a chtějí si odpočinout od práce i od sociálních sítí

Invia

Invia

Invia.cz, a.s. je cestovní agentura. Specializuje se na prodej dovolených na internetu. Pod současným názvem působí od roku 2004. Patří do skupiny European Bridge Travel.

Tisková zpráva

Češi a dovolená: Balí se den před odjezdem, berou si dvoje plavky a chtějí si odpočinout od práce i od sociálních sítí

Dovolená je pro Čechy stěžejním bodem v kalendáři. Ačkoliv před odjezdem prožívají mírnou nervozitu, u třetiny z nich převládá radost a nadšení. Preferují kombinaci aktivní dovolené a relaxace, pracovat nehodlá více než 90 % dotazovaných. Vyplývá to z průzkumu cestovní agentury Invia realizovaného prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.

Podle průzkumu cestovní agentury Invia třetina respondentů považuje plánování dovolené za stresující, přesto se každý druhý balí pouze den před odjezdem: „Téměř třetina (29 %) dotazovaných uvedla, že prožívá radost i obavy zároveň, každý čtvrtý je nervózní z toho, aby začátek dovolené proběhl hladce a bez problémů,“ říká k průzkumu Jiřina Ekrt Jirušková, tisková mluvčí cestovní agentury Invia.

Nervozita může pramenit především z představy, jak by měla ideální dovolená vypadat. „Často na sebe vyvíjíme nerealistickou kombinaci nároků. Chceme mít dokonalé zážitky, harmonické chvíle s blízkými, vše perfektní a přesně podle očekávání. Pak ale hrozí pocity zklamání,“ říká ke stresujícím chvílím Alice Budová, profesionální koučka osobního a profesního rozvoje s tím, že očekávání je třeba formulovat chytře: „Jaký je ten jeden nejlákavější zážitek, se kterým chce každý z rodiny odjet? Jaká je ta nejdůležitější potřeba, kterou chceme dovolenou naplnit? S jakým pocitem chci z dovolené odjíždět, co konkrétně pro to mohu každý den udělat? Podobné dotazy nám mohou pomoci být realističtější ve svých očekáváních a tlumit tak negativní pocit, který v nás mohou před odjezdem vytvářet.“

Seznamy a vážení kufru před odletem

S balením věcí si Češi starosti příliš nedělají, každý druhý se připravuje den před odjezdem. Třetina lidí (32 %) si nechává týdenní rezervu: „Z průzkumu vyplývá, že si více než polovina Čechů (60 %) píše seznamy věcí, co nezapomenout. K moři nesmí chybět především plavky, 60 % si bere nejčastěji dvoje,“ dodává k průzkumu Jiřina Ekrt Jirušková. Před doletem si pak téměř polovina lidí (45 %) váží zavazadlo doma, předchází tím zbytečnému stresu a komplikacím na letišti.

Relax a digitální detox

Téměř polovina Čechů (46 %) vyhledává kombinaci aktivní a odpočinkové dovolené. Relaxaci u moře, bazénu či na chatě volí každý třetí. O tom, že Češi berou rekreaci na dovolené vážně, svědčí i to, že více než 90 % dotazovaných nehodlá na dovolené pracovat, 73 % respondentů si s sebou nebere pracovní počítač ani telefon.

Práce ovšem není jediným prvkem, od kterého bychom si měli odpočinout: „Pro mentální regeneraci ale nestačí na dovolené jen nepracovat. Neustálým scrollováním a nasáváním přemíry podnětů v digitálním vesmíru se dá prokrastinovat i od pořádného odpočinku,“ doplňuje profesionální koučka Alice Budová.

Offline dovolená

Důležitost přítomného okamžiku a odpočinku od online světa si uvědomují i Češi, digitální detox si na cestách dopřejí téměř tři čtvrtiny dotazovaných, kteří na dovolené plánují omezit používání internetu. „Dovolená je skvělá příležitost pro trénink technik meditace a mindfulness. Buďme zvídaví, přítomní tady a teď. Upusťme od perfekcionismu a radujme se i z nedokonalého," uzavírá Alice Budová, profesionální koučka.

Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos na vzorku 1000 respondentů.

Publikováno: 14.05.2024

Zdroj: www.invia.cz

Další články

Další články od Invia

Darujte začátek společného příběhu – na mapě světa

Darujte začátek společného příběhu – na mapě světa

Přemýšlíte, čím obdarovat čerstvě oddané duše? Co takhle novomanželům přispět na jejich první velké "spolu"? Dárkový poukaz od Invia je chytrý způsob, jak darovat zážitek – ať už si za něj vyberou víkend na horách nebo ho využijí jako příspěvek na svatební cestu do tropického ráje, vždycky to bude výlet podle jejich gusta.
| Invia
Chcete si dovolenou užít bez starostí? Začněte správným pojištěním

Chcete si dovolenou užít bez starostí? Začněte správným pojištěním

Opalovací krém? Máte. Plavky? Máte. A co pojištění? Bez něj může i banální zdravotní problém pořádně provětrat vaši peněženku. Přinášíme přehled toho, na co si dát při výběru cestovního pojištění pozor, a tipy, které se vám na cestách opravdu budou hodit.
| Invia
5 tipů na ideální jednodenní výlety na Turecké riviéře, které vám vezmou dech

5 tipů na ideální jednodenní výlety na Turecké riviéře, které vám vezmou dech

Pro spoustu lidí je Turecko synonymem pro all-inclusive dovolenou. Co když vás pláže omrzí a zatoužíte po něčem víc? Přinášíme pět nejzajímavějších jednodenních výletů, které vás vytáhnou z hotelového lehátka a ukážou vám tuto oblíbenou letní destinaci v naprosto jiném světle. Starověká města, kaňony hluboké stovky metrů, tyrkysová jezera a místa, kde se psala historie – vystupte ze své komfortní zóny a objevte tureckou riviéru jinak, než ji znáte.
| Invia
Athény, Istanbul nebo Barcelona? Přinášíme 5 měst, která budete chtít navštívit ještě dnes

Athény, Istanbul nebo Barcelona? Přinášíme 5 měst, která budete chtít navštívit ještě dnes

Slunečné dny nás konečně lákají ven, a co může být lepšího než využít tento čas k objevování nových míst? Evropské metropole nabízí ideální příležitost, jak zažít fascinující kulturu, umění a historii, aniž byste museli na dovolenou vyčlenit týdny. Eurovíkendy jsou proto perfektní volbou pro ty, kteří touží po krátkém, ale intenzivním zážitku. Přinášíme pět destinací, které by na vašem cestovatelském bucket listu rozhodně neměly chybět.
| Invia
Nová kampaň Invia vás pobaví a naladí na dovolenou. Sází na hravé využití umělé inteligence a univerzálnost

Nová kampaň Invia vás pobaví a naladí na dovolenou. Sází na hravé využití umělé inteligence a univerzálnost

Největší online prodejce zájezdů v Česku přichází s novou kampaní na podporu prodejů letních dovolených. Po dvou letech televizní kampaně „Radost začíná u nás“ a následném návratu k autentickému UGC formátu Invia přichází s novým směrem. Hlavními tvářemi komunikace se stávají Flip a Flop – animované postavičky plážových pantoflí, které nejen symbolizují dovolenou, ale díky využití umělé inteligence nabízejí široké možnosti pro flexibilní content marketing napříč celým rokem.
| Invia
Dovolená s dětmi bez stresu? Cestovní agentura šetří rodičům čas, nervy i peněženku

Dovolená s dětmi bez stresu? Cestovní agentura šetří rodičům čas, nervy i peněženku

Rodinná dovolená by měla být hlavně o radosti – z nových zážitků, společně stráveného času a zaslouženého odpočinku. Jenže zatímco děti už sní o skluzavkách a zmrzlině, rodiče balancují mezi přehledem hotelových recenzí, cenovkami letenek a nekonečným seznamem „co všechno zařídit“. Letos to ale může být jinak – bez stresu, kompromisů i ztracených večerů nad plánováním. S pomocí cestovní agentury totiž dovolená začíná ještě dřív, než dorazíte na letiště.
| Invia
Češi během květnových svátků investují do cestování, počet zájezdů vzrostl o pětinu

Češi během květnových svátků investují do cestování, počet zájezdů vzrostl o pětinu

Květnové státní svátky představují významný impuls pro cestovní ruch. Podle aktuálních statistik největšího prodejce online zájezdů v tuzemsku, cestovní agentury Invia, se počet klientů, kteří si na období 1.–8. května rezervovali dovolenou, meziročně zvýšil o 20 %. Češi tradičně preferují týdenní pobyty u moře v Egyptě (33 %), Turecku (19 %) a Tunisku (8 %), roste však také poptávka po eurovíkendech v evropských metropolích. Nejvíce cestujících tvoří páry, které využívají prodlouženého volna k odpočinku mimo hlavní turistickou sezónu.
| Invia
WP Holding dokončil akvizici skupiny Invia

WP Holding dokončil akvizici skupiny Invia

Společnost WP Holding dokončila akvizici 100 % akcií společnosti Invia Group SE, přední evropské skupiny v cestovním ruchu. V důsledku této integrace bude WP spravovat široké portfolio značek zaměřených na cestování, které působí v devíti evropských zemích, a ročně poskytne své služby téměř 6 milionům cestovatelů. Odpovědnost za vedení tohoto segmentu byla svěřena Aleksanderu Kuszovi, viceprezidentovi pro e-commerce ve společnosti WP Holding.
| Invia
Antalya: Riviéra, která osloví i ty nejnáročnější. Belek jako její nejluxusnější adresa

Antalya: Riviéra, která osloví i ty nejnáročnější. Belek jako její nejluxusnější adresa

Zavřete oči a nadechněte se vůně borovic, která se snoubí se slaným mořským vzduchem. Až oči opět otevřete, spatříte, jak mezi zlatými olivovníky vystupují siluety antických sloupů, a ucítíte, jak paprsky slunce štědře hřejí. Vítejte v provincii Antalya, klenotu Turecké riviéry, kde se historie setkává s moderním luxusem a příroda kouzlí s neuvěřitelnou rozmanitostí. Ať už toužíte po kulturních pokladech, relaxaci na pláži, nebo prvotřídním servisu v exkluzivních resortech – Antalya bude místem, které vám zůstane v paměti. Přijďte objevit svůj vlastní ráj na zemi a nechte se unést krásami, které čekají právě na vás.
| Invia
Invia Awards: Kde podle Čechů strávíte nejlepší dovolenou?

Invia Awards: Kde podle Čechů strávíte nejlepší dovolenou?

Největší tuzemská cestovní agentura přichází s prestižním oceněním Invia Awards. Představuje nejpopulárnější a nejprodávanější hotely letní sezóny roku 2024 v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích Čechů, jako jsou Řecko, Turecko, Egypt, Bulharsko, Španělsko
| Invia