BMW··9 min

BMW M4 CS Edition VR46: Exkluzivní edice připomíná narozeniny továrního jezdce BMW M Valentina Rossiho.

BMW

BMW

BMW (zkratka pro zvuk Bayerische Motoren Werke AG) je německý výrobce automobilů, motocyklů a pohonných jednotek. Hlavní sídlo společnosti je v Mnichově. BMW je mateřskou společností firem Mini a Rolls-Royce a v nedávné minulosti i bývalé skupiny Rover. V roce 2005 zaměstnával koncern přes 105 000 lidí. Modro-bílý vzor znaku firmy je stylizací roztočené vrtule v barvách bavorské vlajky a znamená symbol výroby leteckých motorů.

Tisková zpráva

Mnichov. #46 je nyní 46 let. BMW M má k narozeninám devítinásobného motocyklového mistra světa a současného továrního jezdce BMW M Valentina Rossiho (I) dokonalý dárek: BMW M4 CS Edition VR46 (kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP: 10,2 l/100 km, kombinované emise CO2 podle WLTP: 232 g/km, třída CO2: G)*. Tato exkluzivní edice, vyráběná v továrně BMW Group v Dingolfingu, je k dispozici ve dvou výrazných designových variantách: Sport a Style. Na návrhu obou verzí, z nichž každá vznikne v omezeném počtu 46 vozů, se osobně podílel sám „Doktor“. Světoznámé číslo, které je Rossiho ochrannou známkou, je uvnitř i vně BMW M4 CS Edition VR46 umístěno na několika místech, například na dveřích a střeše, která je vyrobena z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP).

Pořízení BMW M4 CS Edition VR46 je spojeno také s jedinečným zážitkem, který zahrnuje exkluzivní osobní setkání s Valentinem Rossim v jeho domě VR46 Motor Ranch v Tavullii (I) a účast na BMW M Driving Experience na závodním okruhu Misano (I).

Exkluzivní laky BMW Individual a speciální detaily exteriéru a interiéru.

Jedním ze způsobů, jimiž se BMW M4 CS Edition VR46 liší od BMW M4 CS (kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP: 10,2 l/100 km, kombinované emise CO2 podle WLTP: 232 g/km, třída CO2: G)*, jsou dva exkluzivní laky BMW Individual, které dokonale ladí s mnoha viditelně ponechanými karbonovými plochami, jako jsou například otvory v kapotě. Mezi další charakteristické prvky patří řada exkluzivních detailů exteriéru a interiéru. Celkové barevné pojetí obou designových verzí je inspirováno preferovanými tóny a expresivním vizuálním stylem Valentina Rossiho. Například verze „Sport“ používá modrý metalický lak Marina Bay Blue s velkým číslem „46“ v tmavším modrém metalickém odstínu Tanzanite Blue umístěném na obou bocích. U designové varianty „Style“ je karoserie lakovaná matným modrým metalickým lakem Frozen Tanzanite Blue, přičemž „46“ je tentokrát na obou stranách v matně modrém metalickém provedení Frozen Marina Bay Blue. V narážce na Rossiho oblíbené barevné schéma je obrys BMW M masky chladiče a jeden z paprsků ve tvaru písmene V na M kovaných kolech z lehké slitiny, který stejně jako u závodních vozů označuje polohu ventilku pneumatiky, lakován zářivě žlutou barvou. To platí také pro brzdové třmeny s logem M a ozdobný pruh nad dveřmi u varianty „Sport“. Střechu z uhlíkových kompozitů, stejně jako boky vozu zdobí ručně vytvořené velké logo VR46 (samozřejmě také ve žluté barvě) a Rossiho podpis. Na víku zavazadlového prostoru je nápis VR46.

Žluté ozdobné prvky pokračují i v interiéru BMW M4 CS Edition VR46, který je proveden převážně v modré barvě Night Blue. M karbonová skořepinová sedadla jsou disponují koženým čalouněním Merino v barevné kombinaci černá/tmavě modrá Night Blue. Exkluzivní kontrast vytváří žlutá barva Sao Paulo v oblasti ramen na prvcích z Alcantary. Opěrky hlavy jsou stejně jako prahové lišty opatřeny výrazným žlutým logem VR46. Tříramenný M volant čalouněný Alcantarou s věncem s plochou spodní částí je navíc opatřen žlutým kontrastním prošíváním a žlutou středicí značkou na 12. hodině. Na středové konzole z uhlíkových kompozitů je ve všech exemplářích Edition VR46 umístěn štítek s nápisem „1/46“, který každý vůz Sport nebo Style identifikuje jako jeden z limitované série.

Řadový šestiválcový motor o výkonu 405 kW/550 k.

Tlukoucím srdcem BMW M4 CS Edition VR46 je vysokootáčkový řadový šestiválec o objemu 3,0 litru s technologií M TwinPower Turbo. Smyslem existence této pohonné jednotky byly od prvního dne jejího vývoje výkony na závodních tratích. Díky zvýšení maximálního plnicího tlaku dvou jednokomorových turbodmychadel na 2,1 baru a specifickým úpravám řídicí jednotky nyní motor edičního modelu generuje výkon 405 kW/550 k, který je přenášen na vozovku prostřednictvím osmistupňové samočinné převodovky M Steptronic, inteligentního systému pohonu všech kol M xDrive a aktivního M diferenciálu. Bleskový nárůst výkonu a efektivní trakce umožňují vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a z 0 na 200 km/h za 11,1 sekundy. Při použití metody měření „1 foot rollout “** jsou tyto hodnoty 3,1 sekundy pro sprint z 0 na 100 km/h a 10,8 sekundy pro zrychlení z 0 na 200 km/h. Zrychlení z 80 na 120 km/h trvá na čtvrtý rychlostní stupeň 2,6 sekundy a na pátý 3,3 sekundy. Maximální rychlost edičního modelu, který je standardně dodáván s paketem M Driver's, je elektronicky omezena na 302 km/h.

K vynikajícím reakcím motoru přispívá pro tento model specifické uložení pohonné jednotky s tužší charakteristikou. Pevné spojení šestiválce s nosnou strukturou vozu umožňuje při každém sešlápnutí plynového pedálu mimořádně přímý přenos jeho výkonu na hnací ústrojí. Systém přívodu oleje i chladicí systém jsou navrženy tak, aby zvládaly specifické nároky jízdy na okruhu, včetně trvale vysokých otáček a extrémního bočního zrychlení. Přenos výkonu motoru doprovází emoce vzbuzující zvukový doprovod generovaný výfukovou soustavou se dvěma samostatnými větvemi, elektricky ovládanými klapkami, lehkým titanovým zadním tlumičem výfuku a, jak je u M zvykem, dvěma páry koncovek lakovaných matně černou barvou.

Pro daný model specificky naladěný podvozek a regulační systémy.

Podvozek nového BMW M4 CS Edition VR46 byl pečlivě přizpůsoben výkonové charakteristice motoru, celkové koncepci vozu a jeho rozložení hmotnosti. Na míru přizpůsobená kinematika náprav a na míru nastavený odklon kol, charakteristika tlumičů, pomocných pružin a zkrutných stabilizátorů zlepšují přesnost řízení, přenos bočních sil při průjezdu zatáčkou, odezvu pružin a tlumičů a vnímání polohy kol. Elektronicky řízené tlumiče adaptivního M podvozku jsou rovněž dodávány v nastavení specifickém pro daný model, stejně jako elektromechanické řízení M Servotronic s proměnným převodem a integrovaný brzdový systém.

46 – poznávací znamení výjimečného závodníka.

Číslo 46 provází Valentina Rossiho po celou dobu jeho mimořádné kariéry motocyklového závodníka a jezdce a stalo se dokonce jeho ochrannou známkou více než přezdívka „The Doctor“ nebo „Il Dottore“. Protože Valentino viděl svého otce Graziana Rossiho závodit na motocyklech s číslem 46, zvolil si toto číslo již na počátku své kariéry. Dokonce ho ani nevyměnil za číslo 1, když se stal mistrem světa, což by mohl udělat.

Valentino Rossi získal svůj první titul mistra světa ve třídě do 125 cm3 v roce 1997. O dva roky později přidal titul ve třídě 250 cm3. V roce 2000 přestoupil do nejvyšší kategorie Grand Prix, třídy 500 cm3, v níž se v roce 2001 stal mistrem světa. V následujícím roce byla tato kategorie nahrazena třídou MotoGP a Rossi v ní nadále dominoval. Do roku 2005 přidal další čtyři tituly mistra světa a osmý a devátý titul následovaly v letech 2008 a 2009. S těmito devíti tituly mistra světa a ne méně než 115 vítězstvími ve Velkých cenách je jedním ze tří nejúspěšnějších motocyklových závodníků v historii a celosvětovou ikonou motoristického sportu. VR46 se stala celosvětovou obchodní značkou a Rossiho rodné město Tavullia dokonce na jeho počest snížilo rychlostní limit z obvyklých 50 km/h na 46 km/h.

Od začátku roku 2023 továrním jezdcem BMW M.

Když ve finále sezony 2021 spadla opona za jeho motocyklovou kariérou, obrátil Valentino Rossi svou pozornost výhradně k automobilovým závodům, přičemž už předtím absolvoval několik testů v závodních vozech formule 1 a hostoval v rallye či vytrvalostních závodech. Od začátku sezony 2023 je továrním jezdcem BMW M a za volantem BMW M4 GT3 pro BMW M Team WRT se účastní seriálů, jako je GT World Challenge Europe a FIA World Endurance Championship (FIA WEC), jehož součástí je i 24 hodin Le Mans (F). Na začátku února 2025 obsadil s vozem BMW M4 GT3 druhé místo ve 12hodinovém závodě na okruhu Bathurst (AUS), úvodním podniku letošní sezóny Intercontinental GT Challenge (IGTC).

Exkluzivní setkání s Valentinem Rossim v Itálii.

Exkluzivním bonusem, který získají zákazníci při koupi BMW M4 CS Edition VR46, je možnost užít si výjimečný dvoudenní zážitek v Itálii. První den zahrnuje návštěvu areálu VR46 Motor Ranch v Tavullii, včetně grilování a možnosti popovídat si se samotným Valentinem Rossim. Druhý den je v plánu závodní okruh Misano, kde se uskuteční speciální BMW M Driving Experience s nejnovějšími modely BMW M. Zde na svém domácím okruhu Rossi za volantem BMW M4 GT3 vyhrál v letech 2023 a 2024 závody GT World Challenge Europe Sprint Cup.

* Údaje o spotřebě a emisích: kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP: 10,2 l/100 km, kombinované emise CO2 podle WLTP: 232 g/km, třída CO2: G.

** Hodnota s odečtenou hodnotou „rolloutu“ (rozjezdu). Při této alternativní metodě měření začíná měření času až po projetí světelné závory. Vzdálenost, která se při měření nezohledňuje („rollout“, neboli rozjezd), je 1 stopa = 30,48 cm.

Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Další články

Další články od BMW

BMW M4 CS Edition VR46: Exkluzivní edice připomíná narozeniny továrního jezdce BMW M Valentina Rossiho.

BMW M4 CS Edition VR46: Exkluzivní edice připomíná narozeniny továrního jezdce BMW M Valentina Rossiho.

Mnichov. #46 je nyní 46 let. BMW M má k narozeninám devítinásobného motocyklového mistra světa a současného továrního jezdce BMW M Valentina Rossiho (I) dokonalý dárek: BMW M4 CS Edition VR46 (kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP: 10,2 l/100 km, kombinované emise CO2 podle WLTP: 232 g/km, třída CO2: G)*. Tato exkluzivní edice, vyráběná v továrně BMW Group v Dingolfingu, je k dispozici ve dvou výrazných designových variantách: Sport a Style. Na návrhu obou verzí, z nichž každá vznikne v omezeném počtu 46 vozů, se osobně podílel sám „Doktor“. Světoznámé číslo, které je Rossiho ochrannou známkou, je uvnitř i vně BMW M4 CS Edition VR46 umístěno na několika místech, například na dveřích a střeše, která je vyrobena z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP).
| BMW
Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Mnichov/Landshut. BMW Group představuje svůj další technologický pokrok v technice elektrického pohonu, který předznamenává novou éru elektrické mobility. Na Tech Days v Landshutu BMW Group poskytla první informace o vývoji a výrobě vysokonapěťové baterie a elektrického pohonu 6. generace technologie BMW eDrive. Tuto techniku bude využívat každý čistě elektrický model chystané Neue Klasse. První model z řady Neue Klasse se začne sériově vyrábět v maďarské továrně společnosti v Debrecíně ještě letos.
| BMW
Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Mnichov/Landshut. BMW Group představuje svůj další technologický pokrok v technice elektrického pohonu, který předznamenává novou éru elektrické mobility. Na Tech Days v Landshutu BMW Group poskytla první informace o vývoji a výrobě vysokonapěťové baterie a elektrického pohonu 6. generace technologie BMW eDrive. Tuto techniku bude využívat každý čistě elektrický model chystané Neue Klasse. První model z řady Neue Klasse se začne sériově vyrábět v maďarské továrně společnosti v Debrecíně ještě letos.
| BMW
Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Mnichov/Landshut. BMW Group představuje svůj další technologický pokrok v technice elektrického pohonu, který předznamenává novou éru elektrické mobility. Na Tech Days v Landshutu BMW Group poskytla první informace o vývoji a výrobě vysokonapěťové baterie a elektrického pohonu 6. generace technologie BMW eDrive. Tuto techniku bude využívat každý čistě elektrický model chystané Neue Klasse. První model z řady Neue Klasse se začne sériově vyrábět v maďarské továrně společnosti v Debrecíně ještě letos.
| BMW
Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Mnichov/Landshut. BMW Group představuje svůj další technologický pokrok v technice elektrického pohonu, který předznamenává novou éru elektrické mobility. Na Tech Days v Landshutu BMW Group poskytla první informace o vývoji a výrobě vysokonapěťové baterie a elektrického pohonu 6. generace technologie BMW eDrive. Tuto techniku bude využívat každý čistě elektrický model chystané Neue Klasse. První model z řady Neue Klasse se začne sériově vyrábět v maďarské továrně společnosti v Debrecíně ještě letos.
| BMW
Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Mnichov/Landshut. BMW Group představuje svůj další technologický pokrok v technice elektrického pohonu, který předznamenává novou éru elektrické mobility. Na Tech Days v Landshutu BMW Group poskytla první informace o vývoji a výrobě vysokonapěťové baterie a elektrického pohonu 6. generace technologie BMW eDrive. Tuto techniku bude využívat každý čistě elektrický model chystané Neue Klasse. První model z řady Neue Klasse se začne sériově vyrábět v maďarské továrně společnosti v Debrecíně ještě letos.
| BMW
Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Mnichov/Landshut. BMW Group představuje svůj další technologický pokrok v technice elektrického pohonu, který předznamenává novou éru elektrické mobility. Na Tech Days v Landshutu BMW Group poskytla první informace o vývoji a výrobě vysokonapěťové baterie a elektrického pohonu 6. generace technologie BMW eDrive. Tuto techniku bude využívat každý čistě elektrický model chystané Neue Klasse. První model z řady Neue Klasse se začne sériově vyrábět v maďarské továrně společnosti v Debrecíně ještě letos.
| BMW
Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Mnichov/Landshut. BMW Group představuje svůj další technologický pokrok v technice elektrického pohonu, který předznamenává novou éru elektrické mobility. Na Tech Days v Landshutu BMW Group poskytla první informace o vývoji a výrobě vysokonapěťové baterie a elektrického pohonu 6. generace technologie BMW eDrive. Tuto techniku bude využívat každý čistě elektrický model chystané Neue Klasse. První model z řady Neue Klasse se začne sériově vyrábět v maďarské továrně společnosti v Debrecíně ještě letos.
| BMW
Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Mnichov/Landshut. BMW Group představuje svůj další technologický pokrok v technice elektrického pohonu, který předznamenává novou éru elektrické mobility. Na Tech Days v Landshutu BMW Group poskytla první informace o vývoji a výrobě vysokonapěťové baterie a elektrického pohonu 6. generace technologie BMW eDrive. Tuto techniku bude využívat každý čistě elektrický model chystané Neue Klasse. První model z řady Neue Klasse se začne sériově vyrábět v maďarské továrně společnosti v Debrecíně ještě letos.
| BMW
Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Rychlejší nabíjení a delší dojezd: BMW Group představuje revoluční koncept elektrického pohonu s 800voltovou technologií pro Neue Klasse.

Mnichov/Landshut. BMW Group představuje svůj další technologický pokrok v technice elektrického pohonu, který předznamenává novou éru elektrické mobility. Na Tech Days v Landshutu BMW Group poskytla první informace o vývoji a výrobě vysokonapěťové baterie a elektrického pohonu 6. generace technologie BMW eDrive. Tuto techniku bude využívat každý čistě elektrický model chystané Neue Klasse. První model z řady Neue Klasse se začne sériově vyrábět v maďarské továrně společnosti v Debrecíně ještě letos.
| BMW