České dráhy··5 min

Baltic expressy vozí cestující už 3 měsíce. Od poloviny dubna přibyde na noční spoje lůžkový vůz

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

Nejnovější mezistátní dálková linka Ex32 Praha – Pardubice – Wrocław – Gdańsk –Gdynia má za sebou první tři měsíce fungování. Za tu dobu vlaky, které provozují České dráhy v kooperaci s polským dopravcem PKP Intercity, ujely téměř 640 tisíc kilometrů. Denně na cestu vyráží 4 páry vlaků nazývaných Baltic express, které nabízejí cestování moderními vozy s klimatizací, zásuvkami, občerstvením a komfortními sedačkami. Vzhledem k blížící se hlavní cestovatelské sezoně nasadí od 14. dubna dopravci na noční spoje EC 460 a EC 461 lůžkový vůz.

„Naše nové vlaky Baltic express za první tři měsíce provozu ujely už skoro 640 tisíc kilometrů, což je jakoby šestnáctkrát obkroužily celou zeměkouli. Z české strany vidíme největší zájem o cestování v úseku mezi Prahou a Wrocławí, kde nabízíme přímé spojení poprvé v historii s dojezdovým časem pod 4 hodiny. Těší nás, že v rámci hodnocení spokojenosti s cestou patří Baltic expressy mezi nejlépe hodnocené linky s průměrnou hodnotou 4,37 hvězdiček z 5,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a pokračuje: „Ve spolupráci s polským partnerským dopravcem PKP Intercity se pilně chystáme na zvýšenou poptávku po cestování v letní sezoně a do pilotního provozu od poloviny dubna na dva ‚noční‘ spoje přidáme lůžkový vůz. Už nyní přitom jednáme o dalších novinkách na Baltic expressech od příštího jízdního řádu.“

„Vlaky Baltic Express představují náš společný úspěch. Spoj byl uveden do provozu v zimě a mnoho cestujících se okamžitě rozhodlo pro možnost cestovat s PKP Intercity a Českými drahami na nové trase. Na jaře očekáváme další příliv cestujících, proto jsme pro ně připravili novou službu – lůžkové vozy umožňující ještě pohodlnější cestování z České republiky do Polska. Přeji všem příjemnou cestu,“ říká Janusz Malinowski, předseda představenstva PKP Intercity.

Mezistátní vlak Baltic express spojuje Prahu s Wroclawí a Trojměstím. Zdroj: Archiv ČD.

Baltic express

Na území České republiky vlaky tvoří celkem 4 vozy, včetně jednoho vozu první třídy dopravce PKP Intercity. Na palubě je na území České republiky k dispozici občerstvení ve formě palubního minibaru JLV. Další vozy, včetně jídelního vozu, jsou do soupravy přidávány ve Wrocławi a jsou z vozby dopravce PKP Intercity. České dráhy navíc plánují od příštího jízdního řádu na Baltic expressy nasadit i vlastní bistrovůz. Vlaky cestujícím nabízejí také např. palubní Wi-Fi síť nebo možnost dobíjet cestovní elektroniku. Ve vlaku jsou zařazeny vozy pro cestování osob na vozíku a přepravu jízdních kol.

České dráhy a PKP Intercity navíc posílí spoje před očekávaným náporem cestujících během letní sezony. Na dva noční spoje EC 460 (odjezd ze stanice Praha hl.n. každý den v 18:51) a EC 461 (odjezd ze stanice Gdynia Głowna každý den ve 23:12) budou od 14. dubna zařazeny klimatizované lůžkové vozy PKP Intercity WLAB9bmnouz s 8 třílůžkovými oddíly s celkovou kapacitou 24 lůžek, přičemž každé kupé bude k dispozici ve variantě Single, Double či Triple. Vozy budou současně vybavené sprchou. Prodej jízdenek a lůžkových příplatků již ČD zahájily.

Spoje s lůžkovými vozy nabídnou komfortní spánek na cestě do tzv. Trojměstí nejméně do konce letošního srpna. Případné prodloužení provozu od 1. 9. 2025 pak bude závislé na vyhodnocení úspěšnosti pilotního provozu.

S nákupem jízdenky se vyplatí zbytečně neotálet

Stejně jako u dalších dálkových vlaků národního dopravce i zde platí, že kdo chce cestovat co nejvýhodněji, pořizuje si jízdenky v co největším předstihu. Při včasném nákupu jízdního dokladu můžete dojet k moři za méně než 800 korun, ceny jízdenek do Wrocławi pak začínají na cenách pod 400 Kč. Cena lůžkového příplatku v třílůžkovém oddíle je pak 765 Kč bez ohledu na ujetou vzdálenost. Cestující v lůžkovém voze pak má v ceně snídaňový a také hygienický balíček. Při on-line nákupu jízdenek na Baltic express do Polska na e-shopu Českých drah www.cd.cz nebo v mobilní aplikaci Můj vlak získáte také bezplatnou rezervaci, která je na polském území pro cestu nezbytná.

Interiér lůžkového vozu v Baltic expressu. Zdroj: PKP Intercity.

Lůžkový vůz

Informace v polštině / Informacje w języku polskim

  • Komunikat prasowy (896,46 KB)

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

„Zelené“ bateriové vlaky zvýšily zájem o železnici, za čtvrt roku už obkroužily čtyřikrát zeměkouli

Čtyři bateriové vlaky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji dohromady už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem umožnilo zavést přímé spojení bez přestupů, cestování je rychlejší a šetrnější k přírodě díky úspoře emisí CO2.
| České dráhy
Pražský Žižkov se promění, České dráhy se dohodly s developerem na prodeji zbývajících pozemků v lokalitě nákladového nádraží

Pražský Žižkov se promění, České dráhy se dohodly s developerem na prodeji zbývajících pozemků v lokalitě nákladového nádraží

České dráhy a developerská společnost Sekyra Group podepsaly smlouvu o prodeji pozemků v jižní části Nákladového nádraží Žižkov. Českým drahám se podařilo vyjednat výrazně lepší podmínky, než vyplývaly z původních ujednání, a to především pokud jde o kupní cenu. Za cca 96 tisíc metrů čtverečních národní dopravce inkasuje 2,23 miliardy korun. Žižkovský brownfield se v příštích letech promění v novou moderní čtvrť s bydlením pro tisíce lidí.
| České dráhy
České dráhy zajistí náhradní vlakovou dopravu během oprav silničního mostu v Ústí nad Labem

České dráhy zajistí náhradní vlakovou dopravu během oprav silničního mostu v Ústí nad Labem

Rekonstrukce mostu Dr. Edvarda Beneše v Ústí nad Labem na několik měsíců omezí průjezd po silničních komunikacích v krajském městě. Aby se obyvatelé i návštěvníci města mohli během oprav této důležité dopravní tepny snáze přesouvat mezi centrem města na levém břehu a městskou částí Střekov na pravém břehu Labe, zajistí České dráhy náhradní vlakovou dopravu.
| České dráhy
Tisíce vlaků Českých drah nabízí přepravu jízdních kol

Tisíce vlaků Českých drah nabízí přepravu jízdních kol

S jízdním kolem lze nastoupit do vlaku Českých drah při krátkém výletu i při cestě na dovolenou. Prakticky všechny spoje největšího železničního dopravce přepravují jízdní kola. „Cyklovlaky“ jezdí za humna i za kopečky, vydat se s nimi můžete po Čechách, na Moravu a do Slezska, ale také daleko za naše hranice.
| České dráhy
Kompletní ComfortJet vyjede v pátek na západ Čech

Kompletní ComfortJet vyjede v pátek na západ Čech

Od pátku bude v rámci zkušebního provozu jezdit pravidelně nejmodernější vlaková souprava ComfortJet v plném devítivozovém řazení také na spojích IC 512 / 515 Ostravan. Ve své základní, nevýlukové trase jezdí na trase Bohumín – Ostrava – Olomouc – Pardubice – Praha – Plzeň – Mariánské Lázně – Cheb – Františkovy Lázně. Zajistí tak přímé spojení Ostravska a střední Moravy se západem republiky. Od pátku tak nové kompletní vlaky typu ComfortJet budou obsluhovat dva páry vlaků Ostravan. Jedná se o spoje 510, 512, 515 a 517. Podrobné informace o jízdním řádu těchto vlaků získáte např. v app Můj vlak.
| České dráhy
České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy vypsaly tendr na nové jednotky EMU 400

České dráhy vyhlásily veřejnou zakázku na pořízení moderních elektrických jednotek EMU 400, které budou součástí nabídky Českých drah na zajištění veřejné dopravy pro Prahu a Středočeský kraj. Zakázka počítá s rámcovou dohodou až na 133 jednotek. Celková předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 84,5 miliardy korun bez DPH. Nasazení nových vlaků je plánováno od prosince 2029.
| České dráhy
Zvláštní vlak vyrazí na Bílou sobotu z Českých Budějovic na Křivoklát a do Lužné u Rakovníka

Zvláštní vlak vyrazí na Bílou sobotu z Českých Budějovic na Křivoklát a do Lužné u Rakovníka

V sobotu 19. dubna vypraví České dráhy zvláštní vlak z Českých Budějovic přes Písek, Příbram, Zdice a Beroun na Křivoklát, kde bude probíhat tradiční velikonoční jarmark. V čele vlaku pojede historická motorová lokomotiva T478.1002 Bardotka. Cílovou stanicí vlaku bude Lužná u Rakovníka, kde si cestující budou moci prohlédnout expozice ČD Muzea. Pro zájemce bude po poledni připravena také vyhlídková jízda vlaku z Lužné do Řevničova a zpět. Křivoklátský expres se pak v odpoledních hodinách vrátí po stejné trase zpět do jižních Čech.
| České dráhy
Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Dnes poprvé lůžkovým vozem z Prahy do Gdyně

Praha dnes získala další pohodlné noční spojení, tentokrát s městy Gdaňsk, Sopoty a Gdyně na pobřeží Baltského moře. Dosavadní noční vlak EC 461 Baltic express Gdyně – Praha přivezl dnes ráno poprvé také lůžkový vůz z Polska a dnes večer vyráží lůžkový vůz na spoji EC 460 Baltic express také z Prahy do Gdyně.
| České dráhy
Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

České dráhy a výrobní konsorcium Siemens – Škoda dosáhly dalšího milníku ve výrobě a uvádění jednotek ComfortJet do provozu. Do zkušebního provozu s cestujícími byly nasazeny první dvě kompletní devítivozové jednotky ComfortJet.
| České dráhy
České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

České dráhy kolem Velikonoc posílí své vlaky, doporučují rezervaci míst a řídit se „semaforem“

Každoročně je období Velikonoc časem zvýšeného zájmu o cestování. Také letos se České dráhy chystají posílit své dálkové spoje o pravidelné i mimořádné posilové vozy. Cestujícím doporučují včasné zajištění rezervací a těm bez rezervace řídit se „semaforem“, který upozorňuje na silně vytížené spoje. Výhodné bude také využití vlaků mimo přepravní špičku, případně na kratší vzdálenosti využívat méně obsazené regionální spoje. To se týká hlavně cest kolem Prahy, např. do Berouna, Kolína, Benešova u Prahy a do dalších míst v blízkosti hlavního města.
| České dráhy