Česká pošta··2 min

Aršík se Shakespearovými postavami získal prestižní ocenění

Česká pošta

Česká pošta

Česká pošta, s.p. je český státní podnik provozující poštovní služby na území České republiky. Společnost zaměstnává zhruba 23 500 zaměstnanců (v roce 2022) a patří mezi největší zaměstnavatele v Česku.

Tisková zpráva

Nejkrásnějším aršíkem za rok 2023 je aršík z emise Shakespearovské hry. Společné první místo obsadila tato emise na mezinárodní soutěži Premio Internationale d´Arte Filatelica, Asiago. Udílení cen proběhlo 21. července 2024 v historických prostorách radnice v italském městě Asiago, kde toto ocenění převzali zástupci České pošty ze Známkové tvorby – Martin Holý a Jan Ištvánek.

Do této soutěže se hlásí poštovní správy, které do jednotlivých kategorií nominují vybrané poštovní známky. Jak zdůraznila odborná porota, aršík nominovaný Českou poštou byl oceněn za bohatou, vyčerpávající a originální prezentaci díla. Autorka Marina Richterová na aršíku připomíná některé ze slavných postav na pomezí komedie a tragédie, ale také některá témata, prostředí a postavy alžbětinského divadla.

Aršík obsahuje čtyři známky, z nichž dvě známky mají nominální hodnotu zastoupenou písmeny E a dvě známky jsou zastoupeny písmeny Z. Při tvorbě aršíku se autorka inspirovala kresbami s fragmenty ručně vyřezávané koláže. Pozadím děje je kulisa gotizujících oken s trojlístky odkazující na dobu, do které Wiliam Shakespeare zasadil hry Král Lear, Romeo a Julie, nebo Macbeth. Vlevo na aršíku stojí královna s maskou Kleopatry a šaškovskou holí. Pod známkou vystupuje Benátská laguna a bazilika San Giorgio Maggiore s proslulou zvonicí. Panorama zastřešuje šperk v podobě katolického kříže. Vpravo se zlověstně mračí postava s loutnou. Plášť halí masky Othella, Julia Caesara, čarodějnice a lorda Macbetha. Uprostřed nahoře sedí prosvětlená postava elfa. Dole se pitvoří šašek s maskou krále.

Aršík byl vydán v počtu 24 000 kusů, v současné době je v prodeji již jen 1 500 kusů. Zájemci si jej mohou zakoupit na specializovaných přepážkách České pošty s označením FilaPoint, nebo na e-shopu České pošty.

PODCAST:

25. 7. 2024 - Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty (m4a, 109kB)

Zdroj: www.ceskaposta.cz

Další články

Další články od Česká pošta

Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Do konce roku 2024 mohli majitelé kolkových známek tyto ceniny buď použít na zaplacení příslušných poplatků, nebo je nepoškozené vrátit na pobočkách České pošty, které je zpětně odkupovaly. Platnost kolků skončila 31. 12. 2024, nyní už není možné je použít ani zpětně prodat.
| Česká pošta
Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Do konce roku 2024 mohli majitelé kolkových známek tyto ceniny buď použít na zaplacení příslušných poplatků, nebo je nepoškozené vrátit na pobočkách České pošty, které je zpětně odkupovaly. Platnost kolků skončila 31. 12. 2024, nyní už není možné je použít ani zpětně prodat.
| Česká pošta
Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Lidé vrátili kolky za více než 20 milionů korun

Do konce roku 2024 mohli majitelé kolkových známek tyto ceniny buď použít na zaplacení příslušných poplatků, nebo je nepoškozené vrátit na pobočkách České pošty, které je zpětně odkupovaly. Platnost kolků skončila 31. 12. 2024, nyní už není možné je použít ani zpětně prodat.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta
Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Tradice české známkové tvorby: Bohumil Heinz

Česká pošta v pondělí 20. ledna uvádí do prodeje poštovní známku Michala Nováka, který ve svém výtvarném návrhu ztvárnil další ceninu z edice Tradice české známkové tvorby. Ta je věnována Bohumilu Heinzovi.
| Česká pošta