Datart··5 min

Apple představil nové iPhony a mnoho dalšího. Přijít si pro ně můžete do DATARTu

Datart

Datart

Datart je český prodejce spotřební elektroniky a elektrospotřebičů. Společnost byla založena v roce 1991 a sídlí v Praze. Datart má pobočky v celé České republice a zaměstnává více než 1 000 zaměstnanců.

Tisková zpráva

Nové modely iPhone, které v pondělí 9. září představila společnost Apple, míří do DATARTu. V síti prodejen a na e-shopu DATART si je budou moci zájemci předobjednat už v pátek 13. září od 14 hodin. Samotnéprodeje pak odstartují o týden později v pátek 20. září v 8 hodin. Stejně jako každý rok DATART očekává mimořádný zájem o tyto produkty. V první polovině letošního roku stouply prodeje iPhonů na českém trhu meziročně o 5 %, v DATARTu dokonce o 17 %.

Zbrusu nová řada prémiových telefonů iPhone 16, které v pondělí 9. září odhalil kalifornský technologický gigant Apple, míří na tuzemský trh. Kromě základního modelu iPhone 16 Apple již tradičně představil také iPhone 16 Plus, iPhone 16 Pro a iPhone 16 Pro Max. Kromě telefonů byla představená také nová generace hodinek Apple Watch Series 10. Vylepšení se dočkala i celá rodina sluchátek AirPods.

„Ihned od startu prodeje 20.9 si mohou zájemci nové modely iPhone na vlastní oči prohlédnout a vyzkoušet v Apple Shopu, který je součástí naší prodejny v obchodním centru Chodov. Vyškolení elektrospecialisté jim zde rádi předvedou všechny nové funkce a poradí s výběrem příslušenství, jako jsou ochranné obaly, nabíječky nebo ochranná skla na displej,“ upozorňuje Tomáš Hrouda, vedoucí oddělení Apple v DATARTu.

Po hardwarové stránce se nové iPhony oproti svým loňským předchůdcům opět posunuly na novou úroveň. Zatímco v oblasti vzhledu se mnoho nezměnilo a Apple letos opět vsadil na ověřenou kvalitu, komponenty skrývající se uvnitř elegantního těla telefonů prošly významnou evolucí.

„Jsem přesvědčený, že letošní řada iPhone 16 si mezi našimi zákazníky rychle získá oblibu stejně jako její předchůdci. Mimo jiné tomu nahrává i zlepšující se ekonomická situace českých domácností. Už v prvním pololetí tohoto roku meziročně vzrostly prodeje iPhonů na českém trhu o 5 % u nás dokonce o 17 % – a dá se očekávat, že příchod nové řady tento trend dále podpoří,“ říká Tomáš Hrouda.

Novinky všude, kam se podíváte

Nové iPhony lákají zákazníky na řadu nových funkcí a nástrojů. Hned na první pohled jde jen stěží přehlédnout novou mechanickou spoušť fotoaparátu, která uživatelům umožní ještě jednodušší a rychlejší přístup k fotografickým nástrojům. Vylepšená verze iPhone 16 Pro vybavená výkonnějším čipem A18 Pro pak zaujme třeba možností záznamu videa ve 4K při 120 snímcích za sekundu, delší výdrží baterie či prémiovým titanovým tělem. Jak ale potvrzuje Tomáš Hrouda z DATARTu, technologické inovace a nové funkce nejsou tím jediným důvodem, proč si lidé nové iPhony pořizují.

„Když si u nás na prodejnách zákazníci iPhony zkouší, často jsou okouzlení tím, jak dobře a kvalitně v ruce působí. Díky pečlivému zpracování všech detailů a využití prémiových materiálů se jim v oblasti designu vyrovná jen málokterý telefon. Není proto divu, že po nich mnoho zákazníků sáhne právě pro jejich prémiový vzhled,“ popisuje Tomáš Hrouda. O ten pak také náležitě pečují: „Zároveň s představením každé nové generace iPhonů vidíme enormní zájem nejen o samotné telefony ale také o příslušenství, jako jsou ochranné obaly, nabíječky a ochranná skla nebo fólie na displej.“

• Objednat online, vyzvednout na prodejně

Zajímavým trendem, který DATART v poslední době v případě prodejů prémiového sortimentu, do kterého právě iPhony spadají, pozoruje, je rostoucí obliba kombinace objednávky online a vyzvednutí na prodejně. Tento postup nákupu v první polovině letošního roku volilo řádově 80 % zákazníků.

„Ačkoliv dnes lidé často preferují jednoduchost a flexibilitu online nakupování, zvlášť v případě dražších produktů raději volí možnost odběru na kamenných prodejnách, které jim dávají určitý pocit jistoty a důvěry. Vědí, že pokud by bylo se zbožím cokoliv v nepořádku, mohou vše ihned vyřešit s vyškolenými elektrospecialisty,“ říká Tomáš Hrouda a dodává: „Stejně tak je osobní odběr populární mezi všemi nadšenci, kteří na objednané zboží nechtějí čekat ani o den déle. Na prodejně si jej mohou vyzvednout do třiceti minut od objednání.“

Zdroj: www.datart.cz

Další články

Další články od Datart

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

Čistička vzduchu – módní výstřelek, nebo spolehlivý pomocník? Zájem o čističky vzduchu vloni stoupl téměř o 20 %

S příchodem jarní pylové sezóny mezi Čechy roste zájem o čističky vzduchu. Stále více spotřebitelů si je spojuje nejen s komfortem, ale také se zdravím. Podle DATARTU se jich za poslední rok prodalo více než 20 000, což znamená meziroční skok přibližně o 20 %. Největší poptávka přichází většinou v březnu a dubnu, kdy prodeje stoupají až o 50 % oproti běžným měsícům. To potvrzuje také letošní sezóna. Velký zájem mají čeští spotřebitelé zejména o moderní čističky s ionizační technologií a zařízení vybavená automatickým režimem šetřícím filtry i energii.
| Datart
Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

Češi se učí recyklovat staré spotřebiče. V DATARTu jich meziročně vrátili o 17 % více

V uplynulém roce opět došlo k navýšení množství odevzdaných odpadních recyklovatelných elektrospotřebičů. Oproti roku 2023 stoupl jejich celkový objem v rámci svozových služeb maloobchodního prodejce DATART o 17 % na 6 783 tun. Ze 12,6 tun použitých baterií odevzdaných ke zpětnému odběru bylo recyklací získáno 9 481 kilogramů druhotných surovin, meziročně o 28 % více. DATART spotřebitele vyzývá, aby v úsilí nepolevovali, dále se zapojovali do odpovědnějšího přístupu k životnímu prostředí a místo vyhazování starých spotřebičů a baterií do komunálního odpadu je nosili do prodejen, kde se prodejce postará o jejich ekologickou recyklaci.
| Datart
Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Teplé počasí vyhnalo Čechy na zahrádky. Zájem o zahradní techniku meziročně stoupl zhruba o 30 %

Jaro je v plném proudu a s ním i sezóna zahradních prací. Díky nadprůměrně teplému březnu se letos Češi pustili do údržby svých zahrad, trávníků a okolí domovů o poznání dříve. Stále více se přitom spoléhají na moderní zahradní pomocníky. Podle dat maloobchodního prodejce DATART vzrostly prodeje zahradní techniky meziročně řádově o 30 %. Největší zájem je o sekačky všech typů, od klasických benzínových po inteligentní robotické modely, prodeje však rostou i u dalšího vybavení usnadňujícího údržbu zeleně.
| Datart
Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Nákupní fenomén, který si Češi zamilovali: V DATARTu startují Dny Marianne

Už 11. dubna v DATARTu odstartuje jarní edice jedné z nejpopulárnějších prodejních akcí roku – Dny Marianne. Tento nákupní fenomén si v záplavě slevových akcí udržuje své prestižní postavení díky unikátní kombinaci atraktivních nabídek, širokému sortimentu a výjimečné atmosféře, která každoročně přitahuje tisíce zákazníků. Dny Marianne propojují svět tradičního retailu s online prostředím a motivují zákazníky k nákupu jak v kamenných prodejnách, tak v e-shopech, kde mohou zákazníci nakupovat z pohodlí domova.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k únorovým tržbám v maloobchodě

„Únor v maloobchodě tradičně představuje přechodné období mezi dynamickým lednem, kdy doznívá vliv povánočních slev, a jarními promoakcemi. Pro řadu segmentů to znamená mírné zpomalení spotřebitelské poptávky, což je důsledkem několika faktorů – vyčerpání rozpočtů po sváteční sezóně, nižších disponibilních příjmů domácností a absence silných nákupních impulsů. Přesto se letošní únor v segmentu elektra ukázal jako lehce růstový, přičemž meziročně zde prodeje vzrostly řádově o 5 %.
| Datart
Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Chytré platby na vzestupu: Češi objevují kouzlo odložených a rozložených plateb – nejen manažeři oceňují jejich výhody

Platební preference českých spotřebitelů procházejí výraznou transformací, přičemž stále větší podíl transakcí připadá na inovativní finanční nástroje. Rostoucí popularita odložených a rozložených plateb a modelu rozložení nákupu do několika splátek reflektuje širší trend finanční optimalizace a preference flexibilního řízení cash flow. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART zaznamenaly platby prostřednictvím služeb Skip Pay či Twisto meziroční nárůst v řádu stovek procent.
| Datart
Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Přichází čas jarních úklidů. Práci v domácnosti Čechům stále častěji usnadňují moderní pomocníci

Důkladný úklid celé domácnosti je jeden z rituálů, které neodmyslitelně patří k období jara. Ačkoliv však samotná tradice nadále přetrvává, způsob úklidu se postupně proměňuje. Stále více Čechů se při něm totiž spoléhá na moderní technologie. Výrazně tak stoupá obliba tyčových a robotických vysavačů, elektrických čističů oken či parních mopů, které lidem šetří čas i námahu. V porovnání s letní sezónou se jejich prodej v jarních měsících zvyšuje až o 25 %.
| Datart
Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

Domácí kancelář, kde půjde práce od ruky? Klíčem k efektivní práci je správná technika a ergonomické vybavení

I domov může být skvělým místem pro práci. Aby však byla efektivní a pohodlná, musí tomu být domácí prostředí dobře přizpůsobené. Správně vybavený pracovní prostor totiž pomáhá udržet koncentraci, podporuje produktivitu a zároveň zajišťuje pohodlí i po dlouhých hodinách u počítače. Zjistěte, na co se při zařizování domácí kanceláře zaměřit a do jakého vybavení se vyplatí investovat.
| Datart
Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

Komentář obchodně marketingového ředitele společnosti DATART Františka Mikošky k lednovým tržbám v maloobchodě

„Leden na trhu s elektronikou přinesl smíšené výsledky. Tradiční dozvuky vánoční sezóny se odrazily ve stabilním výkonu trhu, přičemž spotřebitelé využívali povánoční slevy a výprodeje. Výraznější dynamiku vykázaly některé produktové segmenty – zejména malé domácí spotřebiče, které profitovaly z pokračujícího růstu. Naopak segment mobilních telefonů a nositelné elektroniky zaznamenal meziroční pokles, což může reflektovat jak delší inovační cykly, tak nasycení trhu.
| Datart
Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televizní trh v pohybu: Prodeje televizí loni vzrostly, poptávku táhne streaming

Televize si i nadále udržují své pevné místo v českých domácnostech. Podle údajů z trhu došlo v uplynulém roce k meziročnímu nárůstu prodejů, kdy nepřehlédnutelným hybatelem trhu s televizemi je také rozmach streamovacích platforem, který urychluje potřebu výměny zastaralých televizorů za nové chytré televize s připojením k internetu. Impulsem pro poptávku by podle DATARTu mohl být i příchod služby Oneplay.
| Datart