České dráhy··3 min

Aby byly Vánoce šťastné. Nadační fond Skupiny ČD – ŽELEZNICE SRDCEM podpořil dalších 29 železničářů a jejich rodin

České dráhy

České dráhy

České dráhy, a.s. (VKM: ČD) jsou česká železniční společnost, která podniká jako železniční dopravce v osobní dopravě. Má formu akciové společnosti, jejímž jediným akcionářem je Česká republika. Zakladatelem společnosti je Ministerstvo dopravy České republiky. Akciová společnost České dráhy má množství dceřiných společností, včetně železničního nákladní dopravce ČD Cargo, které dohromady vytváří Skupinu České dráhy.

Tisková zpráva

Nadační fond Skupiny ČD – ŽELEZNICE SRDCEM, založený za účelem poskytování podpory všem železničářům a jejich rodinám v nesnázích, pokračuje ve své misi i před Vánocemi. Na svém dnešním zasedání správní rada vyhověla celkem 29 žádostem o pomoc. Prostřednictvím Nadačního fondu ŽELEZNICE SRDCEM se tak dostane pomoci jak rodinám železničářů, které byly zasaženy tragickými podzimními povodněmi, ale i těm, kteří se potýkají s nepřízní osudu vlivem zdravotních komplikací či jiných obtíží. Celkově byla dnes rozdělena částka více než 6 milionů korun. Finanční zdroje jsou klíčové pro pokrytí nejrůznějších potřeb od léčebných výdajů přes podporu vzdělávání dětí pořízením nezbytných pomůcek až po zajištění základních životních potřeb těch, kteří se nacházejí v tíživé situaci.

„Období Vánoc je časem, kdybychom se my všichni měli trochu zastavit a zamyslet, jak můžeme pomoci lidem kolem nás, kteří se potýkají s nepřízní osudu. Prostřednictvím Nadačního fondu ŽELEZNICE SRDCEM se po dnešním zasedání správní rady dostane pomoci 29 rodinám, které se ocitly v obtížné situaci. Mezi těmito příjemci pomoci jsou i naši kolegové, kteří byli zasaženi podzimními povodněmi,“ říká Michal Krapinec, předseda správní rady nadačního fondu a zároveň předseda představenstva a generální ředitel ČD.

Zaměstnanci Skupiny ČD a široká veřejnost prokazují svou solidaritu prostřednictvím pravidelných finančních příspěvků na transparentní účet nadačního fondu. Tato neustálá podpora potvrzuje, že komunita Skupiny ČD stojí pevně bok po boku a poskytuje podporu těm, kteří čelí obtížím, a to pod mottem "Jsme na jedné trati".

„Každým dnem fungování nadačního fondu se potvrzuje, že železničářská rodina drží při sobě. Letošní rok byl pro mnohé naše kolegy rokem těžkých zkoušek, se kterými se všichni statečně perou. Nadační fond poskytuje možnost každému z nás přispět ke zmírnění následků tragických událostí a poskytnout pomoc těm, kdo se ocitli v těžké životní situaci,“ připomíná místopředseda nadačního fondu a zároveň předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth.

Nadační fond Skupiny ČD – ŽELEZNICE SRDCEM vznikl v polovině roku 2020. Od jeho vzniku společnými silami pomohl téměř 200 našim kolegům železničářům a jejich rodinám, kteří nás potřebovali v těch nejtěžších chvílích. Pomoc se přitom neomezuje pouze na zaměstnance Skupiny ČD a podporu tak získávají i kolegové z řad zaměstnanců Správy železnic a dalších dopravců a firem, které na české železnici působí. V loňském roce pomohl Nadační fond v pěti desítkách případů a vyplatil pomoc ve výši 5 767 500 Kč. Od svého založení tak fond vyplatil pomoc ve výši 13 810 000 Kč. Přispět může každý na transparentní účet 2402887002 / 5500.

Zdroj: www.ceskedrahy.cz

Další články

Další články od České dráhy

Na palubách vlaků Českých drah bylo v roce 2024 nalezeno více než 19 tisíc zapomenutých předmětů

Na palubách vlaků Českých drah bylo v roce 2024 nalezeno více než 19 tisíc zapomenutých předmětů

Vysavač, velký nástěnný obraz nebo snowboard. I takové předměty cestující zapomněli v průběhu uplynulého roku ve vlacích Českých drah. Za celý rok 2024 bylo evidováno 19 090 nalezených předmětů. Celkem 9 378 věcí se podařilo vrátit majitelům, dalších více než 4 400 nalezených předmětů bylo dle zákona odevzdáno na úřad příslušné obce. České dráhy evidují všechny ztráty a nálezy na webu eztraty.cz.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

První bateriové vlaky v Česku mají za sebou měsíc provozu

Už více než měsíc brázdí koleje v Moravskoslezském kraji bateriové vlaky. Sever Moravy je vůbec prvním regionem u nás, kde jezdí jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivní ohlasy na nové vlaky přicházejí jak od cestujících, tak od objednatele, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli na trase mezi Ostravou a Veřovicemi také cestující.
| České dráhy
Stavba moderní opravárenské haly v Chebu pokračuje podle plánu

Stavba moderní opravárenské haly v Chebu pokračuje podle plánu

Výstavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu pokračuje podle harmonogramu. Za necelých 9 měsíců stavebních prací se stavbařům podařilo provést demolici stávajících objektů, dokončit založení nové haly a administrativní budovy a vystavět ocelovou nosnou konstrukci haly včetně opláštění a střechy. Práce se nyní přesunou do interiéru 176 metrů dlouhé tříkolejné haly. Stavba by měla být dokončena a předána v polovině roku 2026. Moderní středisko údržby za více než 755 milionů Kč bez DPH bude poskytovat servis regionálním i dálkovým vlakům.
| České dráhy